Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Kaja schreef:Ook ik zal maar even beamen dat Rubiquil echt NIET verkleinend fokt. Maar lekker veel maat!Rubiquil fokt echt klein en dat Ollright 1.74m is, is voor mij een toevalstreffer! Maar met een merrie van 1.62m. ga je toch niet over of aan Rubiquil denken???! Lijkt mij dat je maat wilt fokken, geen grote E!
petraaken schreef:Kaja schreef:Ik zet bij jou keuze vele vraagtekens...???
Je merrie is 1.62m. en je hebt Rubiquil (
krap1.67m.) en Saros (1.75m.) geselecteerd....![]()
Het zijn beide mooie hengsten, maar mijn keuze gaat echt uit naar Saros hoor!
Rubiquil fokt echt klein en dat Ollright 1.74m is, is voor mij een toevalstreffer! Maar met een merrie van 1.62m. ga je toch niet over of aan Rubiquil denken???! Lijkt mij dat je maat wilt fokken, geen grote E!
Pardon? Rubiquil klein fokken.Amehoela. Ik heb een merrie van 1.65m daaruit is een veulen gekomen dat nu 1.70m of meer zelfs is. Roumanda is ook 1.70m. Heb daar al verschillende nakomelingen gezien en eigenlijk nog geen enkele van beneden de 1.68m gezien.
Trouwens Dees heeft ook een Rubiquil uit een kleine merrie en die wordt ook groter dan haar moeder.
!Citaat:
Pardon? Rubiquil klein fokken.Amehoela. Ik heb een merrie van 1.65m daaruit is een veulen gekomen dat nu 1.70m of meer zelfs is. Roumanda is ook 1.70m. Heb daar al verschillende nakomelingen gezien en eigenlijk nog geen enkele van beneden de 1.68m gezien.
Trouwens Dees heeft ook een Rubiquil uit een kleine merrie en die wordt ook groter dan haar moeder.
Citaat:Ach... whatever, dan geloof je het niet!
De "kleine" nafok van Rubiquil komen natuurlijk ook niet echt in de openbaarheid, worden achteraf gestald, maar ik zal overdrijven!
Ik dacht namelijk ook dat hij voornamelijk maat gaf in de fokkerij, kwam dat even bedrogen uit...!
tam20 schreef:
Ik denk dat Petraaken wel weet waar ze over praat
!
Kaja schreef:
Ach... whatever, dan geloof je het niet!
De "kleine" nafok van Rubiquil komen natuurlijk ook niet echt in de openbaarheid, worden achteraf gestald, maar ik zal overdrijven!
Ik dacht namelijk ook dat hij voornamelijk maat gaf in de fokkerij, kwam dat even bedrogen uit...!
.
jeanke schreef:vegeel schreef:Rubiquil is zeker een goede hengst maar voert Rubinstein bloed en dit heeft volgens mij in deze combinatie 2 grote nadelen: Rubinstein geeft zeer vele kleintjes en
fokt de spring aanleg bijna altijd kapot
.
Diegenen die het andere topic gelezen hebben , zullen mij niet herrineren als Saros-fan maar VEgeel heeft hier wel een punt: Saros loopt dressuur maar met ramiro in de pedigree heeft hij een super springvader.
Wat ook bewezen wordt door de prestaties van, enkele nakomelingen tijdens het vrijspringen.
http://www.gestelhof.be/nieuws2003/031101/index.htm
http://www.gestelhof.be/nieuws2003/030919/index.htm
ps het is niet dat ik hier verwijs naar de site van Van Gestel dat ik alles geloof wat daar staat.
![]()
Nuts schreef:Het is algemeen bekend dat Rubiquils nakomelingen niet sterk genoeg zijn om (veel) verder te komen dat het Z, wel hebben zij een goed karakter. Het blijven wat simpele paarden.
Nuts schreef:Het is algemeen bekend dat Rubiquils nakomelingen niet sterk genoeg zijn om (veel) verder te komen dat het Z, wel hebben zij een goed karakter. Het blijven wat simpele paarden.
Odie schreef:Nee inderdaad het zijn maar simpele paarden die rubiquils. wwwhahhaaaa --->heeft Gribaldi al grand-prix kinderen? Nee, ookal heeft ie al duizenden kinderen. En Krack C heeft die Grand-Prix nakomelingen? Niet dat ik weet...
Wat doet Rubiquil? die krijgt in 1996 slechts één nakomeling en dat wordt gelijk een sterruin en internationaal Grand-prix paard.
