fokadvies voor burggraaf merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:56

Ik zou dan voor ene Dominard gaan, ik ken een Dominard-dochter (moeder is Classic Touch) en supermooie bouw, goed bewegen, super springen en heel mooie bouw en hoofdje! Zij is donkerbruin, tegen zwart aan en nu 5 (of 6?) en rond de 1.66M hoog.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 14:55

Bedankt voor zoveel suggesties OK dan!

zal t binnenkort allemaal eens rustig uit gaan pluizen...we hebben nog paar maanden de tijd!

Dominard??? ik ken die hele hengst niet, denk ook niet dat het een optie is voor mijn merrie, maar ben toch benieuwd wat dat voor hengst is!

RuizWish

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:48

pajidin schreef:
Euhm ik wil graag wel bij de KWPN'ers blijven.. ken de hengst Contendro om eerlijk te zijn niet Bloos!
Is het een afstammeling van Contender?
Caretino wel goede hengst, maar zover ik weet toch niet bij kwpn ingeschreven?

Caretino is wel KWPN goedgekeurd, staat ook op de kwpn site, bij buitenlandse goedgekeurde hengsten.

229 CARETINO 21 0242583, 01-1-1983, BRUIN

V. CALETTO II , V. COR DE LA BRYERE

M. ISIDOR H HOL

V. METELLUS HOL, M. CORBALA H

MV. ALDATO --

EIG.: HOLSTEINER VERBAND, WESTERSTRASSE 93.95, 25336 ELMSHORN

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:31

Ik heb het al eerder gezegd, maar misschien is de hengst Casantos wat voor Pajidin. Cantos x Cassini I x Ahorn Z. De hengst heeft zelf een hele fijne galoppade, lijkt over zeer veel springvermogen te beschikken met daarbij hele goede manieren.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 22:50

Ja, het lijkt mij ook prima optie, ben ook helemaal weg van deze hengst!! mooi gebouwd, super springen!! OK dan!
Maar mijn Pa (ja hij heeft ook nog beetje inspraak) is er nog niet weg van...volgens hem kan ze dan net zo goed bij Cantos, omdat dat daar ook al nakomelingen bekend van zijn. En Cantos is natuurlijk financieel gezien ook aantrekkelijker ( hoewel dit echt niet de doorslag geeft!!)

Maar zal Cantos wel groot genoeg fokken op een merrie van 1.64??? Casantos kwam uit een grote moeder of niet?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:54

pajidin schreef:
Ja, het lijkt mij ook prima optie, ben ook helemaal weg van deze hengst!! mooi gebouwd, super springen!! OK dan!
Maar mijn Pa (ja hij heeft ook nog beetje inspraak) is er nog niet weg van...volgens hem kan ze dan net zo goed bij Cantos, omdat dat daar ook al nakomelingen bekend van zijn. En Cantos is natuurlijk financieel gezien ook aantrekkelijker ( hoewel dit echt niet de doorslag geeft!!)

Maar zal Cantos wel groot genoeg fokken op een merrie van 1.64??? Casantos kwam uit een grote moeder of niet?

Heeft pa-lief Casantos al wel eens goed bekeken dan? Die moet toch te overtuigen zijn?

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 23:23

Citaat:
Heeft pa-lief Casantos al wel eens goed bekeken dan? Die moet toch te overtuigen zijn?

haha in den Bosch moet hij denk ik maar verplicht tussen ons twee inzitten...haha dat overtuigen moet dan toch wel lukken?? Haha!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:47

pajidin schreef:
haha in den Bosch moet hij denk ik maar verplicht tussen ons twee inzitten...haha dat overtuigen moet dan toch wel lukken?? Haha!

Tenminste.... overtuigen van de kwaliteit van Casantos bedoel je toch? Schijnheilig

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:58

Ik was de eerste keer dat ik Casantos zag(NRPS-keuring) ook helemaal niet gecharmeerd van dat dier. Maar wat is dat een mooi paard geworden en wat kan hij fijn springen
Ik heb mijn mening iig bijgesteld sinds ik hem in de hengstencompetitie heb zien lopen