draver papieren ? fokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 12:21

Mackie schreef:
ja, maar als ze Janneke Loo heet, is het een draver en geen arabier, dus hoe dat op haar papier komt??

zal ik nu iets heel interesants vertellen ik zocht gisteren de kopies van de papieren en toen ik dr kocht werd gezegt dat het een arabier was want dat stond vermeld in de papieren en ik als leek (nog nooit een pony gehad met papieren heb er nooit op gelet ) dus ik papiere aangenomen en niet naar gekeken en nou keek ik gister dus en nu blijkt dat nergens te staan Verward ik heb een bewijs van inschrijving in het register van het stamboek van de stichting ned draf-en rensport en daar staat draver op Scheve mond dus ik denk dat ik helemaal geen arabier heb Huilen niet dat het voor mn merrie uitmaakt maar nu blijkt maar weer dat ik inplaats van een arabier een draver heb of ben ik nou zo scheel als het maar zijn kan Boos!

whaaaa kan iemand me vertellen waar het anders hoort te staan Scheve mond

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 12:24

Mackie schreef:
Maar wil je met je veulen dan echt gaan deelnemen aan draverijen?? Anders kan je er toch mooi een arabier opzetten, wordt vast een leuk paard! Dan krijg je wel papieren van de KNHS

ik ben niet van plan om mee te doen aan draverije zou niet weten hoe dat zou moeten Haha!
het ging mn pa er alleen om dat er papieren bij kwamen omdat het veulen dan wat meer waard kon zijn als het een goede bleek en door de hengsteboer zou daar voor geregeld worden

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-05 12:27

Karin schreef:
Geen papieren van de KNHS - de KNHS is geen stamboek. Je kunt het veulen wel laten registreren bij het NRPS, dan krijg je een NRPS-papier. Om geregistreerd te kunnen worden bij het NRPS moet een paard of pony minimaal 12.5% Arabisch bloed voeren. Met een Arabische hengst op een dravermerrie kom je dus op 50%.

Ik spreek uit ervaring, ons paard is zo'n kruising Arabier x draver ('Dravebier') met NRPS-papier. En een van de paarden uit het Nederlands WK-team endurance ook. Knipoog

dus als ik toch mijn jenneke zou laten dekken door aristo (volbloed arabier ) dan krijg ik papieren van het nprs dus het kan nog Lachen

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 19:51

nikki19 schreef:
ik ben niet van plan om mee te doen aan draverije zou niet weten hoe dat zou moeten Haha!
het ging mn pa er alleen om dat er papieren bij kwamen omdat het veulen dan wat meer waard kon zijn als het een goede bleek en door de hengsteboer zou daar voor geregeld worden

draversveulens zijn geen gulden waard, helaas, de laatste jaarlingenveilingen waren weer zeer teleurstellend, dus daarvoor hoef je het niet te doen Huilen

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:57

als leek ben je er BEHOORLIJK INGESTONKEN als je denkt een arabier gekocht te hebben..haha(sorry hoor).

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 11:19

casanova schreef:
als leek ben je er BEHOORLIJK INGESTONKEN als je denkt een arabier gekocht te hebben..haha(sorry hoor).

scheelt dat ik niks om papieren geef en nooit een veulen heb gewild toen ik haar kocht dus ik heb nog nooit echt in de papieren gekeken en als mij verteld wordt dat het een arabier is dan geloof ik dat en maakt me niet uit want ik kocht jenneke omdat het een lief een leuk beest was en niet omdat het een arabier moest zijn

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 11:22

Wat voor veulen zou je wil fokken dan?
Als je graag een rijtypisch veulen zou willen fokken dan heb je met een draver geen best uitgangspunt.
(ook al zijn er sommige uitzonderingen)

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 15:43

Sjuimpje schreef:
Wat voor veulen zou je wil fokken dan?
Als je graag een rijtypisch veulen zou willen fokken dan heb je met een draver geen best uitgangspunt.
(ook al zijn er sommige uitzonderingen)

ik wou dus een rijtypisch veulen maar dat haalt denk ik ook niks uit nee

we weten nou ook niet of we het nog doen want mn pa vondt het wel belangrijk dat de papieren goed waren en dat het veulen toch wel rijtypisch moest zijn

als ze nu nog een veulen krijgt dan wordt dat waarschijnlijk gewoon haar opvolger voor mij als ze te oud wordt Lachen

maar mn pa schrok wel toen ik vertelde dat ze een draver was en dat ie niet een arabier heeft gekocht Haha!