Appaloosa's Feat. IJslanders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Re: Appaloosa's Feat. IJslanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:19

Riviles schreef:
hejj glossi, leuke foto zeg.
Die buiging is een compliment toch? buiging alleen door beide voorbenen heen, misschien heeft summertje er een foto van.

Ik ben nu ook bezig met het compliment, ik vind het super.

Gisteren hebben we Indian [appie dus] en Tvistur [ijs dus Haha!] voor de slee gehad, jongenssssssss dat is lachennnn

ik verrek alleen nu wel van de spierpijn, bah

Compliment, ook best Tong uitsteken
Pff ik wil ook mijn paarden voor de slee Tong uitsteken Jammer genoeg vorig jaar de slee weg gegooit... was toch bijna nooit sneeuw... en nu! Grrr....
Ech zooo mooi dat er zo veel sneeuw ligt! Heerlijke sneeuwritten gemaakt Haha! En ja als er sneeuw ligt wil je natuurlijk ook fotos maken en op de computer zetten... helaas is de digi kapot sinds een week Stoom uit je oren
Het zou vanavond weer sneeuwen, Wheeej Haha! Hopen dat we morgen niet naar school hoeven maar savonds wel kunnen lesrijden Tong uitsteken

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:23

ja lekker he die sneeuw
alle ijslanders bij ons hebben ijzers, dus dat worden dikke klompen
njord loopt trouwens ook voor de kar
we hebben ook een viijfjarige, birki, die wil ik gaan beleren voor de kar
voor de slee heb ik nog nooit gerobeerd lijkt me wel super!!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:46

2 IJslanders hebben geen IJzers bij ons maar 1 wel... Skundi staat wel gewoon buiten. Doordat het vriest vallen de klompen gelukkig meej.
Ze zijn echt dol op sneeuw, en so do I Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 13:41

hay hay

Ik heb een appaloosa Balou.
Ik doe niet zoveel nog aan vrijheidsdressuur maar wil het wel gaan doen. wel kan hij op commando steigeren waar ie ook pleizer in heeft als ik hem dat laat doen. Ik vind Appies echt heel leuk...en de kleur best comisch als ze spikkels hebben dan Lachen
Hier een foto van het steigeren

Afbeelding

Verder is hij vroeger ook western gereden Lachen maar helaas kan ik niet western rijden. wil het wel ooit gaan leren Lachen

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:19

heej Cinnepin

Wat een leuke foto zeg Tong uitsteken
Ik wil mijn paarden ook zo graag leren stijgeren op comado Haha! Heb eigenlijk geen idee hoe je ze dat leert.

Mijn vroegere verzorg pony (shet) had ik zelf beleerd en heb ik hem geleert om op comando te stijgeren... weet alleen niet meer hoe Bloos Als je naast hem stond kon je hem laten stijgeren en als je op hem zit ook. Echt zooo gaaf Lachen hij kon ook op comando met 4 benen de lucht in springen en keihard rondje draaien (zoals bij western wel gedaan word) en hij kon de sliding ook, maar hoe heb ik hem dit allemaal geleerd? Ik geloof dat het toen allemaal een beetje vanzelf ging Bloos Word ik nu rood? Tong uitsteken Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 14:35

Glossi schreef:
heej Gast9373

Wat een leuke foto zeg Tong uitsteken
Ik wil mijn paarden ook zo graag leren stijgeren op comado Haha! Heb eigenlijk geen idee hoe je ze dat leert.

Mijn vroegere verzorg pony (shet) had ik zelf beleerd en heb ik hem geleert om op comando te stijgeren... weet alleen niet meer hoe Bloos Als je naast hem stond kon je hem laten stijgeren en als je op hem zit ook. Echt zooo gaaf Lachen hij kon ook op comando met 4 benen de lucht in springen en keihard rondje draaien (zoals bij western wel gedaan word) en hij kon de sliding ook, maar hoe heb ik hem dit allemaal geleerd? Ik geloof dat het toen allemaal een beetje vanzelf ging Bloos Word ik nu rood? Tong uitsteken Bloos

Heey wat gaaf dat die shet dat allemaal kon joh
Balou kan ook slide ( is ook western gereden )
En ik weet zelf ook niet hoe je een paard moet leren steigeren zonder dat ie het tegen je gebruikt! Balou kon het al namelijk Lachen

cecilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 01:36

Riviles schreef:
cecilia schreef:

En die indy wat ze zag weet ik niet maar het bleef grappig om te zien dat je steeds weer met een gang terug kwam Haha!

