Geschikte hengst voor mijn merrie?????????????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:31

Wat houd een Barbiepopje in?????????

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 21:35

Moet ik de wworden van mijn DA in twijfel trekken???
Hij zei dat ik gewoon met haar kan fokken (mits ik haar drachtig krijg want ze is al 13).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:43

ilovejuno schreef:
ik denk dat ze het nu wel weet dat het erfelijk is ( weet dat jullie der willen helpen enzo ) maar als der va zegt dat het gewoon gaat dan zal die het denk ik wel beter weten dan jullie.
verder weet ik geen hengst voor je wil je perse een speciaal ras? omdat ik nergens een ras heb zien staan. ( of moet erover gelezen hebben )

Ze noemt allemaal kwpn hengsten op Knipoog

Een va hoeft het niet altijd beter te weten. Ik ken genoeg gevallen waarbij een va het duidelijk aan de verkeerde end had. Ik zou het er nog maar eens met hem over hebben. En anders maar eens met een echte Pa mee overleggen. Ik snap je motivatie en dat je graag een veulen van haar wilt, máár denk er echt nog maar eens goed overna. Je merrie is op een hoop punten te verbeteren, en fokken blijft na uitsluiten een hoop gokken. Voordat je op hetpaardje kan rijden ben je een hoop geld kwijt, terwijl je voor dezelfde centen een leuk paardje kunt kopen waar je ook alles mee kan maken. Bedenk dat je veulen ook bij de geboorte dood kan gaan of in het eerste levensjaar. De cijfers liegen er niet om, een zeer groot gedeelte van de veulens haalt de 5 jaar niet. Waarom zou je willens en wetens jou veulen met een extra groot risico (artrose) geboren laten worden, terwijl je dat geld veel en veel beter kunt besteden. Voor zijn/haar derde jaarben je als het meezit al ruim €5000 kwijt. Wil je dan niet liever besteden aan een paard die gezond is als je het koopt.
Bovendien kan ik me niet voorstellen dat je va zomaar zegt fok er maar een leuk veulentje uit, als hij/zij weet dat de merrie atrose heeft.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:54

Sjuimpje schreef:
Mag ik even strepen Tong uitsteken

Gribaldi, geeft lang gelijnde paarden, geen best achterbeen en weinig knie dus valt af imo
Sandreo, zou ik niet doen omdat jouw merrie waarschijnlijk al een redelijk teer fundament heeft
San Remo, heeft juist merries met een sterk achterbeen nodig
Biotop, veel te bloederig voor jouw merrie, krijg je eent eer, klein heethoofd
Painted Black, wordt te klein en te teer
Ferro, zou mogelijk kunnen
Negro, ook nog wel interessant
Paddox, de interessantste die er bij staat voor jouw merrie
00 Seven, weinig knie, zeker geen sterk achterbeen
Olivi, krijg je een barbiepopje, geen paard.

Graag gedaan Tong uitsteken

Als je nou heel graag met zo'n merrie wil fokken, dan zou ik aan bijvoorbeeld Koss denken.

Leuk zo'n topic Nagelbijten / Gniffelen
Ik ga helemaal met Sjuimpje mee Haha!

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 22:28

Ik ben deze topic begonnen omdat ik info wil. Er is nog niets zeker.
Ik denk er alleen maar aan, of liever gezegd fantaseer.
Daar zal het wel bij blijven als ik de reacties lees.

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:32

Mischien vind je deze hengst wat, moet zeggen dat ik de foto's die op de site staan niet zo heel erg mooi vind,maar het is het kijken waard.Ik heb er een super veulen van. Weet alleen niet wat er verder met de hengst is gebeurt, of hij nog wel in nl is en zo. www.florett.com

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:25

BailyKarlos schreef:
Ik ben deze topic begonnen omdat ik info wil. Er is nog niets zeker.
Ik denk er alleen maar aan, of liever gezegd fantaseer.
Daar zal het wel bij blijven als ik de reacties lees.

Mocht je ooit serieus gaan rondkijken voor een vaderdier...
Vergeet dan AUB dat 'populaire naampjes' gedoe.

Je prikt modehengsten. En Modehengsten kiezen puur omdat "hij is zo mooi en hij doet "het zo goed in de Pavo.." zal je waarschijnlijk een dertien-in-een-dozijn veulen brengen.
Probeer iets doordachter te werk te gaan, zoek een hengst die de goede punten van je merrie in ere houdt, en de mindere punten van je merrie zou kunnen verbeteren.

Wat dat aangaat, kan je heel veel leren op Bokt Knipoog