welke tinkers drachtig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:35

Wendy_Kila schreef:
[

Ja de verzekering had goede papieren Haha! En Nuala zag ze wel zitten haha

Dus straks een Nuala X Interpolis Haha!

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:02

jurriaan schreef:
laten dekken, door een tinker ook zonder papieren, en jij?
ik zou haar dit jaar ook graag weer willen laten dekken, wat zou een goeie mooie grote hengst zijn?
kan dat ook bij huis gebeuren? Ki??
ik zal je een foto sturen van Kyran.

The Offspring mischien ? Bloos Grootste dekhengst van de Benelux. ( is 165)

Zwart bont.. enne.. van mIJ Haha!

ik wilde zeggen kijkin me profiel maar dat heb ik nu niet Boos!

wil je meer info pb me maar Knipoog

Jean

Re: welke tinkers drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:56

mijn 1e uitgerekende merrie van Raven is vanaf vandaag, camera erop en o wat spannend weer

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:17

ik hoop ailin dit jaar te kunnen dekken, dus dan een 2006 veulentje. heb al een beetje een idee wat ik wil, maar bene r nog niet uit.
wil een hengst van 1.50 of hoger (Ailin zelf is 1.58), met goede bewegingen. had in mn profiel een mooie foto staan maarja die doet t ff niet. Ze heeft zelf een iets steile schouder, staat iets frans en ik wil geen hengst met een te lange rug. zo wie heeft er ideeen? Wil wle graag in het grai/cob type blijven)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:36

Marjolein schreef:
ik hoop ailin dit jaar te kunnen dekken, dus dan een 2006 veulentje. heb al een beetje een idee wat ik wil, maar bene r nog niet uit.
wil een hengst van 1.50 of hoger (Ailin zelf is 1.58), met goede bewegingen. had in mn profiel een mooie foto staan maarja die doet t ff niet. Ze heeft zelf een iets steile schouder, staat iets frans en ik wil geen hengst met een te lange rug. zo wie heeft er ideeen? Wil wle graag in het grai/cob type blijven)

Mag ik dan ook mee kletsen vanaf nu?
Wij willen Fayette dit voorjaar laten dekken. Vanwege Fayette haar karakter, bouw en bewegingen is de keuze uiteindelijk gevallen op Gulliver O'Britain. Die heeft een supercool Cool karakter (Fayette niet zo Schijnheilig )voor de hengstenshow-gangers onder ons: hij was diegene in 2004 van onder een brandend poortje heen gaan, op een wapperend zeil staan, door een zeil heen springen, etc., Cobtype maar niet te zwaar gebouwd (Fayette is een lichtgebouwde Grai), veel behang (Fayette dus niet), goede ruime bewegingen (Fayette ook), een kortere rug dan Fayette heeft en hij is zo'n 1.54m hoog en Fayette ook.
Enig klein minpuntje is dat 3 van zijn 4 veulens van 2004 tot nu toe egaal bruin zijn...
Maar nieuw jaar nieuwe kansen Haha! Vorig jaar heeft hij zo'n 12 merries gedekt en daar zitten vast wel wat meer bonte veulens tussen Knipoog
En van de andere kant: kleur is voor mij niet van belang als het veulen maar gezond is en een goed karakter heeft Lovers

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:45

Marjolein schreef:

Picco misschien? Die staat komend dekseizoen bij de Bonte Parels ter dekking (normaal in Polen). Verder misschien Mr Yenkins van Stoeterij De Ierse Tinker of Braveheart van de Sandy Road Ranch?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:52

flettie schreef:
Mag ik dan ook mee kletsen vanaf nu?
Wij willen Fayette dit voorjaar laten dekken. Vanwege Fayette haar karakter, bouw en bewegingen is de keuze uiteindelijk gevallen op Gulliver O'Britain. Die heeft een supercool Cool karakter (Fayette niet zo Schijnheilig )voor de hengstenshow-gangers onder ons: hij was diegene in 2004 van onder een brandend poortje heen gaan, op een wapperend zeil staan, door een zeil heen springen, etc., Cobtype maar niet te zwaar gebouwd (Fayette is een lichtgebouwde Grai), veel behang (Fayette dus niet), goede ruime bewegingen (Fayette ook), een kortere rug dan Fayette heeft en hij is zo'n 1.54m hoog en Fayette ook.
Enig klein minpuntje is dat 3 van zijn 4 veulens van 2004 tot nu toe egaal bruin zijn...
Maar nieuw jaar nieuwe kansen Haha! Vorig jaar heeft hij zo'n 12 merries gedekt en daar zitten vast wel wat meer bonte veulens tussen Knipoog
En van de andere kant: kleur is voor mij niet van belang als het veulen maar gezond is en een goed karakter heeft Lovers

O`Malley? Haha! Geeft wel leuke veulens.. Schijnheilig
En ik vond altijd Boris erg mooi om te zien (is een wat fijnere qua bouw net als jouw merrie)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:28

Marjolein schreef:

Ik denk meteen aan Swieber, maar die is wat aan de kleine kant. Misschien is Chakotay iets? De grotere hengsten hebben vaak ook een wat langere rug. En wat vind je van Shakespeare?

