Romantico

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Inga

Re: Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 13:36

Ik vind haar echt heel mooi Haha!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:37

Mist: Ik heb jouw veulen waarschijnlijk gezien van de zomer toen mijn merrie er stond! Ik ging mee kijken naar Popcorn voor de pony van een vriendin van mij. De nakomelingen van Romantico en hijzelf spraken me toen erg aan. Ik verwacht mij veulen omstreeks 12 mei! Nagelbijten / Gniffelen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 19:20

@jollyjoker waar stond jouw merrie destijds, in welke stal ? misschien kan ik eens in mijn geheugen graven Haha! (aangezien de profielen het niet doen nu op bokt!)

@Germie de meeste nakomelingen van Romantico, zeker degenen die bij de stoeterij zelf gefokt worden, gaan naar Duitsland, daar kunnen ze het oude bewezen bloed nog apprecieren ! Heel Ned. loopt weg met Jazz, Ferro en dat soort mode-paarden, ik dus duidelijk niet!

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:47

Ze stond in de gang bij Ricardo als je vanaf de stapmolen kwam de laatste box rechts. (luchtzuiger Huilen )
Mijn merrie is een Landadel x Wendekreis en haar oude eigenaar was ook erg gecharmeerd van de bloedlijnen van Romantico.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:15

Ik ben vooral gecharmeerd van de kruisingen. Daarom denk ik er over om volgend jaar mijn luxe fjord nr Romantico te brengen..

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:13

@ Mist. Die merrie, dat is toch die met zo'n drank naam? Sherry of Whiskey geloof ik?

Ik ken trouwens kuddes Romantico nakomelingen. Popeye was echt een verschrikkelijk lief dier toen hij hier nog stond. Maar mijn favoriete hengst van hun blijft toch altijd Ricardo. Om persoonlijke redenen Knipoog (Heb hier nog steeds een bh met gat (dankzij Ricardo) erin liggen... Bloos )

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:20

Mystica schreef:
@ Mist. Die merrie, dat is toch die met zo'n drank naam? Sherry of Whiskey geloof ik?

Ik ken trouwens kuddes Romantico nakomelingen. Popeye was echt een verschrikkelijk lief dier toen hij hier nog stond. Maar mijn favoriete hengst van hun blijft toch altijd Ricardo. Om persoonlijke redenen Knipoog (Heb hier nog steeds een bh met gat (dankzij Ricardo) erin liggen... Bloos )

welke merrie bedoel je ?? die van Jollyjoker kan ik helaas niet meer voor me halen ! jammer dat onze profielen het momenteel niet doen !

Ik durf het bijna niet te vragen Schijnheilig maar doe het toch HOEZO GAT IN JE BH ?????????

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 22:21

Mystica schreef:
(Heb hier nog steeds een bh met gat (dankzij Ricardo) erin liggen... Bloos )

Ik ken de verhalen van Ricardo (en Romantico trwns ook).. Goeie bijters! Pling

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 14:56

Citaat:
@Germie de meeste nakomelingen van Romantico, zeker degenen die bij de stoeterij zelf gefokt worden, gaan naar Duitsland, daar kunnen ze het oude bewezen bloed nog apprecieren ! Heel Ned. loopt weg met Jazz, Ferro en dat soort mode-paarden, ik dus duidelijk niet!

Ik dus ook niet, ik vind Romantico juist wel een goede hengst (maar je moet wel een geschikte merrie hebben, hij past niet overal bij). Maar ik mis dus de nakomelingen in de sport. Zelf rij ik dus een merrie die voor de fok gebruikt wordt. Maar anders was het vast een goede sportpony geweest (is e-pony). Maar wie rijdt er dus wel een afstammeling van hem in de sport? Of kent nakomelingen op M of Z niveau (dressuur of springen, evt. mennen, sgw)

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:30

Alice Naber heeft Steeplemaus staan. Die is nu L gestart. Door haar zwangerschap zullen we die voorlopig niet meer zien starten.
Maar hij schijnt het erg leuk te doen.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:37

Rij zelf al jaren geen wedstrijden meer, dus ben er eigenlijk helemaal "uit" maar Romantic Steeplemause staat (nu ff niet ivm zwangerschap- maar ze wil hem daarna wel terug omdat ie schijnbaar talent heeft) bij Alice Naber http://www.naber-lozeman.nl/paarden_beschrijving2.html dus wie weet wordt dat een van haar nieuwe cracks Haha!

