Mooie en lelijke hoofdjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:13

Ik vind een mooi hoofd niet belangrijk,
als het maar een sympathieke kop is ben ik tevreden.
Ozep heeft ook geen mooi, maar toch smoelt hij goed, dat vind ik het belangrijkste.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:15

Ozep heeft wel een mooi hoofd. Een mooie gelijke bles en geen opvallend groot of opvallend klein hoofd. Op geen enkele foto heb ik nog maar een 'vies oog' erin gezien. Dat zijn koppen die bij mij op stal mogen komen staan. Haha!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:23

Mijn paard heeft wel een vrij groot hoofd, maar wel een superlekker bekkie. Dus vandaar dat ik dr daarom ook niet heb laten staan.
Kijk maar Knipoog
Afbeelding
Afbeelding

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:14

Misschien heel afgezaagd, maar ik zou een toptalentje met een lelijk hoofd dus echt laten staan. Toen ik paarden ging kijken, keek ik eerst naar het koppie, en dan pas kijken of de bouw correct is. Ik vind aansprekende koppies echt heel belangrijk.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:33

Ik ging samen met een vriendin kijken naar een OO-seven x Ferro merrieveulen. Leuk beestje, prima lopen, pikzwart + weinig aftekeningen. Uiteindelijk niet gekocht want het had een ramshoofdje, echt NIET mooi. Vooral omdat het zowiezo een gok is om een veulen te kopen heeft ze deze ook niet gekocht omdat ie geen mooi hoofd had. Je moet er toch een lange tijd tegenaan kijken!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:34

Mijn Grib had als veulen ook een ramsneus, daar is nu weinig van over.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ibikus op 24-01-05 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:35

Maar dit veulen had niet echt de neus maar het stuk tussen de ogen was wat bol en ging dan wat naar beneden. Misschien is een schapenkop een betere benaming Lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:43

Ik vind een mooi hoofdje wel degelijk belangrijk. Misschien niet het allerbelangrijkste want een mega-talent met een lelijk hoofd laat ik ook niet staan maar ik vind het fijn dat als ik ´s ochtends wakker wordt, dat ik een mooi koppie zie... Knipoog Haha!

Het liefste heb ik gewoon een mooi dier.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:45

haha dat wil iedereen wel denk ik..

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:57

Ik vind een koppie wel degelijk belangrijk. Dat is het eerste wat je ziet en waar naar kijkt. Daarna komt de rest, en dat als dat me aanstaat is het helemaal goed!!

Afbeelding

Afbeelding

Mijn 3.5 jarige merrie vind ik een mooi koppie hebben Mooi klein maar niet te klein. Maar wel met het bekende vosse oog!!
Aan de ogen kan je veel van het karakter zien vind ik.
Die van is wat een streskipje en mijn bijrijd merrie ook. Ze hebben allebei het zelfde 'soort' oog.

Die zwarte 2 jarige met dat mooie roze halster Haha! Heeft ook wat van een streskip oog weg. Jaja Wat een omschrijving. Maar denk dus dat die ook wat een streskip is.

Franske

Re: Mooie en lelijke hoofdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 20:24

Paarden die ik voor mezelf koop en dus zelf ga rijden , absoluut geen klein koppie.
Dan kruip ik er echt niet op. Zo'n klein rattekoppie met kleine oortjes brrr ik moet er niet aan denken.

Doe mij maar een wat groter hoofd, wat intelligentie en macht uitstraalt met een aansprekend oog en grote oren Lachen

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 20:40

Ik vind het hoofd niet zo belangrijk, als het paard in het geheel me maar aanspreekt.
Als het maar niet, net wat Frans al zei, zo'n klein koppie is, en het gewoon een beetje aanspreekt met een mooi oog erin dan vind ik het goed.

Climax-merrie die ik nu heb heeft geen bijzonder chique hoofd ofzo, maar het spreekt mij wel aan:
Afbeelding

Mijn Lagos-ruin die in juli verkocht is vond ik persoonlijk een heel mooi koppie hebben, oor had wat groter gemogen van mij:
Afbeelding

Maar ach, het koppie is niet datgene wat het nulrondje springen moet he Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 20:59

Het hoofd van een paard moet in vergelijking van zn lichaam bij dat paard horen. Het hoofd maakt het paard...

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 23:09

Het maakt niet uit hoe het hoofd van een paard eruit ziet het gaat erom hoe het van binnen zit.
Persoonlijk vind ik een sprekend hoofd mooier dan een zwaar gebouwd hoofd. En ramskoppen vind ik persoonlijk niet mooi. Maar ik zeg ook das mijn smaak.

