Geschikte hengst voor mijn nrps pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Douni

Re: Geschikte hengst voor mijn nrps pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:14

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:18

Ik heb ook een foto gevonden van een nakomeling van Nucari, misschien heb je er wat aan:

Afbeelding

Kelly1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 19:57

DeVito is inderdaad erg leuk! Het is een knappe vent! Dat was mijn pony ook, de lekkere superr nakomeling van DeVito! Hij is geboren in 2000 en wordt dus nu alweer 5. Ik heb die pony 2 jaar geleden ingereden en toen hebben we hem verkocht, ik was er te groot voor en ik zou langzaamaan overgaan naar een paard. Heeft iemand ook foto's van nakomelingen van DeVito.. leuk om te zien! En kent iemand toevallig Dit is 'm (v. DeVito,, m. Fiona) dat was echt een geweldig beest. Als hij toen 15 cm groter was geweest dan hadden we hem niet zo snel verkocht, het was een heel lief beest en ook een beest om te kwijlen! Ik weet dat die pony bij Peter Smits heeft gestaan. Nog veel succes met het uitkiezen van de geschikte hengst, DeVito van Stal Romano is in ieder geval wel de moeite waard *serieus!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 20:35

Ik ben het zeker met je eens! Ondanks dat hij uit de d maat is gegroeid is hij d ponygefokt.

Zodiak even op terugkomend heeft op een ster preferente ponymerrie, deze merrie heeft 3 sterdochters 1 keur en nationaal kampioene geleverd haar minste veulen, vandaar dat zodiak zeker mijn keus niet zal zijn, maar gelukkig is iedereen vrij daarin om te bepalen wat hij/ zij doet! Knipoog
Het nrps tolereerd rijpaardbloed echter in tweede of derde generatie, daar worden ponys zeker beter van! Maar rijpaard x d pony wordt zover ik het nu nog kan volgen niet geaccepteerd, maw in aanmerking komend voor een premie ed. Maar ja dat kan iedere dag ineens veranderen Haha!

Mim11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 12:28

Whahahahahaa!! Even off-topic: op die tweede foto zie je boven 't hoofd van De Vito een man met baard zitten (eigenaar van stal waar ik heb gereden) en daarnaast zit IK!! Hihi!! *o/* Cheese!

Misschien is Neptune v/d Beekerheide wat? Fantastische gangen, vooral galop en z'n draf is mega. Mooi hoog op de benen ook, maar ik zou wel even uitzoeken of er geen condor of ismaël bloed in zit, want de fokker van Neptune is hier nogal fan van Haha! . Om je op weg te helpen: Neptune's vader is Noël van de Steegeind, inmiddels gecastreerd, heb ik ook nog gereden, geweldig beest en brutaal as hell. Neptune zelf is trouwens echt 'n schatje: je kunt er zo 'n merrie naast zetten, en super braaf met rijden, en toch geen slaperd.

Kelly1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:19

ik heb nog een foto van devito gevonden! het is zeker niet de mooiste maar ik zal nog wel even verder kijken! deze is gemaakt in februari 1999 dus dat is ook alweer een heel tijdje terug!

Afbeelding

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 22:17

De Duitsers zijn inderdaad al veel verder in de ponyfokkerij dan het NRPS. Als je de bewegingen van je pony wil verbeteren zou ik dus zeker in de richting van Duitse rijpony's zoeken. Wel eens gehoord van FS Don't Worry of zijn zoon FS Harry Potter (Harry Potter is vorig jaar nog goedgekeurd bij het NRPS & werd verrichtingstopper van zijn jaargang!)
Afbeelding
Dit is FS Don't Worry

Kijk ook eens op de site http://www.ferienhof-stuecker.de

Veel succes met zoeken!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:06

Lotje je hebt gelijk wat de Duitsers betref alleen harry potter is volgens de hengstenhouder inmiddels verkocht, commentaar van het nrps was dat deze pony teveel dressuurgefokt zou zijn, alsof het nrps nu de hengsten heeft die wel een goed gebruik van het achterbeen hebben en niet te vergeten een goede galoppade.

Dressman, derano Gold,Golden Dancer, Black Boy.Dornick b zijn eveneens hele beste ponys. Knipoog

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:59

gabrycha schreef:
Lotje je hebt gelijk wat de Duitsers betref alleen harry potter is volgens de hengstenhouder inmiddels verkocht, commentaar van het nrps was dat deze pony teveel dressuurgefokt zou zijn, alsof het nrps nu de hengsten heeft die wel een goed gebruik van het achterbeen hebben en niet te vergeten een goede galoppade.

