Wat vonden jullie van de dressuuravond HK?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Re: Wat vonden jullie van de dressuuravond HK?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 15:25

Jouw foto's zijn erg goed gelukt HocusTivoli. Mooi scherp en duidelijk en op het juiste moment afgedrukt.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:03

Ons was Versace (162) ook opgevallen, terecht dat die door is.

Jammer dat Trento niet wat beter werd gereden, ik denk dat er ruimte is voor verbetering, maar ik begrijp dat ze het liever rustig aandoen met hem.

Bij Thomas op stal verwachten we eind maart een veulen van hem uit een Gribaldi merrie.
Ik ben na gisteren alleen nog maar nieuwsgieriger.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 16:13

Stennisje schreef:

Jammer dat Trento niet wat beter werd gereden, ik denk dat er ruimte is voor verbetering, maar ik begrijp dat ze het liever rustig aandoen met hem.

Bij Thomas op stal verwachten we eind maart een veulen van hem uit een Gribaldi merrie.

Is Trento nou die hengst die niet kon stappen? Ik zou nooit een hengst voor mijn merrie willen gebruiken waarbij de drie basisgangen niet goed zijn.

Versace was mij gisteren opgevallen. Ik kwam pas om 4 uur en heb toen de nafok van Ferro en Flemmingh/Krack C nog gezien. Bij Ferro zag ik maar één goede hengst, de rest vond ik niet bijzonder. De kwaliteit bij de Flemmingh/Krack C was aanzienlijk beter. De hele nafok, op één hengst na, mocht dan ook door naar de derde bezichtiging. Alleen wat mij verraste was dat het schimmeltje ook door mocht. Galop zag er goed uit maar hij kon absoluut niet draven.

Wat ik wel vreemd vind is dat er zoveel Flemminghs/Kracks door mogen naar de vierde bezichtiging. Ookal zijn de hengsten nog zo goed, er lopen al zoveel goedgekeurde Flemminghs en Kracks rond! Moeten we er nou nóg meer hebben?

Nr. 162 viel mij gelijk in het oog toen hij binnenkwam. Hij heeft veel kracht in zijn achterhand, wat duidelijk naar voren kwam in zijn galopafzet en het drafwerk. Mooi paard! Overigens vond ik het wel leuk om te zien dat deze Flemmingh x Goodtimes dezelfde afstamming heeft als mijn tweejarige (ruin) die ook een Flemmingh x Goodtimes is.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:06

Als leek op fokkerij gebied, kan ik me nog het volgende herrineren, en dat was dat Trento B en Sandreo mij erg goed bevielen, evenals UB40, erg leuk dier! Tuschinksky viel mij persoonlijk echt tegen, en Tolando (als ik het goed heb, die vos waar Minderhoud op reed) ook. Wat een trage achterbenen. Obelisk had ik al eens gezien hier op een hengstenshow, en nog vond ik hem niet mooi. Te iel en te hoog op de benen naar mijn smaak. Nourejev vond ik ook super, en verder die bruine waar Christa Laarakkers op reed ook. Voor de rest ben ik echt even al die namen kwijt, maar het geheel was erg mooi!
Oh ja, Samsam, dat over dat Ferro viertal ben ik het met je eens. Er zat er echt een bij die dus gewoon niet kon lopen! Stijf, houterig, enorme onderhals.... en de andere 3 waren nou ook niet echt je-van-het. Wel die Ferro zoon uit Groot Brittanie, ookal moet hij natuurlijk nog een hele hoop oefenen om er net zo`n passagen en piaffe uit te toveren als zn paps!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:14

VValar schreef:
Wat ik wel vreemd vind is dat er zoveel Flemminghs/Kracks door mogen naar de vierde bezichtiging. Ookal zijn de hengsten nog zo goed, er lopen al zoveel goedgekeurde Flemminghs en Kracks rond! Moeten we er nou nóg meer hebben?

Voordat er netzoveel goedgekeurde Flemminhzonen zijn als bv van Ferro dan moeten ze er nog heel wat goedkeuren!

Viel me op hoe goed Flemmingh combineert met Jazz.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 17:57

ik vond de dressuur avond erg leuk.
mooie paarden gezien
Uphill werd idd slecht voorgesteld jammer.
de clinic met anky en edward was erg grappig,edward was erg scherp haha.
ik heb n leuke avond gehad Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:03

Samsam schreef:
Voordat er netzoveel goedgekeurde Flemminhzonen zijn als bv van Ferro dan moeten ze er nog heel wat goedkeuren!

Yeah, that's my point. Een beetje meer variatie zou geen kwaad kunnen.

Er liepen inderdaad een aantal mooie Flemminghs x Jazzen rond.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:11

VValar schreef:
Stennisje schreef:

Is Trento nou die hengst die niet kon stappen? Ik zou nooit een hengst voor mijn merrie willen gebruiken waarbij de drie basisgangen niet goed zijn.

Versace was mij gisteren opgevallen. Ik kwam pas om 4 uur en heb toen de nafok van Ferro en Flemmingh/Krack C nog gezien. Bij Ferro zag ik maar één goede hengst, de rest vond ik niet bijzonder. De kwaliteit bij de Flemmingh/Krack C was aanzienlijk beter. De hele nafok, op één hengst na, mocht dan ook door naar de derde bezichtiging. Alleen wat mij verraste was dat het schimmeltje ook door mocht. Galop zag er goed uit maar hij kon absoluut niet draven.

