Venetia schreef:Ik vind de foto's van Rosario erg mooi, maar ik weet verder vrij weinig van de hengst. En ik vind het wel een nadeel dat er zoveel gejoeld moet worden voordat hij zijn benen optilt :+ . Ik rijd nu al heel lang op een lui paard, en dat wil ik niet meer. Een paard moet graag en goed willen lopen, dan hoef je het er niet uit te persen en blijft het er vriendelijk uitzien.
Dat is ook maar van horen zeggen. Of heb je hem ook daadwerkelijk in real life zien lopen? Ik namelijk niet dus zou daar niets over durven te zeggen.
Citaat:
Rousseau vind ik ook een optie, wat vinden jullie daarvan? Heeft hij de PAVO-cup gewonnen op kwaliteit of was hij gewoon veel verder in de africhting (die suggestie werd wel eens gewekt)? En zou de combinatie met Jazz bloed passen? Het klassieke Roemer bloed van Rousseau spreekt me wel aan, in combinatie met de kracht van Ferro. Toch had hij niet zo hoge punten op het verrichtingsonderzoek.
Rousseau vind ik een bloedmooi paard! Maar zijn exterieur en gangen terzijde.... Jazz en Ferro bloed. Ferro fokt toch vaak wat moeilijkere karakters door en dat maal Jazz...
Nee zonder gekheid maar je kunt een paard met een wat moelijker karakter verwachten. Kunt, hoef niet natuurlijk want elk paard is anders. En je moet er natuurlijk mee weten om te gaan.