voor de Belgische dressuurpaardenfokkers :

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: voor de Belgische dressuurpaardenfokkers :

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 08:56

Jan_VT schreef:

In die Quavarottie heb ik het nooit niet gezien
. Vind dat de hengst zowel op sportief niveau als binnen de fokkerij zich niet heeft kunnen waarmaken. Pava jr. is ook geen GP-paard.

Fiderhit heb ik niet bezig gezien. Hoe komt het dat Mieke hem niet zelf verder opleidt?

Regiokampioenschappen Limburg en springen Utrecht
HELDEN-PANNINGEN – Het was een BWP-goedgekeurde hengst die in Helden-Panningen het regiokampioenschap dressuur van Limburg in de klasse Z2 won. De twaalfjarige zwartbruine liep onder het zadel van Inge Coenen uit Venlo. Zij vormen bijna drie maanden een combinatie, en met succes. Dit weekend, zondagavond, komen ze in actie tijdens Jumping Amsterdam. Inge rijdt dan met Quavaroti haar kür op muziek.

Is dit een andere ?

WhitneyAA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 09:40

ceasario schreef:
Inge rijdt dan met Quavaroti haar kür op muziek[/b].

Is dit een andere ?

Neen, dit is Quavarotti vd Helle.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:25

WhitneyAA schreef:
ceasario schreef:
Inge rijdt dan met Quavaroti haar kür op muziek[/b]
.

Is dit een andere ?

Neen, dit is Quavarotti vd Helle.

Dus moeten we het Belgische verslag over dressuurpaarden maar met een korreltje zout nemen?

de paarden hebben ze blijkbaar ,nu nog de ruiters.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:37

wist ook helemaal niet dat Vicky smits de paarden niet meer reed.
Ken ze niet persoonlijk ofzo hoor maar ken er wel die les nemen bij haar.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 11:50

ceasario schreef:

Regiokampioenschappen Limburg en springen Utrecht
HELDEN-PANNINGEN – Het was een BWP-goedgekeurde hengst die in Helden-Panningen het regiokampioenschap dressuur van Limburg in de klasse Z2 won. De twaalfjarige zwartbruine liep onder het zadel van Inge Coenen uit Venlo. Zij vormen bijna drie maanden een combinatie, en met succes. Dit weekend, zondagavond, komen ze in actie tijdens Jumping Amsterdam.
Inge rijdt dan met Quavaroti haar kür op muziek
.

Is dit een andere ?

Het gaat over deze. Waarschijnlijk spreken we hier over dezelfde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft wel intermédiare gelopen; Dat zijn amazone nu een Z2 er mee wint. Ja, daar denk ik het mijne over. Voor zoiets heb ik hem altijd gezien. Een goed junioren-Young Riders paard.

Citaat:
In 2001 behaalde hij zijn eerste overwinning in de Prix St. Georges en klasseerde zich derde in de Kür Intermédiaire I op de Flanders Masters in Lier. Tijdens het winterseizoen 2001 – 2002 won hij verschillende Prix St. Georges proeven o.a. in Rebecq en in Brussel (Etrier). In 2002 zal hij uitgebracht worden in de Prix St. Georges en Intermédiaire I

http://www.belgian-horses.com/klant/van ... l/home.htm

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 12:55

Zwartbruin? Quavarotti is toch zwart?

Ik vind het super hoe ze die jonge paarden rijdt, maar dat doorstoten naar de GP zit er helaas niet echt in. En eigenlijk zie ik Quavarotti nog geen GP lopen. Of ze moeten er een bekende Nederlander opzetten? Ach gut Misschien dat het dan werkt?

Quavarotti blonk echt uit bij de jonge paarden en won er veel, met Daianera heeft Vicky ook al van zich doen spreken , eigenlijk zou ik graag hebben dat ze doorstoot en zich aan het grotere werk kan wagen.

Dat heeft ze wèl al gedaan met haar eigen hengst illuster. Daar heeft ze reeds GP ervaring mee opgedaan én gewonnen ook.

