erfelijkheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lachmar

Re: erfelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 23:49

Junior zijn inderdaad niet de makkelijkste.
Had er zelf 2, waarvan er eentje toen die bijna 7 jaar oud was en al M liep van de ene op de andere dag bedacht dat alles eng was, terwijl die eerst nergens naar keek.
Die heb ik inmiddels ook niet meer.
De andere heb ik nog wel die is wel super braaf en fijn.
Waren overigens een volle broer en zus van elkaar.

Krackjes zijn erg werkwillige paarden, maar in hun jonge jaren vaak onrustig in de aanleuning, maar als dat alles is vind ik het niet erg.

En mijn absolute favoriet is een hengst die ze bij het kwpn hebben afgekeurd Boos!
Chronos.
Hele simpele beesten geeft ie maar wel met en super karakter die altijd willen werken. Haha!

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 10:51

LDRD schreef:

Sandro Hit goede karakters? Denk dat de meningen daarover verdeeld zijn.

Zeg ook niet dat dat mijn persoonlijke mening is hoor. Heb een Sandro Hit kleinzoon van 3 jaar en braver en nuchterder heb ik ze nog niet meegemaakt...en dat heeft ie niet van zijn moeder Haha!

Ik heb het niet over Sandro hit alleen hoor, ik ken geen nakomelingen.
Maar ik kan er soms zo kwaad over worden dat sommige hengsten een stempel krijgen. Er wordt nooit eens gezegd, dat is een brave Jazz of junior, noem maar een bevooroordeelde hengst op.
Nee alleen de mindere worden onthouden, de brave worden snel vergeten.
Zo ken ik een super brave Jazz, nu drie jaar. Tuurlijk heeft die wel z'n streken, maar dat heeft elk jong paard of het nu een Jazz is of niet. En er moet ook wel een beetje karakter inzitten, aan die dooie pieren heb je ook weinig.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 14:17

Gaaaap
Een topic vol met vooroordelen...
Een paard moet bij je eigen karakter passen.
Bovendien moet je een paard opvoeden; de één iets consequenter dan de andere...

Bestaan er nog 'gemakkelijke' dresuurpaarden?
Wat de één een makkelijk paard vindt met super karakter, kan de ander wel een uitdrukkingsloze nietsnut vinden... Knipoog

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:28

Yvonnelind schreef:
Gaaaap
Een topic vol met vooroordelen...
Een paard moet bij je eigen karakter passen.
Bovendien moet je een paard opvoeden; de één iets consequenter dan de andere...

Bestaan er nog 'gemakkelijke' dresuurpaarden?
Wat de één een makkelijk paard vindt met super karakter, kan de ander wel een uitdrukkingsloze nietsnut vinden... Knipoog

Ik ben het helemaal met je eens!
En daarbij bepaalt niet alleen de hengst het karakter van een nakomeling..ik vind dat altijd zo zwart/wit gesteld, er zitten ook nog een moeder en voorouders in de bloedlijn!
Wij hebben een merrie een nakomeling van Elcaro/Zeoliet, maar ook van Duc de Normandie en Italiaan....een prachtige merrie...en dat ze verkocht gaat worden heeft niet met haar afstamming te maken, want ze is echt super betrouwbaar van karakter!!
Het is omdat onze dochter van 13 jaar gewoonweg te jong zelf te "groen" is om een paard wat ook net onder het zadel is verder goed in te rijden...dat is al sneu genoeg, daar gaan we ook absoluut niet het paard de schuld van geven, de combinatie is te groen...
Maar niet omdat de merrie vervelend of te heet zou zijn....een ruiter die wat ouder is zou juist met het betrouwbare karakter van deze merrie heel ver kunnen komen, zowel qua verschijning als haar inborst!
Dus ik blijf er moeite mee hebben dat bepaalde hengsten zo negatief afgeschilderd worden qua nakomelingen....
Tenslotte bepaald niet alleen hij het voorkomen en karakter van het veulen!
Jammer dat daar nog zoveel vooroordelen over zijn!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:01

Haha! en toen werd het stil.... Haha!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:04

Heel Stil... Clown