In 1997 krijgt hij wederom slechts 1 nakomeling een keur-sport merrie vm doruto die Z2 dressuur geklasseerd is maar wegens moederschap is het lichte tour debuut eventjes uitgesteld (excuses voor het ongemak)
in 1998 krijgt Rubiquil welgeteld drie nakomelingen; een ruin die Z2 dressuur geklasseerd is, een sterruin die eveneens Z2 geklasseerd is en een (voorl.)keur-sport merrie die lichte tour loopt.
In 1999 komen er al wat meer kinderen ter wereld vanwege rubiquils goedkeuring bij het nrps in 1998; waarvan er inmiddels al 3 in de Z2-dressuur uitkomen. (Deze paarden zijn nu 5 en een half)
Van de vier en een half jarigen (de T-tjes) zijn er sowieso in zeeland al 2 die M2 lopen en twee die Z2 geklasseerd zijn.
Conclusie: Goh! ik kom in dit lijstje inderdaad maar 2 nakomelingen tegen die hoger dan Z geklasserd zijn!
Hoe komt dit: De nakomelingen zijn nog niet oud genoeg om hoger dan Z te kunnen lopen, oke je mág een 6-jarige in de Prix st George starten, maar het móét niet.
Mijn advies: wacht nog een jaar of vijf totdat er echt genoeg nakomelingen ouder zijn dan een jaar of 8 en kijk wat ze dan in de sport hebben gepresteerd.
De rubiquils die ik ken -en dat zijn er een hele berg- zijn als drie jarigen als sterk genoeg om een nette piaffe te laten zien, wat naar mijn idee de hoogste graad van verzameling is, dus aan kracht en souplesse zal het ze ook niet ontbreken. (voor de mensen die schrikken van de woordencombinatie 'piaffe' en '3-jarige': ik duid hiermee op het feit dat de Rubiquils dit toevallig al kúnnen en niet dat ze dit per-sé móéten)
Geduld is een schone zaak
holly schreef:Nou idd, ik ben stukken wijzer geworden van Petraaken haar gedachtens.
Daarbij is zij de fokker van de hengst Radetzky.
Voor mij een voordeel natuurlijk omdat ik toch met Uniform en Variant in de lijn zit. Leuk om te zien dat Petraaken daar toch iets heel fraais mee heeft gefokt.![]()
Ik vind Rubiquil vooral interesant vanwege juist het vergroten, het karakter en het wat sierlijker maken(vooral het hoofd), maar vind het ook wel fijn dat hij bij kan dragen aan de te hoge schoft die mijn merrie heeft.
Wat ik me afvraag is, van mijn merrie vind ik de borst iets naar voren liggen, wat doet Rubiquil hiermee?
Kaja schreef:Ik vind het prima dat een ieder zijn eigen mening heeft over dekhengsten, maar TS vraagt om (eerlijke) meningen!
Dat (over het algemeen!!) aanhangers van de Hexagon-clan reageren om "hun" Rubiquil te verdedigen, prima.
Maar niet meteen beginnen met sarcastisch of het neerhalen van een uitgesproken mening Tam20, ik geef enkel mijn mening en die is niet gebaseerd op een hoop stront!
Ik vertel geen larie koek en aan andere reacties te zien ben ik niet de enigste. Natuurlijk is Rubiquil een mooie en vooral lieve hengst, maar we hoeven hem niet de hemel in te prijzen door enkel de goede kanten te tonen. Een eerlijke mening (feit) is ook gewoon dat hij klein fokt.... En dat is niet alleen bij Rubiquil, bijvoorbeeld ook bij Olivi kom ik vaak kleine nafok tegen, dat neemt niet weg dat hij ook nafok heeft van dik 1.70m.
Mijn mening is dus dat het een grote gok is om te dekken met een merrie van 1.62m.
Als we gaan katten of met modder gaan gooien, kan ik dat ook! Ik denk alleen niet dat van Lieren dat zelf zo op prijs zal stellen, wanneer zijn (ex) medewerkers, hulpjes feiten neerleggen waar zij zelf het fijne niet van weten!
En dan heb ik het niet over de hoogte van enkele nazaten van Rubiquil!
Dus nogmaals meningen zijn er om geuit te worden, je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar je kunt ook geen tegendeel bewijzen, terwijl het een feit is dat er ook gewoon kleine nafok van Rubiquil aanwezig is! (En dan niet enkel uit pony's!).