Riviles schreef:

Goh doet me aan iemand denken

Clown

Summertje schreef:
Hahahaha nee die kon het nog veeeeel beter Haha! Haha! Haha! Haha!

ik zou niet weten over wie jullie het hebben Schijnheilig Muziek! ghehehe

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:39

heb vandaag op njord gereden, over de weg was het wel te doen, als er sneeuw lag het leek me te glad, stapte ik af en liep ik naast hem

daarna baldur gepakt, schoftje aan, hoofdstelletje aan en twee longeerlijnen. ik wil hem namelijk gaan beleren voor de kar. hij had het nog nooit gedaan en liep echt super. stappen, halthouden, draven en achterwaarts, alles ging goed.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:05

Heej ijslandertje wat leuk, ik wil mijn paarden ook gaan beleren voor de kar Bloos Ik hou van afwisselende dingen... Ik rijd echt altijd zonder zadel, alleen met lessen rijd ik met en met lange buitenritten... Ik spring wel eens met onse ijsjes en probeer de gekste dingen uit. Voltige vind ik ook leuk, deden we altijd bij de 'normale' paarden lessen. Nu rijd ik mee in een les voor IJsjes en we gaan binnenkort een keer voltige doen, Jippiejjj Haha! Ik draaf ook wel eens achterstevoren op mijn paard, hehe lol Tong uitsteken Gym er ook wel eens op... koprol, molendraai enzo... neej ik ben niet gek hoor Bloos Haha! Tong uitsteken

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 14:39

glossi, wat leuk zeg!! jammergenoeg ben ik niet lenig Bloos
njord vind altijd alles best, achtersevoren op hem zitten, zonder zadel, mijn broertje staat er welleens op. hij vind echt alles best. een echte kindervriend

baldur pakte het echt erg goed op, terwijl hij het nog nooit had gedaan, dus ik verwacht dat alles snel en goed zal gaan:p
ik neem er natuurlijk wel de tijd voor hoor;)

ik houd je op de hoogte
groetjes kim

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:47

Leuk leuk Lachen

Ik sta ook wel eens op muh IJsje maar dan loopt hij niet Tong uitsteken
Binnenkort met voltige ga ik wel op het paard staan in gallop Bloos
Al eens gedaan? Ziet er moeilijk uit maar t valt best mee, zo moeilijk is het niet Tong uitsteken

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 08:18

ik heb ongeveer 5 jaar op een manege gereden,d aar werden wel voltigeleessen gegeven, alleen ben ik niet zo lenig Clown
het ziet er inderdaad niet makkelijk uit.

vanmiddag ga ik met baldur weer lange lijnen werk doen, misschien doe ik hem het hele tuig wel aan ( kijken hoe hij reageert)

gelukkig is de sneeuw nu een beetje weg, alleen heeft het gevroren dus op sommige stukken is het nogal glad

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 10:59

Riviles schreef:
Die buiging is een compliment toch? buiging alleen door beide voorbenen heen, misschien heeft summertje er een foto van.

Gisteren hebben we Indian [appie dus] en Tvistur [ijs dus Haha!] voor de slee gehad, jongenssssssss dat is lachennnn

Ja dit is een compliment!
Alleen het hoofd gaat hier wel erg diep, zorg dat je bij compliment het hoofd niet "lokt" door met je handen van achteren tussen de voorbenen te gaan, maar houdt je hand bij deze oefening altijd voor de borst of lager. Als ze op 1 knie leunen zijn ze toch wat wankelder dan bij een gewone buiging, waarbij ze wel zo diep met het hoofd mogen.

Leuk hoor dat er meer zijn die aan VD doen.

