adios x zeoliet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gillie

Re: adios x zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 20:10

Even een update doordat ik toch wel veel reacties kreeg.
Alle medische hulptroepen zijn erbij geweest, maar konden niets vinden.
Ik heb haar toen een week flink doorgereden en toen was het over. Ik denk dat ik zelf even niet consequent genoeg was geweest bij dingen die zij moeilijk vond en me toen in de zeik is gaan nemen. Ik moet wel zeggen dat ik het nog nooit op deze manier had meegemaakt, erg heftige reactie, maar nu loopt ze weer heerlijk. Ik merk wel dat het paard is dat je altijd met respect moet behandelen, maar dan krijg je er inderdaad veel voor terug.

Leuk trouwens om ook eens goede dingen over Zeoliet te lezen, tot nu toe had ik nl alleen nog maar negatieve dingen gehoord.

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:46

Wij hebben een Belisar x Zeoliet, nou........ twee zeer besproken hengsten , als je het over karaktervererving hebt.

Gelukkig gaat dit niet altijd op, want deze merrie is best te rijden en in de omgang ook niks mis mee, maar het is absoluut geen dooie donder.
Ik kijk liever eerst naar het karakter, de beweging en dan doe ik even mijn ogen dicht wat betreft de afstamming......wat velen direct al af gaan kraken, zo van....die en die hengst, slechte karakters.....en ga zo maar door....

Ik blijf het roepen....er bestaan ook nog moeders die karakters doorgeven.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:37

lienet schreef:
Wij hebben een Belisar x Zeoliet, nou........ twee zeer besproken hengsten , als je het over karaktervererving hebt.

Gelukkig gaat dit niet altijd op, want deze merrie is best te rijden en in de omgang ook niks mis mee, maar het is absoluut geen dooie donder.
Ik kijk liever eerst naar het karakter, de beweging en dan doe ik even mijn ogen dicht wat betreft de afstamming......wat velen direct al af gaan kraken, zo van....die en die hengst, slechte karakters.....en ga zo maar door....

Ik blijf het roepen....er bestaan ook nog moeders die karakters doorgeven.

_/-o_ _/-o_ _/-o_ ik ben het zo !!!!! met jou eens!! een merrie kan idd ook karakter doorgeven... en niet ALLE paardjes die afstammen van bijv. zeoliet zijn 'moeilijk' of 'slecht' of hoe je het wilt noemen!!!

lienet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:59

Knipoog

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:31

Hey,

ik heb een 16 jarige Adios x Zeus merrie.

heb een tijdje geleden info opgevraagd bij het KWPN, zal een stukje citeren.
"vriendelijk, gehoorzaam met goed humeur. Eerlijk, raakt af en toe zonder duidelijke reden in paniek. Voldoende bereidheid om te werken, ervaart werk als normaal. Goed stalgedrag."

Laat ik het zo zeggen, mijn merrie heeft gewoon een consequente, rustige en sterke ruiter nodig.
Ook een paard waar je eigenlijk ten allen tijde je aandacht bij moet houden. Zodra ze merkt dat je niet oplet probeert ze daar (mis)bruik van te maken.
Of dat altijd zo is geweest weet ik eigenlijk niet, want het staat voor mij als een paal boven water dat ze een aantal "verkeerde" eigenaren heeft gehad.
En zoals bij alles, slechte dingen afleren is moeilijker dan die slechte dingen aanleren.......
Dat van die paniek heeft mijn merrie trouwens ook nog wel eens, maar dat is een kwestie van wennen en consequent blijven.
Ik ben in ieder geval dol op dr, en verveel me geen moment!
Het is niet makkelijk geweest maar we zijn nu een team en ze gaat nu wel voor me door het vuur, zou niet anders meer willen.

Maar ja, wie ben ik, ik heb nou eenmaal een zwak voor karakter paarden....