me too, ben al aan het kijken of er niet ergens een praatgroep is, om hier overheen te komen...
ok ik overdrijf
weer eens...
Urko
Geplaatst: 24-01-05 17:30
wat ik van deze kruising weet is dat ze gewoon te rijden zijn net als paarden en pony's, maar dat ze ongelovelijk eigenwijs zijn. Ik geloof dat er ook nog een artikel van deze Zorse in een oudere Penny staat, meschien dat je daar wat aan hebt. Ze zijn ook inderdaad onvruchtbaar, en voor het kruisen van deze Zorse word altij een Zebra HENGST gebruikt en PaardeMERRIE. Als ze schimmelkleurig zijn verdwijnen de strepen na een paar jaar ook weer.
Dat is volgens mij wat ik er nog van weet
Zelf zou ik er ook geen willen hebben, gewoonweg omdat ze zo koppig zijn! De kleur vindt ik kei apart! Zeker leuk voor een manege ofzo!
Elinaa
Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-05 17:57
dat je en zebra hengst en poaardenmerrie nodig had weet ik al ja. dat komt door de chromosomen. en er was iemand die een heeft gekend? zou je mij misschien meer info willen kunnen/geven?
Sammie
Geplaatst: 24-01-05 18:07
Waarom kan het andersom niet? Bij een ezel kan het wel andersom?
Bettine
Geplaatst: 24-01-05 18:14
Gaaf Dat printje moesten ze ook op 'normale' paarden hebben!
Ja die zie ik wel. Nee, dat is geen mooi gebouwd dier. Die prijs zal hij wel gekregen hebben bij gebrek aan concurrentie in de showring?
DubbelFun
Geplaatst: 24-01-05 18:59
Urko schreef:
Zelf zou ik er ook geen willen hebben, gewoonweg omdat ze zo koppig zijn!
Daarvoor hoef je geen zebra-invloed te hebben hoor Ik heb er 1 zonder strepen is dat is het toppunt van eigenwijzigheid en 1 met strepen is dat is de liefheid zelve
Cute
Geplaatst: 24-01-05 19:53
Ik vind het kleurtje wel heel gaaf, maar zou er toch geen willen vanwege het model en het karakter. Als ze nou een mooi rijpaardtype in die kleur hadden, leek het me wel wat.
er is ooit eens een docu geweest over iemand die probeerden zebra's te temmen.. mg wat een valse krengen zijn dat zeg..niet te geloven wie bedenkt het om daarmee te gaan fokken ?
zebra's zijn te wild, daarom worden de zebra "merries" niet gebruikt doorgaans. Je wilt toch wel in de buurt kunnen komen van je veulen om hem wat paarden dingen bij te brengen. Wel leuke beestjes.
fout! er worden geen zebramerries gebruikt omdat dat qua chromosomen niet te kruisen is. en die kruisingen zijn ook niet zo gek als zebra's! verder kun je als je een beetje goede en mooie paarden kruist hele mooie zebroïde s krijgen. zie foto's in het begin.
Ik vind het een beetje triest die zebra X ezel.. Het lijkt mij meer op een lama... Dat je daar met een giga smile naast durft te staan... Typisch amerikaans..
hmmm misschien dat ik een grote zeur ben, maar ik vind het toch niet helemaal normaal dat dieren op deze manier gekruist worden?? of maakt dat helemaal niet uit? het lijkt me in elk geval nogal tegen de natuur in...