Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jaike schreef:Kijk dat is weer iets dichter in de buurt![]()
Hebben ze ook een site?
Ook jou uitnodiging zal ik onthouden!!
Ik vraag me gewoon af wat ik voor een dergelijk paard zou moeten betalen, aangezien de meeste schattingen uitgaan van paarden met papieren of hengsten die een deklicensie hebben... iemand een idee? kjoetie schreef:wat zou een anda hengst zonder papieren, wel aardig aan de maat (zeg 1.63m) kleur onbelangrijk, ongeveer 5 jaar oud doen op de huidige markt qua prijs? ik neem aan dat die toch iets goedkoper zijn?
Ik wil zelf ook graag een anda als de tijd daar is om een paard aan te schaffen, maar ik hoef geen papieren erbij. Ik vind het karakter het allerbelangrijkst, het moet gewoon een paard zijn waar ik prettig mee kan werken en uren mee door het bos kan rijden (dus gewoon een paard met een goede kop erop, niet schrikachtig). Dat hete en gevoelige vind ik juist het mooie van het ras, je kunt ze veel fijner bewerken dan een gemiddeld paard (tenminste, dat is mijn ervaring, heb nou ook niet zo enorm veel anda's gereden), en de gangen zitten zalig, wat voor mij met mijn rugklachten erg belangrijk is. Bovendien vind ik het geweldig dat je met deze paarden met boos worden niets bereikt, gewoon alles vanuit de rust doen.. dat werkt na verloop van tijd echt therapeutischIk vraag me gewoon af wat ik voor een dergelijk paard zou moeten betalen, aangezien de meeste schattingen uitgaan van paarden met papieren of hengsten die een deklicensie hebben... iemand een idee?
Maar als het enigszins betaalbaar is dan ga ik natuurlijk voor the real thing
kjoetie schreef:dat maakt me ook niet zo veel uit, als het er maar lekker barok uitziet en een prima karakter heeft mag het voor mijn part een kruising met een appelflap zijnMaar als het enigszins betaalbaar is dan ga ik natuurlijk voor the real thing
Morgannah schreef:kjoetie schreef:dat maakt me ook niet zo veel uit, als het er maar lekker barok uitziet en een prima karakter heeft mag het voor mijn part een kruising met een appelflap zijnMaar als het enigszins betaalbaar is dan ga ik natuurlijk voor the real thing
Helemaal mee eens, ik heb een 6 jarige anda/kwpn (gelders) kruising (geen papieren) en hij is precies wat ik zocht, de barokke bouw van de anda, de stevigheid van de gelder, en leergierigheid, koelbloeding, intellegentie van beiden.
Heb voor hem onder de 4000 euro betaald.