Wie heeft er ook een nakomeling van Metall?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zucchero

Re: Wie heeft er ook een nakomeling van Metall?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 14:37

Goed om te horen (eh lezen) dat het met je Metall weer lekker loopt! Wat zit er nog meer achter qua bloedlijn? En natuurlijk ook heel spannend: welke hengsten hebben jullie tot nu toe in gedachten voor de dekking??

Met die van mij gaat het ook heel erg goed!! Zondag nog even met hem gewandeld samen met mensen die daar een New Forest (nu ook 11 maanden en hengst) in de opfok hebben staan. Nou mijn Italian Stallion was weer een suf braaf ei Dromen zoals gewoonlijk, maar die NF was me toch een partij brutaal!!! }> Daar krijgen die mensen nog wel wat mee te stellen!!! Het is echt een super leuke pony, maar wel echt een baasje!

Nog een jaar en een maand, dan mag ik voor het eerst een weekendje met hem naar Emiel Voest!!! Leuke bezigheid toch?! Ben benieuwd hoeveel van wat we leren we ook echt toe blijven passen!! Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 11:12

greetjebee schreef:
Elisa2 schreef:
Hij was toen nog licht onregelmatig en ze dachten dat het vanzelf over ging..dus ze ging trainen met hem..hij kon een hele mooie aparte passage en pirroutes kon ie ook erg goed.Maar hij bleef licht onregelmatig..je zag het haast niet maar er werdt besloten dat hij terug ging naar de gebr. v. Manen.Alleen nog om te dekken.

Wat zonde! Zijn ze er nog achter gekomen wat de oorzaak was????

Nee,na een paar maanden trainen was het nog niet over en is ie terug gegaan naar de gebr. van Manen en van daaruit naar Zweden.

kimmytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:23

hey

bij ons staat een metall... leuk paard... alleen een beetje van : blijf van me lijf... als je teveel doet als je derop zit dan word ze boos.
bij ons staat ook een notaris fokmerrie....
leuk paard... wel erg eenkennig en ze fok wel geweldig!!!

xxx kimmy

SigridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:29

Zucchero, een vriendin van mij heeft een 5 jarige ruin Metall x Notaris

Ik weet dat ze via internet iemand heeft leren kennen die een hengst heeft met dezelfde afstamming. Mocht jij dit niet zijn dan kan ik je altijd haar mail adres geven via PB

Haar ruin is groot ong. 1.75m, erg lief en vriendelijk paard.

Een 3 jarige hengst (volgens mij Indoctro) uit dezelfde moeder is aangewezen voor het verrichtingsonderzoek.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-05 11:23

Hihi, dat ben ik inderdaad al Haha!
Ik had haar advertentie op marktplaats zien staan en vond dat zo leuk dat ik haar opgebeld heb om te vragen of ze die foto's naar mij wou mailen. Nou als Zucchero op Tin gaat lijken, mag ik mezelf wel gelukkig prijzen geloof ik! Ja erg gaaf!

En erg gaaf dat die Indoctro inderdaad was doorverwezen!

Doe haar maar de groeten!! Ha ha hoe klein kan de wereld toch zijn!

Groetjes
Anne-Marie

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:34

Moeilijk hoor, n hengst kiezen...
Hebben een paar voorkeuren
Plingaimond Hit
*Sandreo
*Painted Black

Ik ga op t moment voor Sandreo!
Ben benieuwd(kan nu nog veranderen he) Haha!
Groetjes

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 19:22

Hoe ist met jullie Metall's??
Kom op met verhalen??
Ik was met de mijne vorig weekend tweede met 168 punten.
Ze is weer erg lief opt moment!
Zaterdag heb ik weer wedstrijd!
Lekker nog ff oefenen dus!
Groetjes

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 21:03

Die van mij is bijna een jaar en is vanaf het moment dat hij geboren is echt super veel in handen geweest. (Op dag 1 was het kantje boord en hebben we het licht letterlijk weer in hem teruggewreven. Bizar om te zien dat het licht echt uit was gegaan in zijn oog en ook dat het er ineens weer in terug was - lang leve onze DA en Marianne Sloet!!! Voordeel, ondanks alle spanning en ellende, was natuurlijk wel dat hij een super inprenting heeft gehad!!!)