Dressman, derano Gold,Golden Dancer, Black Boy.Dornick b zijn eveneens hele beste ponys. Knipoog

Whahaha wat een onzin! Je hebt gelijk hoor het NRPS heeft niet zulk soort hengsten en ik snap het commentaar niet, want Harry Potter heeft ook 8 en voor zijn springmanieren en is heus niet alleen geschikt voor de dressuur... *zucht* ik snap soms geen hout van het NRPS.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:34

heey !
wat vind je van Di Caprio du Bois?
v. FS Don't Worry
m. Camilla du Bois
vm. Eduard.

[img]http://marjolein.blueicez.com/foto_paarden/dicapriojumps%20(Custom).jpg[/img]

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:10

Lotje85 schreef:
gabrycha schreef:

Whahaha wat een onzin! Je hebt gelijk hoor het NRPS heeft niet zulk soort hengsten en ik snap het commentaar niet, want Harry Potter heeft ook 8 en voor zijn springmanieren en is heus niet alleen geschikt voor de dressuur... *zucht* ik snap soms geen hout van het NRPS.

Nee idd daar wordt je toch moe van....Dus ik wacht eventjes af wat hun beleid voor het komend seizoen gaat worden...

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:26

Lotje85 schreef:
De Duitsers zijn inderdaad al veel verder in de ponyfokkerij dan het NRPS. Als je de bewegingen van je pony wil verbeteren zou ik dus zeker in de richting van Duitse rijpony's zoeken. Wel eens gehoord van FS Don't Worry of zijn zoon FS Harry Potter (Harry Potter is vorig jaar nog goedgekeurd bij het NRPS & werd verrichtingstopper van zijn jaargang!)
http://www.ferienhof-stuecker.de/conten ... .jpg[/img]
Dit is FS Don't Worry

Kijk ook eens op de site http://www.ferienhof-stuecker.de

Veel succes met zoeken!

Je moet alleen niet vergeten dat het dekgeld zeer prijzig is... en zal deze hengst natuurlijk dekken???! en je moet naar duitsland afreizen...
dan zou ik er toch nog even over nadenken....
en de eigenaar van de hengst laat niet zomaar iedere merrie door zn hengst dekken...
Er zijn nu wel 2 nakomelingen van FS Don't Worry goedgekeurd bij het NRPS
Di Caprio du Bois
FS Harry Potter.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:36

sophiecondor schreef:
Haar zwakste punt is haar rug, daar is ze erg gevoelig. Ze heeft 75% arabisch bloed en kan best een heethoofd zijn, vooral met rijden, als het koud is of druk op de manege. Ook is ze niet altijd even werklustig, maar dit kan volgens mij komen doordat ze voordat ik haar had slecht werd gereden en misschien met pijn in haar rug heeft gelopen. Voor de rest heeft ze net als veel condors een beetje een hoekige kont, maar ze is niet smalletjes.

ik zou er geen arabisch type opzetten ... meer beetje zwaar type met een ronde croup en een sterke rug.
een pony er op zetten die koel in de kop is en een fijn karakter heeft.
en miss een hengst met beter achterbeen gebruik..
Afbeelding
http://marjolein.blueicez.com/foto_paarden/dicaprio.bmp
http://marjolein.blueicez.com/foto_paarden/dicapriojumps%20(Custom).jpg

Dees is dus duits gefokt.

De moeder van deze hengst is ster, Keur, preferent
(v. Eduard.)

de oma ( Carina) is ster , keur, preferent, prestatie fok+sport
heeft ook 5 goedgekeurde zonen ( waaronder Shardon, Nucari)
http://www.vdbosch.com/dubois/images/carina.jpg
(v.Pobeditel ox vm. Ismael ox)

Dus een goede moederlijn

De vader:

vader: FS Don't Worry. ( die is hier al beschreven)
Afbeelding
is een super dressuur hengst.

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 18:26

Dont worry dekt via ki, heb ik namelijk nagevraagd, ik heb besloten ervan af te zien om dat er al dont worrys rondlopen vandaar.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 20:34

Ik heb een stand foto van Harry potter weten te vinden.
Afbeelding
ik weet niet of zijn croupe geschikt is voor jou pony..
hij heeft ook niet veel hals...

Standfoto di caprio du Bois
Afbeelding

dit is trouwens een dochter van FS Don't Worry
uit een CONDOR MERRIE !!!
Afbeelding

de condor merrie ziet er zo uit :

Afbeelding

misschien heb je dan ook meer het idee wat voor dier er dan uit kan komen..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 21:17

Ik zou zeker geen ponyhengst met teveel bloed op zo'n merrie zetten.