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 00:10

Mijn pony heeft best een groot hoofd ..echt een paardenhoofd (en het is een pony *LOL* ) maar dat maakt me niks uit , want ze heeft wel de eerlijkste ogen van de aardbol Pling ...diepe bruine ogen waar héél veel liefde in zit Haha!...en zij heeft wel gepresteerd in de sport met een groot hoofd *LOL* ..maar ik denk dat dat niks zegt , op stal bij mij heb je pony’s en paarden met grote en kleine hoofden , maar die lopen beiden goed in de sport ! Dus dat was mijn mening.

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:14

ppff moeilijk om er over te oordelen vind ik. Ik vind persoonlijk dat een hoofd bij de rest van het lichaam moet passen. Het ene paard heeft een wat groter robuster hoofd wat ik mooi vind. Mijn 1.5 jarige heeft een fijn hoofdje vind ik zelf en het pas ook bij haar, ze is nu nog vrij smal gebouwd. Maar ik heb wel zelf graag paarden met een aansprekend koppie.. Dat is ook wel waar ik op let bij het kopen, spreekt het hoofdje mij aan???

Dit is dus het hoofdje van mijn 1.5 jarige.. ( hier net een jaar )

Afbeelding

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 16:45

MissSisa schreef:
Het hoofd van een paard moet in vergelijking van zn lichaam bij dat paard horen. Het hoofd maakt het paard...

Met het eerste ben ik het wel eens, met het tweede niet.

Het hoofd maakt niet het paard, zijn kwaliteiten maken het paard, en het koppie maakt het paard af..

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:08

Mijn paard het op zich niet het sjiekste koppie.
Maar goed het zit er nou eenmaal op.
Als veulen had ze een schitterend strak koppie erop zitten, en nu heeft ze vlakbij der hoofdje een soort bultje zeg ik altijd , maar dat vind ik persoonlijk niet mooi.
Ze heeft wel een iel nekje , maar maakt het paard voor mij niet minder, als het er niet minder door presteerd ...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 18:29

Zo zie mijn veulen eruit
Afbeelding
Niet het kleinste kopje ,maar de bles doet het
Zo ziet de moeder eruit
Afbeelding
ik heb wel graag een sprekend hoofd ,ik moet er namelijk wel dagelijks op kijken en dan liever geen vioolkist ! Maar een goeie met een lelijk hoofd is wel welkom ,met dat erelintje aan zijn hoofd wordt ie alleen maar mooier !!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:59

als ik aan de kant van fokker sta denk ik dat het hoofd wel degelijk belangrijk is.bij welsh mountain pony,s moeten ze een kort hoofdje en kleine oren hebben.

als ik aan de kant van een paarden houder als hobby sta kijk ik liever naar het karakter en beweging.

het maakt dus wel groot verschil als je anders denkt.

even een vraagje aan joost:
ga jij 11 en 12 februari naar de hengstenkeuring te ermelo???
ik kom op de 12e wel.
mijn verzorghengst moet op,ik hoop,beide dagen komen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 20:43

Deze merrie kreeg van de Nederlandse jury altijd op haar donder omdat ze geen mooi hoofd zou hebben

Afbeelding

Twee Engelse juryleden vonden dat helemaal geen bezwaar en een daarvan plaatste haar gewoon keihard voor een nationaal kampioene met de kanttekening dat het verschil in beweging en front simpelweg te groot was om de kampioene voor te laten gaan.

Referentie: dit is een mooi hoofd Knipoog

Afbeelding

PS: ik kom niet naar de CHK, mijn vader gaat misschien wel. Ik weet redelijk goet wie er gaan komen. Ik ben trouwens a.s. week in NL, dus pas op! Je kan per ongeluk zo maar ergens een [FA] moddie tegenkomen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:48

Mooie foto van ik dacht van Wynne Davies?

Maar als het bovendste hoofd net zo wordt gesoigneerd als het onderste zie ik weinig verschil, in vorm en oog buiten de hengstenuitdrukking.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:55

Nee dat is Wynne Davies niet geloof ik. Ik vind het wel wat weg hebben van Griffith van de Revel.

joshua

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:55

Nee dat is Wynne Davies niet geloof ik. Ik vind het wel wat weg hebben van Griffith van de Revel.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 21:00

sarabande schreef:
Mooie foto van ik dacht van Wynne Davies?

Boos! Ach gut

Voor die foto is me veel geld geboden. De onderste foto is gemaakt in 1987. In de rechtsbenedenhoek zie je de broek van Piet Steeghs Clown De foto stond op de voorpagina van het kerstnummer van IDS 1987.

Ik ben de fotograaf. Als je bij Emrys Griffiths _/-o_ op bezoek ging, dan stond er één foto in zijn huiskamer. Deze foto. Toen ik dat hoorde, was ik apetrots Cool