Nr. 162 viel mij gelijk in het oog toen hij binnenkwam. Hij heeft veel kracht in zijn achterhand, wat duidelijk naar voren kwam in zijn galopafzet en het drafwerk. Mooi paard! Overigens vond ik het wel leuk om te zien dat deze Flemmingh x Goodtimes dezelfde afstamming heeft als mijn tweejarige (ruin) die ook een Flemmingh x Goodtimes is.

Trento had een 7 voor de stap, die kon wel wat beter getoond worden, maar er zat te veel spanning in.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:15

VValar schreef:
Samsam schreef:

Yeah, that's my point. Een beetje meer variatie zou geen kwaad kunnen.

Er liepen inderdaad een aantal mooie Flemminghs x Jazzen rond.

En een Jazz x Flemmingh is kampioen! Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:18

Ja en de Krack C x Jazz Derde!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:47

Stennisje schreef:
Trento had een 7 voor de stap, die kon wel wat beter getoond worden, maar er zat te veel spanning in.

Welke hengst kreeg dan een 6,5 voor zijn stap en die liep als een slappe krant in diezelfde stap? Volgens mij was dat toch Trento.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:51

VValar schreef:
Stennisje schreef:

Welke hengst kreeg dan een 6,5 voor zijn stap en die liep als een slappe krant in diezelfde stap? Volgens mij was dat toch Trento.

Dat was Scandic.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:52

Sjappie schreef:
En een Jazz x Flemmingh is kampioen! Haha!

Samsam schreef:
Ja en de Krack C x Jazz Derde!!

Die Flemminghs zijn kwaliteitspaarden Pling

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:52

VValar schreef:
Stennisje schreef:

dacht scandic.. die werd naar beneden gezet vanwege te veel spanning in het laatse stuk van de proef!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:54

Een stalgenootje van mij krijgt binnenkort een veulen uit haar merrie, van Trento B. Ik zal eens specifiek naar de stap van het beestje kijken dan! Haha! Mij viel het niet echt op, terwijl ik toch ook best kritisch (in hoeverre ik dat als niet-fokker kan zeggen) op de basisgangen. Ik kan me ook herrineren dat er een was met een slechte stap, weet zo ook niet precies meer welke. Maar aangezien ik Trento zo leuk vond, zal het die wel niet geweest zijn dan! Knipoog

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:55

youngster schreef:
dacht scandic.. die werd naar beneden gezet vanwege te veel spanning in het laatse stuk van de proef!

Was dat niet in een latere proef?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:56

Koortje schreef:
youngster schreef:

Was dat niet in een latere proef?

Hij heeft toch maar 1 proef laten zien.. Hij kreeg eerst een 7, maar omdat er teveel spanning inkwam op het laatst werd hij naar beneden gezet naar een 6,5

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:58

youngster schreef:
Hij heeft toch maar 1 proef laten zien.. Hij kreeg eerst een 7, maar omdat er teveel spanning inkwam op het laatst werd hij naar beneden gezet naar een 6,5

Ja kan goed dan. Maar er was ook nog een bruine die een slechte stap had

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:00

youngster schreef:

Dan heb ik echt niet over Scandic! Volgens mij is het dan toch Trento geweest (of een andere hengst uit de T jaargang). Ik ben er eigenlijk bijna zeker van omdat Trento nog tweede werd, voor Tuschinski, wat helemaal onterecht was aangezien hij totaal niet kon stappen.

Het commentaar van de jury was: de stap van het paard laat nog wat te wensen over maar omdat we toch verbetering zien krijgt het paard een 6,5. In de indexlijst van het prog. boekje stond overigens dat hij met een 5,5 voor zijn stap beoordeeld was. Die 6,5 was zeer onterecht, het paard kon gewoon niet stappen en dan maakt het niet uit of hij nou wel of niet verbeterd is. Een 4 had hier meer op zijn plaats geweest, het paard liep gewoon overijlt.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:01

San Remo heeft ook geen beste stap maar de jaarling die bij ons op stal staat stapt echt geniaal goed! Ben blij dat ie dát niet heeft doorgegeven Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:06

VValar dat was Scandic

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:09

Heey,

Ik heb echt genoten gisteravond van al dat moois, maar sommige paarden konden inderdaad wel beter getoond worden. Bij dat paard wat vrij hoog op de benen stond dacht ik echt van paard waar is je kar maar ja dat is natuurlijk ieder voor zich. ( weet ff niet meer hoe die heet. volgens mij Trento B).
Verder vond ik Ferro erg mooi en zo knap dat hij op zijn 18e dan nog zo geweldig kan lopen.
En ja zo zie je maar dat ook die ruiters eraf vallen( dan wel buiten de wedstrijdring maar dan nog).
En uhm wie is er ook dat paard opgevallen wat zo'n haast had om naar de stal te komen ( in volle galop de ring uit).

Nou ja om het ff in het kort te zeggen: GEWELDIG!!!
Volgend jaar ben ik zeker van de partij.

Groetjes sjaslique

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:10

wie is eraf gevallen dan?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:14

Scandic was degene met de 6,5 voor de stap ( en ook degene die in volle galop de ring verliet) en Trento had een 7.

Wie was er dan afgekletterd buiten de ring?

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:17

Dat meisje van Trento B was er af gevallen.