Wie heeft er een Anda??? (ervaringen graag!)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaike

Re: Wie heeft er een Anda??? (ervaringen graag!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-05 16:02

Nou, dat heb ik er dan toch echt niet voor over, niet dat ik het überhaupt heb Haha!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-05 22:03

Hoi

Ik heb ook een Anda,het is een heel makkelijk paard,hij leert heel snel.
Het is een driejarige hengst,als je hem een keer wilt komen proberen ben je altijd welkom.
Ik heb hem gekocht in Bredevoort,bij stalhouderij den vinkenburg.
Ze hebben daar vaker anda,s te koop,in een redelijke prijsklasse.

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 13:44

Kijk dat is weer iets dichter in de buurt Haha!

Hebben ze ook een site?

Ook jou uitnodiging zal ik onthouden!! Knipoog

corretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 19:57

jammer dat de site het niet deed heb het nagekeken maar is toch echt http:www.andalusier-vereniging.nl.
Pling

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 21:14

Jaike schreef:
Kijk dat is weer iets dichter in de buurt Haha!

Hebben ze ook een site?

Ook jou uitnodiging zal ik onthouden!! Knipoog

Site van Den Vinkenburg is www.denvinkenburg.nl

Ieris: heb jij de weg naar het Andalusiertopic in de HK nog niet gevonden??
Ben wel benieuwd hoe jouw paardje nu geworden is, herinner mij hem nog van veulenfotos Lachen

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 10:18

wat zou een anda hengst zonder papieren, wel aardig aan de maat (zeg 1.63m) kleur onbelangrijk, ongeveer 5 jaar oud doen op de huidige markt qua prijs? ik neem aan dat die toch iets goedkoper zijn?

Ik wil zelf ook graag een anda als de tijd daar is om een paard aan te schaffen, maar ik hoef geen papieren erbij. Ik vind het karakter het allerbelangrijkst, het moet gewoon een paard zijn waar ik prettig mee kan werken en uren mee door het bos kan rijden (dus gewoon een paard met een goede kop erop, niet schrikachtig). Dat hete en gevoelige vind ik juist het mooie van het ras, je kunt ze veel fijner bewerken dan een gemiddeld paard (tenminste, dat is mijn ervaring, heb nou ook niet zo enorm veel anda's gereden), en de gangen zitten zalig, wat voor mij met mijn rugklachten erg belangrijk is. Bovendien vind ik het geweldig dat je met deze paarden met boos worden niets bereikt, gewoon alles vanuit de rust doen.. dat werkt na verloop van tijd echt therapeutisch Haha! Ik vraag me gewoon af wat ik voor een dergelijk paard zou moeten betalen, aangezien de meeste schattingen uitgaan van paarden met papieren of hengsten die een deklicensie hebben... iemand een idee?

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 11:34

kjoetie schreef:
wat zou een anda hengst zonder papieren, wel aardig aan de maat (zeg 1.63m) kleur onbelangrijk, ongeveer 5 jaar oud doen op de huidige markt qua prijs? ik neem aan dat die toch iets goedkoper zijn?

Ik wil zelf ook graag een anda als de tijd daar is om een paard aan te schaffen, maar ik hoef geen papieren erbij. Ik vind het karakter het allerbelangrijkst, het moet gewoon een paard zijn waar ik prettig mee kan werken en uren mee door het bos kan rijden (dus gewoon een paard met een goede kop erop, niet schrikachtig). Dat hete en gevoelige vind ik juist het mooie van het ras, je kunt ze veel fijner bewerken dan een gemiddeld paard (tenminste, dat is mijn ervaring, heb nou ook niet zo enorm veel anda's gereden), en de gangen zitten zalig, wat voor mij met mijn rugklachten erg belangrijk is. Bovendien vind ik het geweldig dat je met deze paarden met boos worden niets bereikt, gewoon alles vanuit de rust doen.. dat werkt na verloop van tijd echt therapeutisch Haha! Ik vraag me gewoon af wat ik voor een dergelijk paard zou moeten betalen, aangezien de meeste schattingen uitgaan van paarden met papieren of hengsten die een deklicensie hebben... iemand een idee?

