LT rubriek HK den Bosch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: LT rubriek HK den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 11:55

Edward maakte veel fouten..een beetje jammer..en Kigali was zo gespannen als een veer.

Pino24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:11

sarabande schreef:
fedinand schreef:
Kirsten geeft geen vriendelijk beeld

?????????

Sorry....maar van alle voosrgestelde hengsten die ik heb gezien,stelt zij ze toch het meest
vriendelijk

voor,zonder getrek en geschop!!

Het is meer de manier waarop ze kijkt, het zou leuk zijn als die verbeten trek eens van dat koppie af ging

Concentratie heet zo iets. Als Ed in zijn proef zit heeft hij ook die brede grijns niet hoor. Niemand! Heb je wel een foto's van Anky tijdens haar proef bekeken? Die moet je ook écht niet boos maken denk je dan.....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 12:44

Mijn mening over de LT Rubriek:

Kigali: Zit een hoop in, maar nog niet klaar voor de LT. is veel te gespannen. maar is maar kort in training. Vond het punten totaal ook te hoog voor zoveel spanning en fouten.

Obelisk: Tjee wat een fijn paard erg mooi paard vond dat hij op 1 had moeten staan hij heeft veel uitstraling. netjes gereden

OOseven: gewoon paard imponeerd mij totaal niet had hem zelf zeker niet op 1 gehad. maar op 3 geplaatst. Viel me vies tegen had veel meer verwacht.

Nourejev: geweldig paard meest talentvolle van allemaal. had wat spanningfoutjes maar het beste paard van de 4. genoten van de proef.

Mijn eigen plaatsing had geweest 1: Obelisk 2: Nourejev 3: Ooseven en op 4: Kigali.

Dat was mijn persoonlijke mening.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:00

Ik had Obelisk ook als eerste, ik vond het een mooie proef en een fijn beeld. Dan Nourejev, OOSeven (was echt verbaasd dat ze die op 1 hadden?) en als laatste Kigali.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:14

007 werdt goed voorgesteld en met de minste fouten,ik vondt hem ook niet het meest imponerende paard.Maar hij werdt wel super voorgesteld.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:17

Elisa2 schreef:
007 werdt goed voorgesteld en met de minste fouten,ik vondt hem ook niet het meest imponerende paard.Maar hij werdt wel super voorgesteld.

Dat vond ik van Obelisk ook, maar die imponeerde mij wel. super draf ook. mooi beeld. OOSeven vond ik braaf meer niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:21

Merilyn schreef:
Dat vond ik van Obelisk ook, maar die imponeerde mij wel. super draf ook. mooi beeld. OOSeven vond ik braaf meer niet.

Ik ben het met je eens het is een rubriek op een fokkerij avond, schwung en talent zou hoger gejureerd moeten worden dan precies rijden.
Trouwens dat die dressuurjury het extrerieur van de jonge hengsten moeten beoordelen vind ik meer dan belachelijk, dat is toch al in vele gradaties gebeurt voor ze zover zijn?????

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:25

Elisa2 schreef:

OO-seven maakte juist veel fouten. De tweeërs waren bijvoorbeeld lang niet vlekkeloos. Tineke leek me ook niet echt content.

Persoonlijk kon ik me dus óók niet in de uitslag vinden.

Obelisk vond ik veruit de beste. Zeker als paard.
Nourejev is sterk verbeterd, maar blijft een beetje een olifant.
Kigali heeft een erg fraai silhouet en die komt er ook wel.
OO-seven vind ik een veel te slap dier. Sorry.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:05

CGJ12 schreef:
Elisa2 schreef:

OO-seven maakte juist veel fouten. De tweeërs waren bijvoorbeeld lang niet vlekkeloos. Tineke leek me ook niet echt content.

Persoonlijk kon ik me dus óók niet in de uitslag vinden.

Obelisk vond ik veruit de beste. Zeker als paard.
Nourejev is sterk verbeterd, maar blijft een beetje een olifant.
Kigali heeft een erg fraai silhouet en die komt er ook wel.
OO-seven vind ik een veel te slap dier. Sorry.

Ik ga hier in mee. OO-seven kwam ook lekker tegen het been in in de uitgestrekte galop, de spoor van Imke vloog er bijna af. Verder vond ik zeker Obelisk heel mooi gaan, ik snap nog steeds niet dat ze niet wat hoger is geeindigd.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:56

obelisk ging idd ook heel goed,maar qua paard vondt ik het niet echt wat,beetje traag achter en korte voorbenen.Nourejev vondt ik qua paard het best.en Kigali heeft idd wat meer tijd nodig.Maar ik zag weinig fouten bij Imke,maar ik zat ook aan de korte zijde,kan best zijn dat ik het niet helemaal goed heb kunnen zien.

