Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Om je op weg te helpen: Neptune's vader is Noël van de Steegeind, inmiddels gecastreerd, heb ik ook nog gereden, geweldig beest en brutaal as hell. Neptune zelf is trouwens echt 'n schatje: je kunt er zo 'n merrie naast zetten, en super braaf met rijden, en toch geen slaperd.

gabrycha schreef:Lotje je hebt gelijk wat de Duitsers betref alleen harry potter is volgens de hengstenhouder inmiddels verkocht, commentaar van het nrps was dat deze pony teveel dressuurgefokt zou zijn, alsof het nrps nu de hengsten heeft die wel een goed gebruik van het achterbeen hebben en niet te vergeten een goede galoppade.
Dressman, derano Gold,Golden Dancer, Black Boy.Dornick b zijn eveneens hele beste ponys.
Lotje85 schreef:gabrycha schreef:Lotje je hebt gelijk wat de Duitsers betref alleen harry potter is volgens de hengstenhouder inmiddels verkocht, commentaar van het nrps was dat deze pony teveel dressuurgefokt zou zijn, alsof het nrps nu de hengsten heeft die wel een goed gebruik van het achterbeen hebben en niet te vergeten een goede galoppade.
Dressman, derano Gold,Golden Dancer, Black Boy.Dornick b zijn eveneens hele beste ponys.
Whahaha wat een onzin! Je hebt gelijk hoor het NRPS heeft niet zulk soort hengsten en ik snap het commentaar niet, want Harry Potter heeft ook 8 en voor zijn springmanieren en is heus niet alleen geschikt voor de dressuur... *zucht* ik snap soms geen hout van het NRPS.
Lotje85 schreef:De Duitsers zijn inderdaad al veel verder in de ponyfokkerij dan het NRPS. Als je de bewegingen van je pony wil verbeteren zou ik dus zeker in de richting van Duitse rijpony's zoeken. Wel eens gehoord van FS Don't Worry of zijn zoon FS Harry Potter (Harry Potter is vorig jaar nog goedgekeurd bij het NRPS & werd verrichtingstopper van zijn jaargang!)
http://www.ferienhof-stuecker.de/conten ... .jpg[/img]
Dit is FS Don't Worry
Kijk ook eens op de site http://www.ferienhof-stuecker.de
Veel succes met zoeken!
sophiecondor schreef:Haar zwakste punt is haar rug, daar is ze erg gevoelig. Ze heeft 75% arabisch bloed en kan best een heethoofd zijn, vooral met rijden, als het koud is of druk op de manege. Ook is ze niet altijd even werklustig, maar dit kan volgens mij komen doordat ze voordat ik haar had slecht werd gereden en misschien met pijn in haar rug heeft gelopen. Voor de rest heeft ze net als veel condors een beetje een hoekige kont, maar ze is niet smalletjes.

(heb ik eindelijk haar echte naam onthouden, vergeet ik de boktnaam
) gomir schreef:Ik zou zeker geen ponyhengst met teveel bloed op zo'n merrie zetten.
Voor zo'n merrie zou ik het idd bij de Duits gefokte pony's gaan zoeken. Bijv. De Vito of één van de andere hengsten die genoemd worden, met name door gabrycha.
Zodiak is trouwens nog steeds NRPS goedgekeurd, maar het is zeker geen volbloed. Hij staat geregistreerd bij de rijpaarden(en lijkt me voor zo'n merrie niet geschikt)
Volgens mij staat er bij Havikerwaard(?) een leuke ponyhengst ter dekking. Rembrand. Hij is nog niet aangeboden voor het NRPS, maar dat zit nog wel in de planning, ze hadden het erover dat hij dan eerst een aantal merries moest dekken.
Fresco weet hier wel meer van denk ik. Iemand die met haar op de hengstenshow was in januari heeft naar die hengst geïnformeerd, maar ik kan even niet meer op haar volledige boktnaam komen(heb ik eindelijk haar echte naam onthouden, vergeet ik de boktnaam
)
Hij is ergens bovenin de 1.40m geloof ik en ik vond hem juist heel erg paardachtig lijken zo op de foto
)