Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
katrienh schreef:Mijn merrie is wel volledig springgericht. Ik weet niet wat ik het beste zou doen... dressuur- of springhengst.
De volle broer van mijn merrie is wel goedgekeurd als springhengst...
Citaat:Je sprak over een volle broer die goedgekeurd is. Welke? Dat kan eventueel interessant zijn om rekening mee te houden in je hengstenkeuze.
katrienh schreef:waar staat deze ter dekking ? ( site )
en wat is het dekgeld ?
dank
Desiree schreef:Suzanne F. schreef:Ferro?
Kan springen, geeft maat, heeft langelijnde merries nodig en heeft front.
Ja dat is zo typisch he. De dressuurruiters beweren allemaal dat Ferro goed kan springen, en springruiters vinden dat nu juist weer helemaal van niet!
Ferro voert wel via Ulft Le Mexico, dat was een springer.
Citaat:Nou, bij ons in de buurt rijdt een professional toch buitengewoon verdienstelijk met meerdere ferro nakomelingen in het springen. Hoger dan ZZ. Echt hele aparte (maar ontzettend hete) springpaarden!
Odie schreef:Rubiquil lijkt me toch een goede keuze, zeker vanwege het karakter dat hij doorgeeft en een zeer mooi en bruikbaar front. Het klopt dat hij langgelijnde nakomelingen geeft, maar lang maal lang is kort, dus het veulen zal niet nóg langer gelijnd zijn dan je merrie. Daarnaast kan Rubiquil ook een goede sprong maken.
Zou leuk zijn, hee 
Suzanne F. schreef:Ferro?
Nimmedor schreef:Suzanne F. schreef:Ferro?
ferro geeft paarden die geweldig de passage en piaffe kunnen maar die slecht stappen en een matige gewone graf heeft.
Rubiquil (weet niet of ik het goed schrijf) is een hele mooie hengst, geeft geweldig veel front, kan springen en geeft echt top dressuurpaarden
Yvonnelind schreef:Ik ben zelf wel weg van Lancelot of Equador, mooi votaire-bloed. Ik vind dit over het algemeen aansprekende paarden om te zien en vaak wel veelzijdig: dressuur en springen.
Yvonnelind schreef:Okay, mijn opties zij afgekeurd![]()
Desondanks ben ik toch dòl op Voltaire bloed