Ik ben ook erg benieuwd Haha!

Wel weet ik dat het risico op een niet 100% anda zonder papier heel groot is.........

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:34

dat maakt me ook niet zo veel uit, als het er maar lekker barok uitziet en een prima karakter heeft mag het voor mijn part een kruising met een appelflap zijn Haha! Maar als het enigszins betaalbaar is dan ga ik natuurlijk voor the real thing Vingers aflikken

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:49

Voor een anda zonder papier betaal je zo tussen de 3000 en 4000 euro. Anders moet je kimmie261 is pm en want die verkoopt ook anda's.

groetjes
franny

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 09:06

Lees het topic "trotse eigenaren v. Andalusiers" in de huiskamer
eens door , toevallig staan nu op de laatste bladzijden ook
een paar opmerkingen betreffende hun karakter/temperament.

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 20:31

Ik heb ook een anda
komt ook van kimmie261
heb er pas me 1e wedstrijd mee gereden, was superbraaf en had 155 en 160.. Haha!

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 07:59

Ook kun je is voor de prijsklasse's etc en als je echt op zoek ben naar een anda is kijken op www.vlietstede.cjb.net. Zij verkoopt ook betaalbare anda's.

groetjes
franny

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 19:00

Dank jullie wel allemaal!

Mijn paard is dus intussen verkocht.............

Momenteel ben ik druk aan het twijfelen wat ik wil en waarom, jeetje lastig hoor! Haha!

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:27

Hoi Jaike,

Wij verkopen alleen PRE's met papieren. Op onze website staan er een aantal te koop. De volwassen paarden zijn wel in de "hogere" prijsklasse maar de jonge paarden zijn goed geprijst. Onze website is www.stal-baroque.nl
Als je van plan bent om een keer naar Den Vinkenburg te gaan: drie van onze jonge paarden (Esperado, Emperadora en Davida) staan daar in de opfok tot Mei.

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 09:37

kjoetie schreef:
dat maakt me ook niet zo veel uit, als het er maar lekker barok uitziet en een prima karakter heeft mag het voor mijn part een kruising met een appelflap zijn Haha! Maar als het enigszins betaalbaar is dan ga ik natuurlijk voor the real thing Vingers aflikken

Helemaal mee eens, ik heb een 6 jarige anda/kwpn (gelders) kruising (geen papieren) en hij is precies wat ik zocht, de barokke bouw van de anda, de stevigheid van de gelder, en leergierigheid, koelbloeding, intellegentie van beiden.
Heb voor hem onder de 4000 euro betaald.

Afbeelding

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 20:45

Morgannah schreef:
kjoetie schreef:

Helemaal mee eens, ik heb een 6 jarige anda/kwpn (gelders) kruising (geen papieren) en hij is precies wat ik zocht, de barokke bouw van de anda, de stevigheid van de gelder, en leergierigheid, koelbloeding, intellegentie van beiden.
Heb voor hem onder de 4000 euro betaald.

Afbeelding

Oeh zo'n kruising vind ik ook wel gaaf!!

Ik weet echt niet meer wat ik wil, hoewel het voor de dressuur toch fijner/gemakkelijker is om een "normaal" paard te hebben........... Bloos

In elk geval vreselijk bedankt voor alle info!!!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:16

hallo allemaal,

ik deze zaterdag na een anda hengst van 9 maanden kijken zonder papier. kan iemand mij enkel advies geven waar ik vooral op moet letten? het is import uit spanje. aangezien ik voorheen alleen op kwpn heb gereden en mee heb gewerkt is dit een beetje nieuw voor me.

groetjes loes

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:20

pre, je kunt beter een nieuw topic openen met deze vraag. Dit is een oud topic.