Dus ze heeft al ervaring in de GP en k'hoop echt voor haar dat ze met eender welk paard terug doorstoot naar de GP.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 18:07

Quavarotti heeft inderdaad heel succesvol Lichte Tour gelopen met altijd scores eind de 60 en zelfs meer dan 70 %.
Ik denk niet dat hij de aanleg voor het grote werk had, maar Z2 loopt hij op zijn sokken.
Ruiters en paarden in België zijn er wel, maar de federatie wil niet mee, er is geen geld, geen sponsoring, onderlinge concurrentie en als er dan toch eens een goeie combi tussen zit moet hij elke week op concours en zijn deze paarden uitgeblust als het grote werk eraan komt

alabastro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:08

finley schreef:
Quavarotti heeft inderdaad heel succesvol Lichte Tour gelopen met altijd scores eind de 60 en zelfs meer dan 70 %.
Ik denk niet dat hij de aanleg voor het grote werk had, maar Z2 loopt hij op zijn sokken.
Ruiters en paarden in België zijn er wel, maar de federatie wil niet mee, er is geen geld, geen sponsoring, onderlinge concurrentie en als er dan toch eens een goeie combi tussen zit moet hij elke week op concours en zijn deze paarden uitgeblust als het grote werk eraan komt

Daar komt nog eens bij dat, als er een goed paard in Belgie loopt, het meestal verkocht wordt naar het buitenland.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:22

Jan_VT schreef:
Hij heeft wel intermédiare gelopen; Dat zijn amazone nu een Z2 er mee wint. Ja, daar denk ik het mijne over. Voor zoiets heb ik hem altijd gezien. Een goed junioren-Young Riders paard.

Wat willen jullie dan.
Het verbaasd me hoe die Belgen over dressuur in eigen land spreken.
Zo'n hengst krijgt van jullie alle negatieve .
Fokt hij slecht,presteert hij niet,wat willen jullie eigenlijk?

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:32

Als je hem live ziet lopen weet je dat hij geen toegevoegde waarde is.
Belgen zijn niet zo chauvinistisch Knipoog

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:52

Ceasario als de belgen zo'n goede paarden hebben, waarom rijden onze topruiters dan altijd met Duitse paarden of sommige met Nederlandse?

Hier werken de stamboeken ook niet bepaald mee.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:03

Zannekin schreef:
Als je hem live ziet lopen weet je dat hij geen toegevoegde waarde is.
Belgen zijn niet zo chauvinistisch Knipoog

Daarom rijden ze ook geen dressuur maar gaan wiel-rennen terwijl ze in Holland fietsen. Haha!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:38

ceasario schreef:
Jan_VT schreef:

Wat willen jullie dan.
Het verbaasd me hoe die Belgen over dressuur in eigen land spreken.
Zo'n hengst krijgt van jullie alle negatieve .
Fokt hij slecht,presteert hij niet,wat willen jullie eigenlijk?

Wat is dat nou Verward Soms moet je ook eens verder durven kijken dan het papier alleen. Misschien is hij daar wel interessant, maar als fokhengst heeft hij niets bewezen.

Samen met 2 of 3 andere hengsten is dat het enigste wat er ronddressuurt in België. Kan je wel begrijpen dat je enigzins horizonverbredend werkt.

eurodressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:39

Als je een beetje rondneust op www.junior-riders.com dan zal je tekst en foto's vinden over Quavarotti

Zowel Quavarotti and Pava Jr. staan in Nederland voor de verkoop.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:11

In Nederland dan nog. Goh kijken sommig belgen dan toch verder dan hun neus lang is. Haha!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:11

Terug on topic Knipoog
Ik heb die Fiderhit vorig jaar als driejarige op een dressuurhengstenshow gezien. Ik heb mijn verslagje van toen eens opgesnord en ik had toen geschreven,

Citaat:
Grote en vrij fijngebouwde hengst. Interessante afstamming maar hij kon mij niet echt bekoren. Werd onder de man voor mijn gevoel over zijn tempo gereden.

De week erna gingen wij naar de veiling in Verden, wat bij ons meeloopt als dressuurhengst, komt daar nog niet eens in de ring. Persoonlijk vind ik dat een dressuurhengst niet alleen een goeie dressuurafstamming moet hebben (wat Fiderhit wel heeft) maar ook moet kunnen bekoren en imponeren door zijn bewegingen. Op dit moment is er in België voor mij maar één hengst daartoe in staat, als ik tijd en geld en plaats had, dan wist ik het wel, dan ging Balte (Don Renoir x A Lucky One) onmiddellijk richting stal Smeets Knipoog

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 11:26

Hallo allemaal!
Wat leuk om te lezen dat jullie Vicky Smits kennen!
Ik neem zelf les bij haar met allebei mn paarden.
Ik vind ze echt heel goed, neemt de tijd voor jonge paarden en forceert niks.
Ze legt dingen in de les goed uit,en de lessen zelf zijn heel afwisselend.
Heb het er supergoed naar mn zin, en ik vind het een genot om Vicky met dr paarden bezig te zien.!!
Groetjes