Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Stennisje schreef:Ons was Versace (162) ook opgevallen, terecht dat die door is.
Jammer dat Trento niet wat beter werd gereden, ik denk dat er ruimte is voor verbetering, maar ik begrijp dat ze het liever rustig aandoen met hem.
Bij Thomas op stal verwachten we eind maart een veulen van hem uit een Gribaldi merrie.
Ik ben na gisteren alleen nog maar nieuwsgieriger.
VValar schreef:Wat ik wel vreemd vind is dat er zoveel Flemminghs/Kracks door mogen naar de vierde bezichtiging. Ookal zijn de hengsten nog zo goed, er lopen al zoveel goedgekeurde Flemminghs en Kracks rond! Moeten we er nou nóg meer hebben?
Samsam schreef:Voordat er netzoveel goedgekeurde Flemminhzonen zijn als bv van Ferro dan moeten ze er nog heel wat goedkeuren!
Viel me op hoe goed Flemmingh combineert met Jazz.
VValar schreef:Stennisje schreef:Ons was Versace (162) ook opgevallen, terecht dat die door is.
Jammer dat Trento niet wat beter werd gereden, ik denk dat er ruimte is voor verbetering, maar ik begrijp dat ze het liever rustig aandoen met hem.
Bij Thomas op stal verwachten we eind maart een veulen van hem uit een Gribaldi merrie.
Ik ben na gisteren alleen nog maar nieuwsgieriger.
Is Trento nou die hengst die niet kon stappen? Ik zou nooit een hengst voor mijn merrie willen gebruiken waarbij de drie basisgangen niet goed zijn.
Versace was mij gisteren opgevallen. Ik kwam pas om 4 uur en heb toen de nafok van Ferro en Flemmingh/Krack C nog gezien. Bij Ferro zag ik maar één goede hengst, de rest vond ik niet bijzonder. De kwaliteit bij de Flemmingh/Krack C was aanzienlijk beter. De hele nafok, op één hengst na, mocht dan ook door naar de derde bezichtiging. Alleen wat mij verraste was dat het schimmeltje ook door mocht. Galop zag er goed uit maar hij kon absoluut niet draven.
Wat ik wel vreemd vind is dat er zoveel Flemminghs/Kracks door mogen naar de vierde bezichtiging. Ookal zijn de hengsten nog zo goed, er lopen al zoveel goedgekeurde Flemminghs en Kracks rond! Moeten we er nou nóg meer hebben?
Nr. 162 viel mij gelijk in het oog toen hij binnenkwam. Hij heeft veel kracht in zijn achterhand, wat duidelijk naar voren kwam in zijn galopafzet en het drafwerk. Mooi paard! Overigens vond ik het wel leuk om te zien dat deze Flemmingh x Goodtimes dezelfde afstamming heeft als mijn tweejarige (ruin) die ook een Flemmingh x Goodtimes is.
VValar schreef:Samsam schreef:Voordat er netzoveel goedgekeurde Flemminhzonen zijn als bv van Ferro dan moeten ze er nog heel wat goedkeuren!
Viel me op hoe goed Flemmingh combineert met Jazz.
Yeah, that's my point. Een beetje meer variatie zou geen kwaad kunnen.
Er liepen inderdaad een aantal mooie Flemminghs x Jazzen rond.
Stennisje schreef:Trento had een 7 voor de stap, die kon wel wat beter getoond worden, maar er zat te veel spanning in.
VValar schreef:Stennisje schreef:Trento had een 7 voor de stap, die kon wel wat beter getoond worden, maar er zat te veel spanning in.
Welke hengst kreeg dan een 6,5 voor zijn stap en die liep als een slappe krant in diezelfde stap? Volgens mij was dat toch Trento.
Sjappie schreef:En een Jazz x Flemmingh is kampioen!
Samsam schreef:Ja en de Krack C x Jazz Derde!!
VValar schreef:Stennisje schreef:Trento had een 7 voor de stap, die kon wel wat beter getoond worden, maar er zat te veel spanning in.
Welke hengst kreeg dan een 6,5 voor zijn stap en die liep als een slappe krant in diezelfde stap? Volgens mij was dat toch Trento.
Mij viel het niet echt op, terwijl ik toch ook best kritisch (in hoeverre ik dat als niet-fokker kan zeggen) op de basisgangen. Ik kan me ook herrineren dat er een was met een slechte stap, weet zo ook niet precies meer welke. Maar aangezien ik Trento zo leuk vond, zal het die wel niet geweest zijn dan!
youngster schreef:dacht scandic.. die werd naar beneden gezet vanwege te veel spanning in het laatse stuk van de proef!
Koortje schreef:youngster schreef:dacht scandic.. die werd naar beneden gezet vanwege te veel spanning in het laatse stuk van de proef!
Was dat niet in een latere proef?
youngster schreef:Hij heeft toch maar 1 proef laten zien.. Hij kreeg eerst een 7, maar omdat er teveel spanning inkwam op het laatst werd hij naar beneden gezet naar een 6,5
youngster schreef:Hij heeft toch maar 1 proef laten zien.. Hij kreeg eerst een 7, maar omdat er teveel spanning inkwam op het laatst werd hij naar beneden gezet naar een 6,5