Cinnepin, gave foto!
Wat is de afstamming van je Appie ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 14:08

Summertje schreef:
Riviles schreef:

Alleen het hoofd gaat hier wel erg diep, zorg dat je bij compliment het hoofd niet "lokt" door met je handen van achteren tussen de voorbenen te gaan, maar houdt je hand bij deze oefening altijd voor de borst of lager. Als ze op 1 knie leunen zijn ze toch wat wankelder dan bij een gewone buiging, waarbij ze wel zo diep met het hoofd mogen.

Gast9373, gave foto!

Hey dank je Lachen
Ik weet helaas niet wat voor afstamming ie heeft. er zaten geen papieren bij. Ik weet helaas maar heel weinig van z'n verleden. Maar misschien dat er op bokt ooit iemand is die hem herkent Knipoog

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:12

Summertje schreef:
Riviles schreef:

Cinnepin, gave foto!

Ja idd gaat veeel te diep, vind ik zelf ook hoor! Maar dat was in het begin toen had ik eigenlijk nog niet zo veel van vd gehoord. Dus ik deed maar wat. Ik leg nu haar been op de grond neer en blijft haar hoofd voor de benen of hoe je dat maar zegt. En dan krijgt het snoepje (wat ik later niet meer wil geven maar op comando wil doen)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 18:14

Volgende week krijgen we onse nieuwe diggi dus zal ik mijn moeder weer eens lief aankijken of ze fotos wil maken. Als ze dat wil laat ik wel zien hoe Muska het nu doet Tong uitsteken

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 09:33

hoi hoi,
ik heb een heele liefe bonte ijslander van 13 jaar... ik heb haar nu 4 jaar en het is heel ggfezellig.
mijn vader en moeder hebben allebij een appaloosa en wij rijden heel vaak buiten. als ik thuis ben(nbu op school Slapen ) zal ik wel een fototjje laten zien van onze paardjes! Haha!

groejts naomi

witte_spook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 14:43

jeetje wat leuk zeg, er zijn er best wel een aantal die appies en ijsjes hebben.
Super combinaties, wij hebben altijd erg veel lol als wij gaan rijden samen.

Onze paardjes zijn net voor de slee beleert Haha! superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 16:08

gisteren baldur voor de kar gezet, het ging echt usuper.
het leek net of hij nooit anders gedaan had. wat een talent zeg Clown

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 21:55

Hmm ikke jaloers zijn Bloos

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:02

Ooooooooooooooooooooooooooh en nu ga ik vertellen over gisteravond met Indy voor de slee [helemaal Hyper! nog steeds]

De bak lag al wat minder sneeuw in, dus daar konden we mooi sleeën ! Indy ervoor geknoopt en eerst liep er nog iemand mee, en later ging ze los....... en ze stuurt zooooo moooooooi door de bak heen, rondje daar en zelfs een keer van hand veranderd. En zo moeilijk die bochten want die lijken heel hard te gaan en dan moet je helemaal naar binnen leunen... Ben 1 keer van de slee gevallen, maar Indy bleef mooi rustig.

Ja helemaal super !!

En nu wil ik een tuig en een kar Haha! Haha! Haha!

Van eergisteren, ff een leuk plaatje Lovers

Afbeelding

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 10:03

Riviles is dus Rilana en Summertje is dus Joyce [voor de érrrrg onoplettenden] Cool Ik denk ik zeg het nog ff voor de zekerheid hahaha.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:26

leuk zeg voor de slee, jammergenoeg lag er bij ons niet genoeg sneeuw:( anders kon ik njord er nog wle voorzetten!!! Haha!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:33

Leuk zeg voor de slee Haha! De volgende keer als er weer sneeuw komt ga ik dat ook doen Tong uitsteken Mjah eerst nog maar een slee kopen Tong uitsteken

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 21:54

ik verbaas me er nog steeds over, ik wist dat ijslanders cool waren ( in hun hofd dan he;) )
maar baldur is wel heel erg braaf, we konden zo de kar erachter hangen en met hem lopen, eerst aan twee kanten iemand vast houden. toen iemand loslaten. teon iemand op d ekar. en na een half uurtje liep hij al voor de kar, je kon hem zo sturen ed. net alsof hij het al jaren doet Haha!
echt een toppeertje voor voor de kar ( hij staat trouwens te koop)