Afstammelingen Rex Magna

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

katrienh

Re: Afstammelingen Rex Magna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 14:38

ik ken ook een rechtstreekse afstammeling van Rex Magna.
Merrie, vos met brede bles,ruime gangen, 1.58, nu ongeveer 14 jaar (weet ik niet precies ). Ze wordt gereden door een kennis.
Ze is nu vol van haar 4e veulen. Ze is M dressuur.
In haar jongere jaren is er ook mee gesprongen geweest, Midden ( 1.20m ) Hier had ze maar net genoeg springcapaciteiten voor.
Als moeder is ze een zure moeder. Bij haar veulen komen is erg moeilijk. Ze bijt en irriteert haar veulen ook erg veel. Ze geeft wel mooie én goede veulens. Haar jaarling van vorig jaar heeft erg veel springkwaliteit.Hhaar 4 jarige zoon lijkt minder kwaliteiten te hebben voor te springen. Hij is 1.66, heel chique van uiterlijk, ruime gangen en doodbraaf.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 14:42

Ow oke...ja die van mij heeft eigelijk van beide capaciteiten genoeg. Is ook M-springen geweest maar is best hoog Haha!. Hij is wel aardig lang hengst geweest (hengstenkeuring) en kun je ook beetje afzien in gedrag. Erg zorgzaam met de merrie en hij kan ook echt hengstenmanieren en hengstenstand aannemen...maar verder wel paarden die goed voor sport zijn, net als jou paardjes.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:06

ik heb er namelijk ook eentje thuis staan. heb haar eerst voor een ander gereden en heb haar toen overgekocht. het is een merrie van 1m 68 en een vos Ach gut van nu 16 jaar oud en drachtig van Special D. ze is wel heel lief maar ook eenkenning en houdt absoluut niet van mannelijke figuren haha. maar ze liep op haar 6e Z1 + 1 dressuur en met haar 7e was ze Z startgerechtigd. je moet er inderdaad mee om kunnen gaan en heel veel geduld hebben en ze natuurlijk met respect behandelen. maar niet iedereen is er van weg, ikzelf in het begin ook niet zo. maar nu gaat ze nooit meer bij ons weg. ze heeft trouwens ook al eerder een veulen gehad, een merrie (bruin) en die loopt minimaal ZZZ + wp en die heeft ook weer een veulen gehad (merrie, vos) en die loopt minimaal M dressuur...

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 15:08

startgerechtigd springen bedoel ik dan haha

hoe zet je hier eignelijk een foto op? Haha!

eebaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 11:40

Dit is Hamilton (Rex Magna x Marius)
Is Z2 dressuur met winstpunten.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben wel benieuwd naar andere afstammelingen!

maartje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:10

Hoi Hoi Bij ons op stal staan twee afstammelingen van rex magna allebei superpaarden met een heel lief karakter erg makkelijk te rijden.

Groeten Maartje

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:16

Vriendin van me heeft een Haarlem x Rex Magna.
Ik vind m geweldig. Kan erg om hem lachen (zij gelukkig ook).. maar anderen zullen hem al gauw als 'levensgevaarlijk' bestempelen.

Hij is super sensibel, boven gemiddeld intelligent, heeft bijna een onbegrenst vermogen en ietswat arrogant. Moeilijk in de handen van menig mens... maar super geweldig in de handen van een ander.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:19

Ik heb ook een Rex Magna gehad. Ik heb d'r verkocht omdat ze niet geschikt was als dressuur/wedstrijdpaard. Daar vond ze echt niks aan en daardoor ging ze vervelen. Is zelfs ooit gaan liggen in de les omdat ze geen zin meer had. Buitenrijden daarentegen vond ze fantastisch, na een moeilijke start dan want ze kon ook niet tegen alleen zijn en wilde in het begin dus ook niet alleen van huis...
In de omgang was ze superbraaf, nooit bijten of slaan wat je ook met d'r deed, maar rijden... tja, ik was er na 5 jaar zo gefrusteerd van dat ik haar heb verkocht als recreatiepaard en dat schijnt nu supergoed te gaan .

