Hengst voor Jazz X Contango merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Re: Hengst voor Jazz X Contango merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 22:41

Sjuimpje schreef:
Ik vind die 2e foto juist wel erg mooi,
fijn om te zien hoe hij toch die voorwaartse drang houdt in het terug schakelen, daarbij niet achter afbreekt en ook mooi dat neusje er uit kan houden.

Ik zou haast zeggen dat iets met galop is??? Linksachter staat wat vreemd voor een"gewone draf, wel een leuke foto.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 09:20

Ik vind de foto's van Rosario erg mooi, maar ik weet verder vrij weinig van de hengst. En ik vind het wel een nadeel dat er zoveel gejoeld moet worden voordat hij zijn benen optilt Clown . Ik rijd nu al heel lang op een lui paard, en dat wil ik niet meer. Een paard moet graag en goed willen lopen, dan hoef je het er niet uit te persen en blijft het er vriendelijk uitzien.

Rousseau vind ik ook een optie, wat vinden jullie daarvan? Heeft hij de PAVO-cup gewonnen op kwaliteit of was hij gewoon veel verder in de africhting (die suggestie werd wel eens gewekt)? En zou de combinatie met Jazz bloed passen? Het klassieke Roemer bloed van Rousseau spreekt me wel aan, in combinatie met de kracht van Ferro. Toch had hij niet zo hoge punten op het verrichtingsonderzoek.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:10

Venetia schreef:
Ik vind de foto's van Rosario erg mooi, maar ik weet verder vrij weinig van de hengst. En ik vind het wel een nadeel dat er zoveel gejoeld moet worden voordat hij zijn benen optilt :+ . Ik rijd nu al heel lang op een lui paard, en dat wil ik niet meer. Een paard moet graag en goed willen lopen, dan hoef je het er niet uit te persen en blijft het er vriendelijk uitzien.

Dat is ook maar van horen zeggen. Of heb je hem ook daadwerkelijk in real life zien lopen? Ik namelijk niet dus zou daar niets over durven te zeggen.

Citaat:
Rousseau vind ik ook een optie, wat vinden jullie daarvan? Heeft hij de PAVO-cup gewonnen op kwaliteit of was hij gewoon veel verder in de africhting (die suggestie werd wel eens gewekt)? En zou de combinatie met Jazz bloed passen? Het klassieke Roemer bloed van Rousseau spreekt me wel aan, in combinatie met de kracht van Ferro. Toch had hij niet zo hoge punten op het verrichtingsonderzoek.

Rousseau vind ik een bloedmooi paard! Maar zijn exterieur en gangen terzijde.... Jazz en Ferro bloed. Ferro fokt toch vaak wat moeilijkere karakters door en dat maal Jazz... Haha! Nee zonder gekheid maar je kunt een paard met een wat moelijker karakter verwachten. Kunt, hoef niet natuurlijk want elk paard is anders. En je moet er natuurlijk mee weten om te gaan.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 15:07

Heb je al een hengst kunnen vinden voor Venetia? Ben eigenlijk wel benieuwd.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 16:20

Ik vind Florencio geen verkeerde keuze. alle basisgangen zijn super van hem. Zijn eerste groep nakomelingen lijken zeer goed. allemaal bergopwaarts open en makkelijk galopperen en veel souplesse. Ik heb hele goede gezien en hoop dat mijn toekomstige nakomelig ook zo wordt Haha!

Verder is Tushinsky ook goed maar zijn eerste jaargang wordt / is dit jaar geboren. Je kan eens een kijkje nemen bij nakomelingen (ook op bokt).

Mijn merrie heeft zelf een zeer goede stap en draf, maar mag ook in de galop worden verbeterd. Rojantha heeft ook een best krom achterbeen. Ik kreeg als advies o.a. Rubiquil.

Ook is de optie D-Day genoemd en dat is niet gek gedacht. Ik denk dat de hengst onderschat wordt. Ik ken zelf 3 nakomelingen van hem die allemaal met gemak Z + lopen. Super galopperen ook maar ik weet niet wat voor moeders dat zijn.

succes met de keuze.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:22

Ik haak wat later aan maar:

Voor een Jazz x Contango zou ik Montecristo kiezen.
Vererft zeer sterk zijn dressuur kwaliteiten door.
In de dressuur index staat hij nu op de 5e plaats met een voor zo'n jonge hengst een hele hoge bestouwbaarheid.

Hij geeft een sterk dragend achterbeen en een supergalop.
Zijn nakomelingen missen nogwel eens het laatste aan souplesse maar je schijft dat jouw merrie veel lossigheid heeft.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 09:48

Montecristo vererft superveel tact is mijn ervaring,maar je hebt mischien wel kans dat je een paard krijgt met erg veel massa.

Ursy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 09:10

Heej!!
Wat begint Venetia toch een prachtig paard te worden! Ik denk dat Florencio een goede keuze van je is. je moet echt snel foto's plaatsen van Venetia anders maak ik ze wel Haha!

Groetjes!