Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Gitta1977 schreef:Tja, ze komen tijdens de hengstencompetitie niet tot hun recht helaas... Op zich zouden ze voor sommige merries best geschikt zijn maar ze worden nu gepresenteerd als dressuurpaard en daar doen ze echt ruim onder voor de andere hengsten.
VValar schreef:Gitta1977 schreef:Tja, ze komen tijdens de hengstencompetitie niet tot hun recht helaas... Op zich zouden ze voor sommige merries best geschikt zijn maar ze worden nu gepresenteerd als dressuurpaard en daar doen ze echt ruim onder voor de andere hengsten.
Nou precies! Je moet ze ook wel beoordelen als volbloeden en niet als de huidige rijpaarden die we nu gewend zijn. En dat ze zo snel omgeschoold kunnen worden van renpaard naar degelijk dressuurpaard getuigd van een zeer goed karakter. Maar om ze zo tussen het dressuurgeweld in Den Bosch te plaatsen is best wel sneu. Buiten dat veel mensen de volbloeden niet kunnen beoordelen naar hun ras, komen ze dan ook gewoon niet goed uit de verf.
Pascha schreef:dressuurgeweld??? ik vond er wel een aantal zwaar tegenvallen, en daarmee bedoel in niet de volbloeden..... (o.a. Sandreo)
Zo vallen de goede nog beter op
VValar schreef:Nou precies! Je moet ze ook wel beoordelen als volbloeden en niet als de huidige rijpaarden die we nu gewend zijn. En dat ze zo snel omgeschoold kunnen worden van renpaard naar degelijk dressuurpaard getuigd van een zeer goed karakter. Maar om ze zo tussen het dressuurgeweld in Den Bosch te plaatsen is best wel sneu. Buiten dat veel mensen de volbloeden niet kunnen beoordelen naar hun ras, komen ze dan ook gewoon niet goed uit de verf.
Albert schreef:Nou, ik dacht dat die volbloeden moesten verbeteren. Daarom moeten ze ook beoordeeld worden in het beeld van de huidige hengstenstapel. Als het excuus is "het zijn volbloeden en daarom hoeven ze niet zo goed te lopen als de rest" dan zeg daarmee eigenlijk "gebruik ze maar niet want ze verbeteren niet". Dan moet ik je gelijk geven.

reminder: van Lauries Crusador xx janderegelaa schreef:Wat maken jullie je toch allemaal druk? Je kúnt er mee dekken, het hoeft niet. Nederland heeft een aantal zeer goede volbloedhengsten gehad zoals Lucky Boy en Pericles. Je kunt je af vragen of die volbloeden nog wel in onze fokkerij passen maar het antwoord is eigenlijk heel simpel: soms wel en soms niet. Keuze is aan de fokker.
Probeer ook eens te kijken naar iets anders als benen van een paard die alle kanten op knallen onder het zadel want dat is maar 1 aspect. Bereidheid tot werken is nog veel belangrijker en dat is iets wat ik bij onze nakomelingen van Krack C, Jazz etc. mis. Iedereen is het zeker wel op gevallen hoe graag United en Sandreo wilden werken?
janderegelaa schreef:Bereidheid tot werken is nog veel belangrijker en dat is iets wat ik bij onze
nakomelingen van Krack C, Jazz etc. mis.
MRmichiel schreef:sorry tegenover het volbloedenoffensief, maar ik kan ook niet warmlopen over deze 2 hengsten, in hoeverre in hierover kan oordelen omdat ik ze nog nooit in het echt heb gezien. buiten het feit om dat ze voor de renbaan zijn gefokt, en daarom in de dessuur niet goed tot hun recht komen. constateer ik ook uit de foto's dat de achterhand er ook niet onder is, of het een aanwinst is voor de fokkerij: je moet er van houden.
@pascha, zolang je de paarden die afstammen van volbloeden die wel slagen in de dressuursport nog op kunt noemen kun je van een uitschieter spreken
@albert, dat is wel heel zwart-wit, volbloeden hebben zeker goede dingen aan de nederlandse fokkerij gegeven, maar of dat ook het geval is bij deze 2 houdt ik in het midden.