Welke hengst op deze merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SpiedSkeet

Re: Welke hengst op deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 23:13

Ze wil het veulen volgens mij voor haarzelf houden. Het moet een beetje een allround paard worden. Een die lekker dressuur kan lopen maar ook wel een sprongetje kan maken.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 16:35

Odie schreef:
Nee zeoliet: alsjeblieft niet. Ooit ééntje op stal gehad? of een elcaro? daarna nooit meer or

Ik heb nog een paard op stal staan en toevallig is dat een Zeoliet.
Super paard met een super karakter.
Zit geen greintje kwaad in en paard wil altijd werken.

Dus hoezo Zeoliet betekent verdriet??

Ik ben juist heel blij met hem!!

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 17:36

ik heb ook een zeoliet gekend en daar was 'zeoliet geeft verdriet' echt van toepassing op...

heel schijterig karakter, wel een mooi, fors paard, maar daar was ook alles mee gezegd.... heel moeilijk karakter

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 23:43

Heb zelf toevallig ooit een zeoliet op stal gehad.
Lelijk dier maar wel super braaf en fijn.
Maarja ze hebben ook nog een moeder he.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 07:07

Daar heb je wel gelijk in. De moeder van dat paard heb ik echter nooit gekend, kan ik ook niet over oordelen... De zeoliet was wel een heel erg mooi paard, heel forse merrie, had echt een hengstenuitstraling. Maar het was echt n schijtertje, zowel in het parcour als bij het wandelen. een heel onvoorspelbaar paard. Kloek was ze niet bepaald. Ik heb ze gekend toen ze 7 was, wat er daarvoor mee gebeurt is weet ik ook niet

xxx

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:39

Zijn er nog mensen met ideeen? Ik zelf vind Tuchinski een mooie hengst, maar of hij op deze merrie past? (ik heb hier dus geen verstand van) Bloos

Ik zal even zsm met Pally foto's gaan maken. Dan krijgen jullie misschien een beter beeld van haar merrie.

De hengsten die tot nu toe genoemd zijn:

- Farrington
- Riverman
- Solitair
- Rhodium
- Metall
- Special D
- Kigali
- Rubiquil
- Tuchinski

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 13:57

Nou, persoonlijk vind ik niet veel aan Tus, maar goed. Tus maait ontzettend! houdt daar rekening mee. Als deze merrie dat ook doet, en/of ze staat nauw van voren dan zou ik me nog eens achter de oren krabben en evt. voor een andere (Krack c zoon) gaan, qua body kan deze merrie hem misschien net nog wel hebben. Maar ik vind de hals wat diep eruit komen en dat heeft Tus imo ook een beetje. Is maar net waar je van houdt. Krack C geeft nogal eens weke ruggen, ik weet niet of Tus dat ook doet, omdat er nog niks bekend is van zijn nafok, maar is wel iets om met zo'n (v/d merrie) rug rekening mee te houden.
Florencio loopt idd mooi van achter naar voren, maar hij heeft nu dus eva en wat hij met de hoogte en body zou doen. Verward
Persoonlijk vind ik de merrie niet overbouwd en lijkt het misschien alsof ze op de voorhand loopt, misschien doordat ze van achter er niet bij komt?

Die fotos is een goed idee Knipoog Haha!

edit: Wie heeft Special D opgenoemd? Die heeft ook een kort voorbeen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 18:00

Jammer dat zo'n topic meteen weer van die cliché's en vooroordelen op gaat leveren, misschien houd ze wel van een pittig paard...
Doe toch niet altijd zo negatief over bepaalde hengsten .

Equador is een alroundhengst, Flemmingh kan ook springen, maar als je ècht een alrounder wilt fokken, dan moet je dat denk ik, met een andere merrie doen. Belisar staat niet bepaald bekend om goede springers en je zegt zelf ook al dat je merrie niet zo'n ster is...
Ik zou overwegen om in de dressuurrichting te gaan fokken. Misschien is de gelderse hengst Parcival ook een overweging waard (kan ook nog springen en Gelderse paarden staan bekend om de goede karakter eigenschappen), Succes! Knipoog

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 19:24

Florencio zou prima kunnen. alle veulens die ik heb gezien zijn bergopwaards gebouwd hebben een fantastisch achterbeen gebruik en zijn chique. tevens heb ik alleen maar veulens gezien die behoorlijk aan de maat zijn. oftewel: ik heb geen kleintjes gezien. ook niet uit kleine merries.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-05 23:01

Yvonnelind schreef:
(kan ook nog springen en Gelderse paarden staan bekend om de goede karakter eigenschappen), Succes! Knipoog

Rolleyes
Citaat:
van die cliché's en vooroordelen op gaat leveren, misschien houd ze wel van een pittig paard...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 20:35

Al aan flemmingh gedacht? flemmingh heeft een mooi front, vererft maat, en ik heb een flemmingh X belisar gezien, die het heel goed deed als jong paard, super mooi dier.

Tevens is flemming zelf springen gefokt dus is de kans ook aanwezig dat het veulen iets meer springgenen krijgt.

Natuurlijk is Krack C of Tuschinsky ook een optie, Krack C is echter wel 250 euri's duurder qua dekgeld en van tuschinsky is nog weinig bekend qua nakomelingen.

Clown