Ik ga dit jaar kijken bij de ICS hengstenshow, heb interesse in een aantal hengsten. Ik zoek zelf ook een wat compacter gebouwd type, korte rug e.d Ik ga zelf kijken naar Drumshambo en Smithwicks. Helaas zijn Thunder en Sonny er niet, maar die ga ik binnenkort zelf zien op de Irish Tinker Stable.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:02

Mariska_28 schreef:
O`Malley? Haha! Geeft wel leuke veulens.. Schijnheilig
En ik vond altijd Boris erg mooi om te zien (is een wat fijnere qua bouw net als jouw merrie)

Bloos! O'Malley??? Dat wil ik haar nou ook weer niet aandoen Haha! Knipoog
Boris was idd ook een kandidaat maar is van karakter ook redelijk fel.
Pitalo precies hetzelfde verhaaltje als Boris.
Shakespeare stond ook op het lijstje maar helaas pindakaas die eet sinds jaar een Knackebrod Tong uitsteken

@ Esme: Voor zover ik weet zit Shakespeare nog steeds (jammer genoeg) in Zweden Verdrietig

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:15

Shakie in Zweden? Jeetje ik heb het vast wel gehoord maar dat is dan niet blijven hangen hahahaha

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:22

Esme_27 schreef:
Shakie in Zweden? Jeetje ik heb het vast wel gehoord maar dat is dan niet blijven hangen hahahaha

Al sinds voorjaar 2004 Haha!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:35

Nou, Veearts is net geweest om te enten... en Caira meteen op laten voelen omdat ze zoveel minder dik was dan Katinka en Kila... En verdorie, Niet drachtig. Balen, maar niets aan te doen..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:40

Dat meen je niet!!!

Was ze niet gescand?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:50

Mariska_28 schreef:
Nou, Veearts is net geweest om te enten... en Caira meteen op laten voelen omdat ze zoveel minder dik was dan Katinka en Kila... En verdorie, Niet drachtig. Balen, maar niets aan te doen..

Ach gut Da's balen.... wanneer hadden jullie haar voor het laatst op laten voelen dan? God, wat zonde.... dat wordt dus nog een jaartje extra wachten op het eerste veulen van Ciara kunnen we volgend jaar samen in de stress zitten Knipoog

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:05

Ze is vrij laat nog gescanned, omdat ze hengstig was/leek. Toen was ze nog drachtig (4 mnd ofzo).. Achteraf gezien was het toen misschien al niet goed, maar het komt wel voor dat merries hengstig zijn tijdens de dracht.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:20

Jeetje dit is balen zeg... je maakt me wel een beetje ongerust nu! Nuala is ook nog niet zo dik... ze is gescand met 23 dagen en opgevoeld op 6 maanden...

maar als ze het daarna was verloren had je iets moeten zien he?

Dit is wel een tegenslag voor je, hopelijk volgend jaar wel een mooi veulen!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:26

Wat ook wel apart was, is dat ik het veulen bij Kila heel goed kon voelen, en we niets voelde bij Ciara... Dus Esme_27, goed voelen, als het veulen trapt, weet je zeker dat er nog wat in zit!!

Sterkte zussie!! Ach gut

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:39

er trapt niks bij Nuala. Maar dat was bij Maddox ook helemaal niet...

De DA had opgevoeld met 6 maanden en zei dat hij de ribben van het veulen kon voelen.. dat lijkt me dat je een miskraam moet zien, dan heb je echt een foetus die er uitmoet.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:41

wanneer zijn de hengstenshows precies, ik ben niet heel erg stamboek gebonden, maakt me niet heel veel uit of t een register veulen of stamboek veulen wordt en ik vind het wel intressant om buiten t stamboek te fokken om nieuw bloed er zoveel mogelijk in te krijgen. (stamboek gaat toch sluiten over enkele jaren)
hoog op mn lijstje staat boris, maar die dekt maar 2 maanden las ik op hun site en dat zijn net de 2 maanden dat ik net terug ben uit NZ en per 2 mei hebben we een nieuw huis. en ik moet weer aan t werk en dan ook nog iets voor school doen. dus lekker druk. bewaar hem dan maar voor later als t echt niet uitkomt.
Zag op de ICS site trouwens the patriot staan en dat leek me ook wel een intressante, en misschien thunder maar die lijkt me iets zwaar.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:57

De hengstenshow van de ICS is 19 februari in Velddriel.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 04:51

das net 2 maanden te vroeg Haha!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:28

He wat naar van Ciara Ach gut Gelukkig is Katinka wel drachtig. Volgend jaar beter!