Ik heb even op de site van NRPS gekeken, hij is preferent met fokklasse 1(de hoogste) dwz; Fokklasse I: hengsten die voldaan hebben aan het verrichtingsonderzoek, het sporttraject en het nakomelingenonderzoek.
dus ze zijn er waarschijnlijk wel !

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:05

Mist schreef:
Rij zelf al jaren geen wedstrijden meer, dus ben er eigenlijk helemaal "uit" maar Romantic Steeplemause staat (nu ff niet ivm zwangerschap- maar ze wil hem daarna wel terug omdat ie schijnbaar talent heeft) bij Alice Naber http://www.naber-lozeman.nl/paarden_beschrijving2.html dus wie weet wordt dat een van haar nieuwe cracks Haha!

Ik heb even op de site van NRPS gekeken, hij is preferent met fokklasse 1(de hoogste) dwz; Fokklasse I: hengsten die voldaan hebben aan het verrichtingsonderzoek, het sporttraject en het nakomelingenonderzoek.
dus ze zijn er waarschijnlijk wel !

Dat idee heb ik dus ook. De merrie die ik dus rij liep op keuringen altijd vrij hoog in de zadelrubriek. Is vrij ver met de dressuur (en kan ook goed springen), geeft je een goed gevoel. Maar is dus nooit uitgebracht. Het is overigens wel een drammerd Knipoog Maar verder heel nuchter.
Haar nakomelingen zijn ook leuke sportpony's (ik rij er nog 2), maar voor zover ik weet is er nog niet 1 in de sport uitgebracht.

Heeft er dan niemand een Romantico afstammeling die wel in de sport loopt?

kwitnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:08

kwitnie schreef:
. Mijn zus heeft haar naar het Z2 dressuur gereden eerst bij de pony's en daarna bij de paarden.
Het was een zeer werkwillige pony ze was dan ook al op haar 5de Z. Ik ben er met het viertal Drents kampioen geworden.

zoals ik al zei hadden wij ereen die in de Z2 dressuur liep. Ze is verkocht naar iemand in den haag het contakt zijn we kwijt geraakt dus hoe het nu gaat weten we niet.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-05 12:31

Citaat:
Ik heb een aantal maanden een grote ruin van Romantico gereden. Ik bracht hem uit de L2.

Een heel groot paard: 1.76 m!

Hij is super braaf (schijnt dat hij jonger was wel heel anders te zijn geweest), heel knuffelig maar is niet echt heel ruim in zijn gangen.

In de tijd dat ik hem reed was hij trouwens wel M1 klaar.
In 6 wedstrijden had ik 7 wp's met hem gereden...
Het is een heel fijn en makkelijk te bewerken paard, ondanks zijn hoogte.

Helaas wordt hij momenteel meer ingezet in de manegelessen dan dat hij lekker doorgereden wordt en in de wedstrijdsport wordt uitgebracht. Heel jammer, als hij in bezit zou komen van iemand die hem alleen rijdt, zou hij best nog wat verder in de sport kunnen komen maar met maximum het Z, voor hoger is hij m.i. niet voldoende getalenteerd.

Kinan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:29

ze heeft trouwens een zeer bijzondere kleur. Op het papier stond ook Wildkleur door dat ze ook een zoort zebra strepen op haar benen had heel licht dan maar zeker bijzonder. Haar naam staat tevens vermeld op www.romantico.nl --> Mascotte daar is ze ook gefokt. Ook heeft ze mee gelopen met de special Olympics en is op het Rtl 5 nieuw geweest Haha![/quote]

Ik heb via de mail contact gehad met de huidige eigenaresse van Mascotte. Wat leuk om haar dan hier weer terug te zien.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 09:27

germie schreef:
Citaat:

Ik dus ook niet, ik vind Romantico juist wel een goede hengst (maar je moet wel een geschikte merrie hebben, hij past niet overal bij). Maar ik mis dus de nakomelingen in de sport. Zelf rij ik dus een merrie die voor de fok gebruikt wordt. Maar anders was het vast een goede sportpony geweest (is e-pony). Maar wie rijdt er dus wel een afstammeling van hem in de sport? Of kent nakomelingen op M of Z niveau (dressuur of springen, evt. mennen, sgw)

@ germie: dat is toch bij elke hengst, niet iedere hengst past bij iedere merrie en andersom...............

Wat leuk, een deelnemer van de special !!
Die van mij heeft ook mee gedaan, Second ofwel Bolle, de connemara schimmel.

Wij verwachten dit jaar een popcorn veulen, ben benieuwd