Hij staat op een super plek in de opfok: iedere dag op de wei en 's nachts met zijn 7-en (jaarlingen hengsten en nu nog heel even ook merries, maar dat zal wel niet lang meer duren) in de grote loopstal. Zomers dag en nacht op de wei in een koppel met hengsten en ruinen van verschillende leeftijden. Eigenlijk staat hij precies goed volgens het boekje! Ik haal hem op zaterdag en zondag uit de koppel om hem een beetje te poetsen, met hem te wandelen en spannende dingen met hem te doen, zodat hij later niet snel meer ergens van onder de indruk is (en ook nu niet). Afgelopen weekend heeft hij voor de grap heeeel even een zadeltje op gehad. Zelfs daar wordt hij niet warm of koud van!!! Hij is echt super cool!!!!

Omdat veel mensen op dit topic hebben gezegd dat Metalls zo sensibel zijn, ben ik wel eens bang dat zijn lieve koele gedrag van nu niet blijvend is...... Maar.... als hij zo blijft als hij nu is, ben ik echt heel gelukkig!!

Van het zomer geef ik hem een paar maanden vakantie: dan haal ik hem niet uit de koppel. Als hij 2 is ga ik een weekend met hem naar Emiel Voest en hopelijk kan ik hem met 3 jaar naar de keuring doen voor stamboekopname en misschien wel een sterpredikaat!! Daarna inrijden, nog een winter in de opfok en daarna gaat het grote paardenleven hoop ik ook voor hem beginnen.

Dat is het wel tot zover.

viscaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 00:30

Wij hadden ook een zoon van de hengst Metall. Super lief dier soms wat nerveus. Hij is helaas maar 4 1/2 maand geworden. 2weken na het afspenen is hij plotseling overleden. Oorzaak onbekent.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 08:01

oow jee, das echt heel vervelend!

Mijn Metall is weer als vanouds hoor, denk dat het gewoon even de leeftijd was!
Ze is nu weer zo kalm en braaf met het rijden.
Er vloog van de week steeds een plastic zakje voor dr voeten, vond ze niet bijzonder!
Hoop dat we die periode nu hebben gehad, zodat we weer lekker verder kunnen.
Groetjes

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:17

Ik heb een metall * visioen van 1.73.
Ze word dit jaar 6 en hebben haar vorig jaar ingereden.
Ze was daar heel braaf in.
Nam alles snel op en bleef wel cool in haar hoofd.
We hebben haar als 3 jarige laten dekken door onze fons.
Een foto kun je nog zien in avater.
Ze is zwart met alleen een klein kolletje.
Lijkt erg veel op het paard op de foto in dit topic.
Heb nog geen wedstrijden gestart maar wil dat dit jaar wel gaan doen.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:47

Gister wedstrijd gehad,
was 1e met 176 punten Bloos !!
Ze liep heel lekker!
Klein foutje, viel uit galop, en kreeg daar dan ook een verdiende 3 voor!
Dus al met al, heeeeeel content!
Petra

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:41

ik heb ook een Metall gereden, super fijn dier wel rillerig en karakter koppie, maar wel eerlijk. Ze is nu hoogdrachtig van Tygo en staat lekker met haar dikke buik op zwangerschapsverlof. }>

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 20:31

Hallo allemaal!!!

Even voor mijn begrip: Wat vinden jullie sensibel, rillerig, etc???

Er is natuurlijk een heeeeel groot gat tussen een dooie diender en een paard dat echt niet meer geschikt is voor de recreatieve sportruiter, omdat hij van ieder dwarrelend blaadje boven in de boom zit.

Onze merrie (de moeder van Zucchero) kan heel heet worden (ze is nu 17, maar 2 jaar geleden werd nog gevraagd of ze pas 4 en net onder het zadel was Haha! ) en af en toe 180 graden draaien als er een paars bloemetje in de berm staat, maar onhoudbaar is het voor mij eigenlijk nog nooit geweest, wel vermoeiend, omdat je er af en toe gewoon een beetje flauw van wordt. Frusty Is dat al zo rillerig, sensibel als jullie bedoelen?

