sjapoer»el beauty????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: sjapoer»el beauty????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 23:59

wauw dees 5 generaties maar dacht toch wel zeker dat je nog verder terug kon en bij de meeste kwpners en zie dan oeps een arabier!!!

en wie zou dat zijn godolphin arabian en dat is een arabier

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 00:21

Nou die kom je iig NIET tegen, eerder een arabier zoals Fetysz ox Bakszysz ox Pomeranets Priboj Amurath Sahib Amurath etc

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 02:15

remsy schreef:
wauw [naam verwijderd] 5 generaties maar dacht toch wel zeker dat je nog verder terug kon en bij de meeste kwpners en zie dan oeps een arabier!!!

als jij ergens hebt gelezen dat ik tegen een scheutje arabisch zou zijn, dan heb je dat zeer zeker verkeerd begrepen.

Het topic begon met de vraag of de merrie van de TS een dochter kon zijn van Sjapoer dan wel El Beauty.
En ik blijf erbij - dat is zeer zeker niet het geval. Dan had de TS nl een heel ander soort paard gehad.

In haar zoektocht naar de afstamming van haar merrie, suggereerde ik dat zij toch heel waarschijnlijk een klein gebleven kwpn-merrie bezit, waarschijnlijk wel met een scheut Engels volbloed gezien het hoofd.

En ja, in mijn paarden zit zeker wel wat Arabisch bloed- bij mijn vosruin echter te weinig om daarmee in aanmerking te komen tot een heuse NRPS registratie. Mijn twentermerrie komt wel in aanmerking voor het stamboek.

Dit was overigens mijn laatste reactie in dit welles-nietus topic Knipoog

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 09:53

ow dit topic gaat werkelijk nergens meer over Rolleyes

ik blijf geloven dat het arabier x engels volbloed is Ja
het ene paard heeft meer van arabier weg en het andere van de engels volbloed Vork

in de laatste link die ik had gestuurd zou je bijna ookniet zeggen dat er arabier in zat maar het zit er toch degelijk in anders was het geen nrps...

97 op de 100 zegt dat er arabier in zit Bloos Vingers aflikken

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:13

idd dit gaat echt nergens meer over

ik hoop ook zeker dat je er achter kunt komen wat de afstamming van je paardje is dan zal snel al dit gehakketak uit de wereld zijn
en het nrps heeft ook niet voor niets een hulpstamboek en lijkt mij dat dat wel betekent dat een paard die hierin komt wel degelijk aan een rasstandaard moet voldoen geacepteerd door het nrps

groetjes bren

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 12:17

bedankt Haha!

ik kreeg daarstraks ook een pb binnen:

Hey beauty lover..
wij hebben ook een el beauty gehad , en die leek sprekend op die van jou dus ik denk dat je gelijk hebt met el beauty....
groetjes...

mss toch maar ooit een dna test van el beauty vergelijken....

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 12:21

Afbeelding

deze merrie is een 1e premie prestatie nrps merrie met als vader orion ox en in de moeder via first trial xx het engelse bloed maar vindt haar niet typisch arab en ook niet typisch engels bloed een beetje van beiden maar niet overduidelijk

groetjes bren

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 15:33

remsy schreef:
Afbeelding

deze merrie is een 1e premie prestatie nrps merrie met als vader orion ox en in de moeder via first trial xx het engelse bloed maar vindt haar niet typisch arab en ook niet typisch engels bloed een beetje van beiden maar niet overduidelijk

groetjes bren

ik dacht er ook niet zo aan Vork

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:09

Ja dit is heel grappig bij het nrps registrenen ze alles hoor mijn kleine ijslander had geen papiereren. Toen mijn nrps merrie van Sjapoer voor de keuring ging de ijslander mee in de trailer. De merrie had nog geen chip. Dus hop bij het nrps op de keuring chip er in. En ze staat in het hulpstamboek dus wat zeg dat over het nrps

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:16

[img] Dit is mijn trouwens mijn sjapoer. Met de toepassenlijke naam Sjafrane

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 17:21

Afbeelding

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 17:31

geen foto Haha!

Mathijs: weet je waar ze op lijkt?
(L)(S)(*)(K): nee?:P
Mathijs: uhh hoe heet die hengst toch, bekende dekhengst
(oh wat erg ik weet t niet meer)
(L)(S)(*)(K): ?
Mathijs: vader van sjoukje's pony heet ook zo geloof ik
weet ik niet zeker
(L)(S)(*)(K):el beauty?
Mathijs: ja el beauty!
[ Mathijs: hoop dat je het geen belediging vind; ik vind el
beauty well heel mooi, jij miscchien niet?

ze beginnen er ineens allemaal over Verward

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-05 20:52

ik heb het er even met de stalbaas over gehad,dat veel mensen el beauty dachten....

hij kende v.mierlo goed dus hij gaat het een beetje regelen,dus ik ga een DNA vergelijking doen met el beauty Ja

en dan denk ik nog dat de vorige eigenaar de papieren gewoon zelf heeft gehouden...
vorige eigenaar is nou ook niet bepaald 'aardig' Bloos

op dit topic mag dus een slotje Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 00:00

Sjafrane schreef:
Ja dit is heel grappig bij het nrps registrenen ze alles hoor mijn kleine ijslander had geen papiereren. Toen mijn nrps merrie van Sjapoer voor de keuring ging de ijslander mee in de trailer. De merrie had nog geen chip. Dus hop bij het nrps op de keuring chip er in. En ze staat in het hulpstamboek dus wat zeg dat over het nrps

Ze is dan ook niet voor niets opgenomen in het hulpstamboek. Knipoog

Wat bedoel je met 'wat zegt dat over het NRPS'? Er zit wel degelijk een beleid achter het hulpstamboek, het is niet dat ze 'alles' registreren:

Citaat:

HET HULPSTAMBOEK

Artikel 11
Alleen voor de fokrichtingen NRA en NPA zal een hulpstamboek worden bijgehouden.

Artikel 12
Hulpstamboek NRA
In het hulpstamboek NRA kunnen uitsluitend dieren worden opgenomen, die op grond van exterieur, bloedopbouw en/of oorsprong positief kunnen bijdragen tot het fokken van een NRPS-rijpaard en niet in het stamboek kunnen worden opgenomen.
De voor dit hulpstamboek aangeboden paarden moeten:
- een stokmaat hebben van 1.57 m of meer;
- in het jaar van de keuring voor opname 3 jaar of ouder zijn.

Artikel 13
Hulpstamboek NPA
In het hulpstamboek NPA kunnen uitsluitend dieren worden opgenomen, die op grond van exterieur, bloedopbouw en/of oorsprong positief kunnen bijdragen tot het fokken van een NRPS-pony en niet in het stamboek kunnen worden opgenomen. De voor dit hulpstamboek aangeboden pony's moeten:
- een stokmaat hebben van 1,57 m of minder;
- in het jaar van inschrijving de leeftijd bereiken van drie jaar.

Ben je trouwens niet in de war met een paardenpaspoort? Dat kun je namelijk bij meerdere stamboeken aanvragen (evenals bij de KNHS) zonder dat je paard bij dat stamboek staat ingeschreven. Veel mensen denken dan dat hun paard ingeschreven is bij dat stamboek, maar in werkelijkheid heeft het paard dan alleen een paspoort dat is uitgegeven door dat stamboek.