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:52

Ik heb twee paarden proef gereden van Rex Magna en eigenlijk bevielen beide paarden mij heel erg goed. Ben uiteindelijk met een Voltaire in huis gekomen. De eerste Rex Magna had ik ontzettend graag willen hebben, maar kwam er helaas met de buigproef niet door. Dit paard was erg hoogbenig en zeker niet te klein, 1.72m en wel een beetje karakter, maar goed door te rijden. De tweede was eigenlijk best aardig geprijst en ik twijfelde teveel, maar verder een ontzettend goed paard om te rijden. Ook een groot paard, en eigenlijk heel braaf onder het zadel, maar in de hand wat brutaal.

Een leuke Rex Magna zou mij in de toekomst wel passen hoor!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:09

Hier op stal heeft een Grafiet x Rex Magna gestaan. Heel mooi paard, en echt een reus (1.83, was als 3 jarige al 1.79).
Op stal vreselijk zuur, buiten de stal in de omgang braaf en vriendelijk. Onder het zadel levensgevaarlijk af en toe, beest deed er echt álles aan om zijn ruiter eraf te krijgen (en dan is het een eind naar beneden...) En was erg lenig.
Heel eenkennig, op een gegeven moment was hij door 1 ruiter goed te rijden, hoewel die in het begin ook flink zand heeft gehapt (5x in een uurtje was heel normaal).
Kon wel heel goed lopen zolang hij wilde. Springen kon hij niet overigens.... Loopt nu inmiddels Z2, bedoeling is hem in het ZZ-L te gaan starten.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 12:21

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:18

In de laatste IDS zeiden ze dat 't karakter van 't veulen wordt in 80% bepaald door de moeder... Dus 't vragan alleen naar 't moeders vader is niet genoeg naar mijn zin... toch?

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:03

Dat paard van Richelle ter Haak is toch ook een Rex Magna? Gianni Nannini ofzo. Super goed beest ook.

IntranceK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:37

Hermesdeux schreef:
Heeft er iemand een afstammeling van Rex Magna op stal staan? ik zou graag wat meer te weten komen over karakter van andere nakomelingen....

heey
ik heb ook een paard van rex magna en het is echt een harstikke lief betrouwbaar paard
hij lijkt ook heel veel op zijn vader pikzwart zo rond 1.70 1.72 en ze hebben dezelfde bouw
wat er wel is is dat mijn paard echt een heel gevoelig karakter heeft en echt heel erg gehecht aan mij is dat opzich best leuk iss

ik zou je wel n foto willen laten zien maar hoe doe ik dat ? haha

kussjesss kayleighh

IntranceK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:43

allemaal rex magna paarden ?
ik heb er ook 1 en die lijkt sprekend op zijn vader

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 17:48

Ik kon er eentje en dat was niet echt een rotzak, maar om nou te zeggen "wat een fijn paard" dat nou ook weer niet, je moest echt altijd opletten met hem

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 18:15

Wij hebben een Samber merrie x regress x rex magna dus is wel afstammeling van maar niet heel dichtbij.. is een erg heet en eigenzinnig paard.. heeel erg en dan ben ik nog behoorlijk wat gewend qua paarden maar deze is echt ernstig..

Heb gister helemaal fotows gemaakt met de videocamera maar krijg ze niet op de computer dus ik vandaag weer met mijn chagerijnig kop die kant op gefietst en weer nieuwe pics gemaakt en films..

zie hiervoor dit topic..
viewtopic.php?f=53&t=458046

Afbeelding

http://www.zippyvideos.com/41745041935955.html
Is filmpje van Georgia (v. Samber) en zalandra (v. Gribaldi)

In mijn profiel staan weer een paar van haar nakomelingen..

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:39

ik heb een facet x rex magna in een woord geweldig 1.74 groot kan alles maar helaas geblesseerd komt niet meer goed het was echt ee bal elastiek enorm buigzaam en lopen
heb junioren met heb gereden daarna was t einde maar kon alles piaffe passage noem maar op

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:00

oud topic