wat is jullie indruk van tuschinski

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:26

Ik heb gister in Goes Tuschinski voor de eerste keer real life gezien, maar ik was er niet van gecharmeerd. ik ga altijd (als het kan) bij het losrijden kijken, want ik vind dat je dan meer ziet van een paard als in de ring. En heb gister dus tuschinski ook bij het losrijden bekeken en vond hem niet geweldig. Hij was erg vervelend met het losrijden (karakter) en liet zich niet fijn bewerken. Ook vond ik de bewegingen er gister niet lekker uitkomen. Maar goed, ik ga in Den Bosch nog een keer kijken, want een paard kan natuurlijk ook een keer zijn dag niet hebben. (liever niet, maar goed).

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 14:33

Ze past wel in het profiel van suzanne F. Alleen had ik haar graag wat groter gezien. Uit de merriestam komen niet veel grotere paarden voort.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:38

Ik heb gisteren Tuschinski ook gezien. Ik vind het qua type een mooie hengst, maar wat me opviel en waar ik me aan stoorde is die enorme draai-maaibeweging met het rechter voorbeen. Linksvoor doet hij het ook een beetje, maar rechtsvoor vind ik echt dramatisch. Ik kan me niet voorstellen dat dat geen slijtage oplevert. Ik vind het er trouwens niet uitzien. Ik ging ondermeer naar hem kijken, maar hij valt voor mij af.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 14:40

En wat vond je dan van Trento B.

Nienke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 14:43

En ik ben ook wel benieuwd naar Florencio. Helaas moet ik altijd ver reizen om hengsten te zien. Groningen is een uithoek. Toen ze in Zuidbroek waren kon ik geen vrij krijgen. In februari gaan we naar Den Bosch en naar Zwolle.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 14:48

seabert schreef:
En wat vond je dan van Trento B.

Ik vond hem al heel uit de kluiten gewassen voor zo'n jonge hengst. Ik heb kritisch naar hem gekeken, maar hij kan me zeker bekoren. Hij heeft niet het frêle wat veel Kracks hebben OK dan! . De combinatie met Ramiro, Amor en de moederlijn (Briolitastam) erachter was zeker een goede. Hij gaat al met veel gedragenheid, werd goed voorgesteld, heeft een soepele beweging, treedt goed onder.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:26

Bucephalus schreef:
Ik vond hem al heel uit de kluiten gewassen voor zo'n jonge hengst. Ik heb kritisch naar hem gekeken, maar hij kan me zeker bekoren. Hij heeft niet het frêle wat veel Kracks hebben OK dan! . De combinatie met Ramiro, Amor en de moederlijn (Briolitastam) erachter was zeker een goede. Hij gaat al met veel gedragenheid, werd goed voorgesteld, heeft een soepele beweging, treedt goed onder.

Ik kan me helemaal vinden in je beschrijving. Maar vind je ook niet dat hij in het voorbeen net een tikkie verder mag doortreden?

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 10:24