Tuschinsky of United?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ART_UMA

Re: Tuschinsky of United?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:32

Elisa2 schreef:
wat ook een sprongetje kan maken.
Nou blijven er maar heeeeel weinig Krackjes over. Haha! United en Tuschinski blinken daar niet echt in uit.

Een correct en vlug achterbeen, front en schoudervrijheid; hmmm mij vielen de Obeliskjes niet tegen, veel lengte, mooie halsen best vlug van achteren. Het springen kan ik niet echt beoordelen.

Vorig jaar waren de Oscar nakomelingen sterk in de beweging, maar of ze vlug genoeg zijn naar je zin???

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:34

Rinske schreef:
Ik zou toch oppassen met een beknopte merrie bij deze hengsten. Ik ben bang dat je weinig paard over zult houden.

Ja dat is zeker zo, allebei missen lenget in hun lijf.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:37

Haha! Ik kon ook al niet begrijpen dat je juist deze twee hengsten eruit pakt terwijl ze beide imo niet echt een beknopte merrie kunnen hebben.
Ik zou eerder denken aan Oscar, ook met het oog op het veelzijdige....

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 22:39

ikzelf heb verder geen hengst meer in gedachten,maar mischien weten jullie wat..goed kunnen schakelen is heel belangrijk,en een bergopwaarts model ook.Obelisk vindt ik een mooie hengst maar zijn voorbeengebruik ben ik niet zo kapot van,het spingen is niet super belangrijk.Mijn merrie heeft wel een lange rug {in verhouding} alleen de vorm is niet super ik weet niet hoe ik het anders moet noemen..

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:45

En met een buitenlandse hengst deken of zie je dat niet zitten

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:05

Tuschinsky vond ik een betere indruk maken dan United in Den Bosch.
Maar dat zegt niks; jonge hengsten kan je eigenlijk niet beoordelen in zo'n atmosfeer
Zal alleen zelf nooit never niet fokken met een hengst die zó verschrikkelijk maait

Wynona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:22

Kan je paard goed stappen?

Wat vind je van Rhodium?
Een vlug achterbeen, mooi front, goede bovenlijn.
Alleen bij spanning is zijn stap wat minder.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:23

Ik zou eerlijk gezegd bij jouw merrie geen Tuschinski doen.
Ik zou een grotere langelijndere hengst kiezen. Vind je Trento B niks? Krack C x Ramiro x Amor.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:53

Suzanne F. schreef:
Ik zou een grotere
langelijndere
hengst kiezen. Vind je Trento B niks? Krack C x Ramiro x Amor.

Ik vind dat Trento zeker zijn charmes heeft............. maar hier mis ik even iets denk ik.......

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:05

Trento B is niet langgelijnd.
Rhodium, zelf nog niet aan gedacht..

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:07

Ik wil nog even een opmerking maken over het maaien van de voorbenen van die jonge beesten. Mijn paard heeft dat ook een tijdje gedaan toen ik hem net kreeg (hij wil het nog weleens doen). Het kan best zijn dat het door training en goed beslag later maar minimaal of helemaal weg is. Het zijn nog maar jonge beesten die in verhouding tot hun leefdtijdgenoten veel te vroeg al zware arbeid moeten verrichten en dat dan nog niet helemaal kunnen bijbenen. Uitzonderingen daar gelaten hee.

Ik vind Trento B op zich een hele mooie combi met jouw merrie, is een wat zwaardere hengst (veel massa, bedoel ik daar mee) en goed (werkwillig) bloed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:16

Ik vind Trento een mooi exterieur hebben en in het rechthoeksmodel staan. Hij is toch niet beknopt?
Misschien lijkt dat zo omdat hij met zn kin tegen zn borst en zn hals op kim dr schoot loopt???

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:21

Je bedoelt de kin naast z'n borst?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:35

CGJ12 schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik zou een grotere
langelijndere
hengst kiezen. Vind je Trento B niks? Krack C x Ramiro x Amor.

Ik vind dat Trento zeker zijn charmes heeft............. maar hier mis ik even iets denk ik.......

Ik was eerlijk gezegd ook aan het denken, meer in de richting naar Trento B voor deze merrie. OOK omdat ik vind dat de hengst veel langgelijnder is. Als hij het al niet is. We kunnen toch moeilijk een vlaggeschip gaan adviseren.

kellyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:46

Citaat:
deze 2 spraken me het meest aan,beiden hebben een snel achterbeen,schoudervrijheid en een mooi front,de merrie kan aardig springen maar mist de snelheid,en het hoeft voor mij geen super springpaard te zijn.Als ie het maar kan..skydancer sprak me ook aan trouwens alleen vondt ik hem wat weinig front hebben.