fedinand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:19

Ja,daar heb je gelijk in...denk dat het ook wel concentratie is tijdens het rijden

silloouuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:46

ik vond obelisk super fijn gaan. Werd eerlijk voorgesteld en liep met veel balans en tact door de baan. Kirsten reed er fijn aan, alles leek vanzelf te gaan.
Kigali vind ik goed paard maar was er gewoon nog niet klaar voor
Oo seven werd fijn voorgesteld maar is mijn paard niet. Voor doet hij ontzettend veel en achter vind ik hem net niet genoeg doortreden. En persoonlijk vind ik hem voor iets stekerig. Zie graag wat meer knie
Nourejev viel me wat tegen. Had wat fouten en spanning en ging regelmatig wat scheef. Vind het wel een paard met een ontzettend goede hengsten uitstraling. Maar ook voor geweldig en achter komt hij mij te weinig tot de draagfase.
Voor mij
Obelisk 1
oo seven 2 ( door de manier van rijden)
Nourejev 3
Kigali 4 ( kreeg veel te veel punten)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:32

Ik vond Obelisk rijtechnisch het beste maar als paard kan hij me niet bekoren. Beetje strak ook in het voorbeen en achter niet echt sterk. Wel super gereden en geschoold.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 13:49

Hoe is Obelisk zijn galop inmiddels?
Vorig jaar heb ik hem een paar keer bij Tewis gezien en toen vond ik zijn draf erg fijn maar zijn galop maar matig.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:26

Suzanne F. schreef:
Ik vond Obelisk rijtechnisch het beste maar als paard kan hij me niet bekoren. Beetje strak ook in het voorbeen en achter niet echt sterk. Wel super gereden en geschoold.

Als je Obelisk achter niet echt sterk vindt........... dan ben ik wel héél erg benieuwd wat je van OO-seven's achterbeen zegt...........

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:36

[
Wouter24 schreef:
Magique schreef:
Uitslag:

1. OO Seven
2. Nourejev
3. Obelisk
4. Kigali
5. Kimberley
6. Inspekteur

Nourie 1 natuurlijk, OO seven kan alleen nog maar dromen van zulke internationale percentages Ach gut

Nouri kan inderdaad dromen....... van Imke op zijn rug Vork
Koning van de dressuur vond ik toch wel veel hengsten erg slecht voorstellen net als Nouri veel trek en plukwerk en geschup.
Kigali lijkt nog niet klaar voor de LT zag er erg slordig en gehaast uit.
Obelisk vind ik toch wel fijn verbeterd in een jaar hoewel het niet mijn type is.
Imke kan gewoon erg fijn sturen en geeft een héél sympatiek beeld in tegenstelling tot Edward.
[/quote]

Fijn rijdt imke he? In de proef slaan tegen t been GEWELDIG GEDAAN!!!
slingerende chagementen moet ik nog doorgaan?
denk t toch niet
[/quote]

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:08

jorg schreef:
moet ik nog doorgaan?

Lucht je hart zou ik zeggen.
Maar de jury's hebben toch altijd gelijk zei je eerder Ach gut

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:55

Magique schreef:
jorg schreef:
moet ik nog doorgaan?

Lucht je hart zou ik zeggen.
Maar de jury's hebben toch altijd gelijk zei je eerder Ach gut

Jury's maken ook hun fouten, maar op de hengstenkeuring lag t er weer eens dik boven op.
Dat jij oo Seven goed vond is fijn voor jou. Ik zie toch liever een paard wat flitsender aan t been is ipv tegen t been te slaan en niet als een opa loopt te slenteren.

Magique als jij "de koning van de dressuur"zoals jij dat noemt maar af kan zeiken, met commentaar dat werkelijk uit de lucht is gegrepen. dan is jouwdag goed he??
Nou veel plezier ermee met t afzeiken, jij kunt t vast allemaal tien keer beter of niet??

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:21

jorg schreef:

Jury's maken ook hun fouten, maar op de hengstenkeuring lag t er weer eens dik boven op.
Dat jij oo Seven goed vond is fijn voor jou. Ik zie toch liever een paard wat flitsender aan t been is ipv tegen t been te slaan en niet als een opa loopt te slenteren.

Magique als jij "de koning van de dressuur"zoals jij dat noemt maar af kan zeiken, met commentaar dat werkelijk uit de lucht is gegrepen. dan is jouwdag goed he??
Nou veel plezier ermee met t afzeiken, jij kunt t vast allemaal tien keer beter of niet??

O dus Jury's maken alleen fouten als jou dat uitkomt Ach gut
Laat me niet lachten; paard flitsend aan been solliciteer je voor Clown

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:32

Magique schreef:
jorg schreef:

O dus Jury's maken alleen fouten als jou dat uitkomt Ach gut
Laat me niet lachten; paard flitsend aan been solliciteer je voor Clown

JE LEEST NIET JE ROEPT ALLEEN MAAR WAT OM TE ZE.....

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:35

jorg schreef:

Wil je er over praten of denk je dat er geen redden meer aan is Ach gut

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:38

Magique schreef:
jorg schreef:

Wil je er over praten of denk je dat er geen redden meer aan is Ach gut

Tuurlijk wil ik er best over praten. graag zelfs!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:46

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:48

Clown

Volgens mij is er maar één persoon die maar wat 'schreeuwt' in dit topic.

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 23:49

oorlog verklaren?