Voor zo'n merrie zou ik het idd bij de Duits gefokte pony's gaan zoeken. Bijv. De Vito of één van de andere hengsten die genoemd worden, met name door gabrycha.

Zodiak is trouwens nog steeds NRPS goedgekeurd, maar het is zeker geen volbloed. Hij staat geregistreerd bij de rijpaarden(en lijkt me voor zo'n merrie niet geschikt)

Volgens mij staat er bij Havikerwaard(?) een leuke ponyhengst ter dekking. Rembrand. Hij is nog niet aangeboden voor het NRPS, maar dat zit nog wel in de planning, ze hadden het erover dat hij dan eerst een aantal merries moest dekken.
Fresco weet hier wel meer van denk ik. Iemand die met haar op de hengstenshow was in januari heeft naar die hengst geïnformeerd, maar ik kan even niet meer op haar volledige boktnaam komen Bloos! (heb ik eindelijk haar echte naam onthouden, vergeet ik de boktnaam Clown )

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 22:39

gomir schreef:
Ik zou zeker geen ponyhengst met teveel bloed op zo'n merrie zetten.

Voor zo'n merrie zou ik het idd bij de Duits gefokte pony's gaan zoeken. Bijv. De Vito of één van de andere hengsten die genoemd worden, met name door gabrycha.

Zodiak is trouwens nog steeds NRPS goedgekeurd, maar het is zeker geen volbloed. Hij staat geregistreerd bij de rijpaarden(en lijkt me voor zo'n merrie niet geschikt)

Volgens mij staat er bij Havikerwaard(?) een leuke ponyhengst ter dekking. Rembrand. Hij is nog niet aangeboden voor het NRPS, maar dat zit nog wel in de planning, ze hadden het erover dat hij dan eerst een aantal merries moest dekken.
Fresco weet hier wel meer van denk ik. Iemand die met haar op de hengstenshow was in januari heeft naar die hengst geïnformeerd, maar ik kan even niet meer op haar volledige boktnaam komen Bloos! (heb ik eindelijk haar echte naam onthouden, vergeet ik de boktnaam Clown )

is dat , dat zwarte pony'tje ?? die is mn moeder pas wezen bekijken...
dat is een soort welsh b tje typetje... of is dat weer een ander ??

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 12:57

nucari (v. nut ox) is een goede keuze. ik heb ook een merrie van hem, superlief beestje, wil graag voor je werken.
je kan ook nucari's zoon nobility nemen.. volgens mij is hij Z dressuur en Z springen....erg mooi beest!!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 17:08

Ik zou inderdaad zoals ik al zei een duitse, maar zeker stevige ponyhengst uitzoeken.
Ik ga zelf volgend jaar waarschijnlijk mn NRPS-merrie laten dekken en dit wordt vrijwel zeker De Vito.
Maar de hengsten die door Marjolein88 zijn genoemd kunnen ook inderdaad heel goed.

Maar ik zou zeker geen ranke hengst erop zetten!

silvia83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 19:20

krimh (e pony) is ook een mooi gebouwde hengst met de nodige predikaten en sport prestaties.
ook een mooie hengst is de zoon van krimh. kanshebber (d pony).

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 20:01

Wil je persé een nrps-hengst ? Bij de new forest hengsten zitten ook hele mooie stevig gebouwde hengsten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 21:11

Ik geloof wel dat hij zwart is ja(al heb ik ook weer niet zo goed naar de foto gekeken).

Maar ik vond het niet echt een Welsh B-type hoor Verward Hij is ergens bovenin de 1.40m geloof ik en ik vond hem juist heel erg paardachtig lijken zo op de foto Ja

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:40

Nee Rembrandt is een zoon van bundeschampionats winnaar Renoir die bij ellers august staat in het duitse weeze. Renoir zit welsh b in combi met rijpaardbloed. Deze mensen hebben ook constatin een van duitsland best verevende b welsh hengsten staan.
Rembrandt is vorig jaar goedgekeurd en met name zijn vader is heel interresant.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 09:48

Ja mn moeder was wezen kijken naar Rembrandt...
maar zij vond hem zelf te Welsh B achtig...
maar het is wel een leuke pony.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 10:54

idd Rembrandt, daar kwamen we mee in aanraking via de hengstenkeuring in Ermelo!
(je moet james100 hebben, Gomir! Knipoog )
Ik kan weinig van hem zeggen, heb hem nog niet in het echt gezien, alleen op een folder van de Havikerwaard.
Zo te zien wel interessant bloed...