Ik heb een nakomeling van skydancer uit m'n flemmingh merrie. Het is een merrie veulen met best wel front en hals (wat ze niet echt van haar moeder heeft). Qua beweging ziet het er ook allemaal erg veelbelovenduit . Haar bewegingen zijn van nature al behoorlijk bergop/gedragen en ze heeft het mooie "voorbeentje" van haar moeder (Flemmingh). Ze schakelt makkelijk en toont veel kracht in haar beweging.
Je kunt een foto van haar (zoomanity) zien in het forum KS (kraamstal)
Voor en Na foto's

Wat betreft Skydancer... Skydancer is een allround hengst met zowel voor dressuur en springen goede cijfers.
Al ben ik dan wat bevooroordeeld ik kan je hem zeker aanraden........

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:14

Als je dan toch aan tuschinski zit te denken zou ik als ik jou was eerst even een paar nakomelingen van hem afwachten.
Dan krijg je een beetje een idee hoe hij fokt.
Over een paar weken worden de eerste al geboren.
Bij mij op stal onderandere.
Duurt geen twee weken meer volgens mij.

Wat dat maaien betreft.
Ik heb er liever eentje die maait dan eentje die niet kan strekken.(zoals trento)
Maar dat is mijn mening en iedereen heeft gelukkig een eigen mening, anders zouden we allemaal met de zelfde hengst gaan dekken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:13

lachmar schreef:
Wat dat maaien betreft.
Ik heb er liever eentje die maait dan eentje die niet kan strekken.(zoals trento)
Maar dat is mijn mening en iedereen heeft gelukkig een eigen mening, anders zouden we allemaal met de zelfde hengst gaan dekken.

Trento KAN wel strekken hoor. Haha!
Maar met de kin "naast" Knipoog de borst en zo met weggedrukte rug lukt dat niet nee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 20:12

Trento had ik eerst in gedachte,maar ik vondt hem een wat lang achterbeen hebben,en ook niet al te vlug,deze merrie heeft zelf al een wat lang traag achterbeen,dus ik wil zowiezo een hengst die wat sneller is achter,en ietsjes bloed kan ze ook hebben want het is een hele forse merrie,ze kan wel goed stappen ze stapt achter ruim over de voorbeenafdruk heen,en ze heeft heel veel souplesse en schwung.En ook heel veel draagkracht,ik mis alleen in alles een beetje de snelheid,en dan met name in het achterbeen..,ze is ook wat stekerig met de voorbenen,Rhodium is me super positief opgevallen maar ik zat aan het flemmingh/krack bloed te denken,vanwege dat stekerige in de voorbenen.Mijn merrie heeft wel iets sabelbenige achterbenen voor de rest een correct fundament,alleen iets korte voorbenen,ze zou wat meer bergopwaarts gebouwd moeten zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 20:17

ik moet er ook even bijzetten dat het een paard is wat moeilijk bij elkaar te rijden is..{lukt wel maar is niet simpel}

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:42

Elisa2 schreef:
ik moet er ook even bijzetten dat het een paard is wat moeilijk bij elkaar te rijden is..{lukt wel maar is niet simpel}

Dat komt imo juist omdat ze lengte in het lijf mist, daardoor waarschijnlijk ook souplesse.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:04

Aimee schreef:
Elisa2 schreef:

Dat komt imo juist omdat ze lengte in het lijf mist, daardoor waarschijnlijk ook souplesse.

Inderdaad Aimee, volgens mij ook. Ik zou dit dus niet nog erger in de hand willen wekken en zou een langgelijnde hengst uitzoeken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 22:10

deze merrie heeft super veel souplesse,dat is echt geen probleem

Duveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:36

Als je perse Krack bloed wilt waarom gebruik je hem zelf dan niet?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 19:38

ik hoef niet perse Krack bloed maar zijn nakomelingen zijn wel van het type hengst voor wat ik voor ogen had voor m'n merrie,en Krack zelf is te duur..bovendien hecht ik ook een meerwaarde aan de moederlijn.

Duveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:50

Daar heb je groot gelijk in. Langs moeders kant kan ook veel komen, hoeft niet van de hengst alleen te zijn. Veel succes verder met je keuze te maken