Als dat zo is, denk ik namelijk dat ik mijn Metall wel aan blijf kunnen Haha! Als hij blijft zoals hij nu is, is hij of niet zo rillerig en sensibel, of ik ben er gewoon niet zo van onder de indruk... Vandaar mijn vraag Haha!

Groetjes
Anne-Marie

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:29

Hey
Ik heb ook een nakomeling van Metall. Het is een hele lieve 5-jarige ruin en ook een heel goed karakter. Helemaal niet schrikachtig of te pittig. Hij heeft ook af en toe zn momenten, maar hij is voor de rest heel koulbloedig, schrikt niet snel

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 10:22

ik zou graag een van foto van mijn metall afstammeling willen plaatsen, maar helaas heb ik geen flauw idee hoe dat moet. Nogmaals mijn metall is helemaal niet rillerig, heel betrouwbaar en aanhankelijk, maar met rijden voldoende energie en tevens heel gehoorzaam,
Iedereen succes met zijn metallafstammelingen

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 21:15

Nou als het goed is hierbij een foto van mijn metall afstammeling, Special S, ben benieuwd als hij een beetje op die van jullie lijkt Knipoog

Afbeelding

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 23:49

Staat Metall nu te dekking in Zweden??? Of is ie alweer in Nederland??
Waarschijnlijk wordt hij dan ook niet meer getoond op de Hengstenshow?? Wij zijn er benieuwd naar deze hengst en willen hem wel eens in het echt zien.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 12:08

Ik ben begonnen met een Metall x El Rosso x Senaat.

Paard is niet door de handen geweest en heeft echt een mensenvrees (er moet ooit wat mee geweest zijn) en begint mij nu te vertrouwen en ik kan langzamerhand wat met haar doen.

Karakter is wel goed en bewegingen zijn ook erg goed. Vooral de galop springt eruit! Een heel blij paard. Meet zo'n 1.65m en is bruin roan, heel apart!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 08:37

Metall staat inderdaad nog in Zweden. Hij stond daar in principe voor 2 jaar, maar ze zijn erg enthousiast over hem, dus misschien dat zijn contract nog met een jaar verlengd wordt. Het kan ook zijn dat hij op kortere termijn terug komt bij Van Manen, want ik begreep dat ze hem daar ook weer graag terug willen..... (Bron: eigenaar Metall)

Het zal moeten blijken. Ik heb hem in ieder geval wel gemist bij Van Manen. Gelukkig was Special D er wel als doekje voor het bloeden Knipoog

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 17:01

Wij hebben een Metall x Jazz staan. Kan echt super bewegen!!! Moet nog wat losser worden, maar wel een heel leuk paard!!!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:45

Ik ga zaterdag naar een 4-jarige Metall*Symphonie kijken, die te koop staat. Leuk dus om jullie verhaaltjes te lezen.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 20:34

Ik wil ook ZOOOO graag een paar foto's van mijn paardenspul en natuurlijk mijn Metall op Bokt zetten, maar ik weet niet hoe!!! Kan iemand mij helpen????

Van het weekend had hij trouwens voor het eerst een beetje praatjes en was het nodig om hem uit te leggen dat ik de baas ben en niet hij..... Hmmm dat was toch wel even wennen Knipoog Tja de hormonen beginnen te werken....

Voor de rest heb ik een heel gaaf stukje kunnen filmen van het spelen van Zucchero met zijn vriendjes. Echt gaaf!!! Haha!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:52

Zucchero schreef:
Ik wil ook ZOOOO graag een paar foto's van mijn paardenspul en natuurlijk mijn Metall op Bokt zetten, maar ik weet niet hoe!!! Kan iemand mij helpen????

Hey Zucchero,

Als je naar de forum index gaat en hier horses at work kiest, staat er als eerste bericht i van Mickey iets over de regels van dit forum en hierbij wordt ook stap voor stap uitgelegd hoe je een foto kan plaatsen, is makkelijk te doen, zo heb ik het ook gedaan Pling
Veel succes ermee en ik ben benieuwd naar jouw metall

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:38

En dit is Zucchero!
Van jong naar steeds wat ouder!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zucchero zal zelf wel commentaar geven! Haha! Knipoog