Florencio voor mijn merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:54

CGJ12 schreef:
Dat was dus ook mijn punt......... Haha!

Maar noem eens even serieus wat hengsten op Franske.
Na Ed King en Equador ben ik wel toe aan iets anders. Dat heeft dit topic niet verdiend.

(en dan niet komen met Oklund of zo........ Knipoog

Als ik wat meer NRPS hengsten kende zou ik ze opnoemen Haha!

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:09

Florencio is superpaard, maar ik gloof ook maar rond de 162, Ik weet opzich wel een mooie hengst die er voor het kwpn niet door is gekomen, maar die straks wel naar de nrps gaat waarschijnlijk. En die is groot en Bijna tegen het zwart aan.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:11

Floris is mss wel super maar of hij aan de hand ook nog zo zuiver is??? Heb nml anders horen zeggen...

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:12

tenerife schreef:
Florencio is superpaard, maar ik gloof ook maar rond de 162, Ik weet opzich wel een mooie hengst die er voor het kwpn niet door is gekomen, maar die straks wel naar de nrps gaat waarschijnlijk. En die is groot en Bijna tegen het zwart aan.

Floris is zelf 1.68..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:48

tenerife schreef:

Florencio is in januari 2003 bij het NRPS ingeschreven, en naar mijn weten gaat het KWPN hem gewoon ook willen inschrijven (kan me echt niet voorstellen dat ze hem afwijzen met zulke prestaties en super nafok).

Overigens; Florencio's stap zonder zadel mankeerde in januari 2003 absoluut niets aan Flauwe insenuaties, dier schijnt afgelopen weekend tijdens de NRPS show ok prima gelopen te hebben.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:00

Dees schreef:
Overigens; Florencio's stap zonder zadel mankeerde in januari 2003 absoluut niets aan Flauwe insenuaties, dier schijnt afgelopen weekend tijdens de NRPS show ok prima gelopen te hebben.

Lips are sealed Dit banketstaaf ik niet zomaar.............

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:54

Het gaat hier nu niet over de kwaliteiten van Florencio. Ik vind hem goed. Ook afgelopen zaterdag zat ik weer te kwijlen. En Happie heeft hem ook een stuk laten stappen en ik zag er niets aan , alleen een zeer goede stap.
Maar het ging erom of hij bij mijn merrie past!! Inmiddels ben ik mijn licht ook aan het opsteken bij wat allrounders.
GOEDE adviezen blijven welkom.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:05

Weet je, als jij graag Florencio gebruikt, is daar niets op tegen hoor.
Ik geloof wel dat er een aardig dier uit zal komen. Het is een beetje zonde van het mooie springbloed, dat verdient het om in ere gehouden te worden. Maar als het voor jezelf is en blijft, moet je bovenal een hengst gebruiken waar je zelf verkikkerd op bent, dat is namelijk wel zo leuk

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 23:26

Dank je wel Dees.
Ten alle tijden zal ik van mijn eigen keuze uit gaan, wat er hier ook gezegd word
.
Ik vind het alleen leuk om te horen hoe anderen er over denken.
Of het veulen van mij blijft is niet zeker, ik wil een aantal veulens uit deze merrie fokken en kan ze natuurlijk niet allemaal zelf houden. Dus moet het ook verkoopbaar bloed zijn. (En die kans zal groter zijn als ik met een allrounder dek.)

Bij mij zat ook altijd in m'n achterhoofd dat het eigenlijk zonde is van het mooie springbloed. Maar aangezien mijn voorkeur uitgaat naar de dressuur, keek ik eigenlijk alleen naar de dressuurhengsten.
Maar ik denk dat het tijd word daar eens van af te stappen en me in een aantal allrounders te gaan verdiepen.

Sizz

Re: Florencio voor mijn merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:06

Ik heb alleen horen zeggen over die stap!!! Maar wel van iemand die daar zeer bij betrokken is!!!

Hier nog een kwijl foto van Floris....
Afbeelding

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 08:55

tenerife schreef:

Florencio is zeker 1.70m. Hij toont wat klein doordat HP nogal groot is. Clown

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 08:56

petraaken schreef:
tenerife schreef:

Florencio is zeker 1.70m. Hij toont wat klein doordat HP nogal groot is. Clown

Om precies te zijn: 1.68. Mooie maat.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 14:10

Ik zou Florencio op zo'n merrie zelf niet doen (heb het zelf ook niet gedaan op mijn klein gebleven rijpaardmerrie met wat teer fundament Knipoog )

Juist omdat je front, maat en bot mee wilt krijgen van de hengst zou ik Floris laten staan. De nafok die ik van hem heb gezien lijkt juist erg luxe.

Ik vind idd een hengst met Burggraaf-bloed geen slecht idee voor deze merrie(om die 'inteelt' op Landgraf hoef je je echt niet druk te maken ). Bachelor heeft zelf niet echt mijn voorkeur, Baldwin vind ik dan fijner.

Cantos is ook een optie, weet alleen niet zeker of die maat en front meegeeft Geeft wel super bewegingen door.

Donnels zie ik genoemd worden, maar die zou ik laten staan. Daarvan zijn de voorvoeten niet helemaal zoals ik ze graag zou willen zien. Zeker niet als je een merrie met teer fundament hebt.
Dan zou ik eerder richting Don Ruto gaan Ja Maar daarvan weet ik nog weinig over de nafok(oudste jaargang wordt dit jaar één)

Misschien dat ik vanavond nog even reageer als ik eraan denk Ja Moet nu richting springles dus heb geen tijd om er rustig over na te denken...

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 14:21

Veel plezier met je les! OK dan!
Ben, zoals ik al eerder zei, geen Donnerhall-fan . Dus Donnel en Don Ruto vallen voor mij af.
Baldwin ken ik eigenlijk niet zo goed, ook zijn nafok niet.Verward
Ben benieuwd naar meer reacties.