Gribaldi KEUR verklaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:03

Bacannie schreef:
En wat is Pavo gezwaai als ik vragen mag? Ben er namelijk nog nooit geweest... Bloos

Ik meen dat het publiek met een rode "boeren" zakdoek staat te zwaaien i.p.v. te klappen. Hebben ze mij ook maar verteld.

Moet een soort test zijn.

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:05

ceasario schreef:
Proficiat. Allah zal hun belonen.

Nu nog de zonen bij het KWPN.Schijnheilig

volgens mij is Painted black een zoon bij het KWPN van Gribaldi

bron:
http://www.trakehnercontact.nl/

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:07

Maayke"]
[quote="ceasario schreef:
Proficiat. Allah zal hun belonen.

Nu nog de zonen bij het KWPN.Schijnheilig

bron:
http://www.trakehnercontact.nl/
[/quote]

"Maayke"
Citaat:

Dat is een AES-er erkend door het KWPN.
Was niet in de gewone verrichtingen.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:20

ceasario schreef:
Ik meen dat het publiek met een rode "boeren" zakdoek staat te zwaaien i.p.v. te klappen. Hebben ze mij ook maar verteld.

Moet een soort test zijn.

Scherp, heel scherp Haha!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 16:23

Desiree schreef:
Er is ook extreem veel mee gefokt, dus als DAAR niet voldoende goede nakomelingen tussen zaten, weet ik het ook niet meer.

Ja idd! D'r staan dr al 3 bij ons op stal haha nou hoeveel stallen zijn d'r in Nederland!!
Nee hoor!! hahah Bloos

Echt super OK dan! Helemaal geweldig!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 17:30

Aimee schreef:
Pavo-gezwaai dus.

Wat is je probleem met Gribaldi en z'n nakomelingen Aimee, behalve dat je er zelf niet eentje op stal hebt staan?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:39

KarinvdM schreef:
Wat is je probleem met Gribaldi en z'n nakomelingen Aimee, behalve dat je er zelf niet eentje op stal hebt staan?

Het is een Trak he Schijnheilig Clown Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:44

Hahaha, het is niet alleen een Trak, Jan. Hij is ook nog eens traag achter..... Knipoog

Maarreh, Karin, wij denken erover om een Grib naar stal te halen. De Grib van Pipo vind ik ook gaaf en die van Coby ook. Maar dat zijn dan ook allen Gribs uit goede moederlijnen......

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:57

Jan_VT schreef:
Het is een Trak he Schijnheilig Clown Haha!

Kan ze daar niet mee overweg dan?

En wat is nou Pavo gezwaai! Zijn dat nou die boerenzakdoekjes? Knipoog

Nee, even serieus, Aimee leg mij nou eens even uit wat pavo gezwaai is... heb er namelijk echt nog nooit van gehoord. Is dat een term voor het voorbeengebruik? Ik wil wel eens weten of mijn Gribaldi een pavo zwaai heeft Verward . Als je een vlak voorbeengebruik bedoeld dan heeft de mijne (helaas... Clown ) geen pavo zwaai. Jammer Schijnheilig , kan ik net zo goed thuisblijven...

Sorry voor de off-topic mensen!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:12

Pavo-gezwaai is denk ik ook niet een echt bestaande term, Bacannie. Hij komt hier op F&A wel eens voorbij en de meeste mensen die hier regelmatig posten weten wel zo'n beetje wat ermee bedoeld wordt.
Zelf doel ik met die term op - veelal hoogbenige - paarden die de benen alle kanten op zwaaien, behalve imo de goede. Knipoog

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:19

Okay, thanx.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:29

Clown Ik had gedacht dat je nu zou willen weten wat dan de goede kant is, maar helemaal super als je het begrijpt.... OK dan!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:33

Als je het zo graag wilt uitleggen, ga je gang! Haha!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 19:37

Ik denk dat ik een aardig beeld kan oproepen maar ik denk als ik er écht over mee wil praten ik eerst eens bij een Pavo-cup geweest moet zijn. Dan staat het op mijn netvlies en dat praat wat makkelijker denk ik.
Als ik er verder over nadenk dan heb ik zo'n idee dat het de jonge paarden ook niet echt kwalijk genomen kan worden dat ze de benen nog laten zwaaien want wat ik wel heb meegekregen is dat de paardjes die aan de pavo-cup mee doen vaak retesnel klaargestoomd worden om stantepé hun kunsten te vertonen en ja, dan zijn ze (lijkt mij) ook nog niet sterk genoeg... maar dit is de conclusie van een leek als ik het mis heb dan hoor ik dat graag!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:09

GribaldiFAN schreef:
Keur Predekaat voor KWPN Hengsten

Zevenjarige nakomelingen
De beoordeling van de prestaties van de nakomelingen in de sport geschiedt voor de eerste maal als de oudste nakomelingen zeven jaar oud zijn.Zowel de sport- als exterieurindex dienen daarbij als hulpmiddel. Eventueel toekennen van het keurpredicaat kan niet eerder dan op dit moment plaatsvinden. Om in aanmerking te komen voor het predikaat keur moet een hengst een sportindex hebben vanaf 140 met een betrouwbaarheid van minstens 75%. Exterieurvererving speelt een belangrijke rol.

Als een hengst KEUR word verklaard, houd dit in dat zijn nakomelingen bovengemiddeld presteren. Daar heeft "Pavo gezwaai" niets mee van doen.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:30

GribaldiFAN schreef:
Als een hengst KEUR word verklaard, houd dit in dat zijn nakomelingen bovengemiddeld presteren. Daar heeft "Pavo gezwaai" niets mee van doen.

Je hebt gelijk, een hengst wordt heus niet zómaar Keur. Ik ben alleen maar zeer blij dat hij erkenning krijgt! En inderdaad: dat Pavo gezwaai hoort niet op deze topic thuis ~~}> (stoute ik), mijn excuses.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 20:42

Hee Gribaldi, gefeliciteerd ! keur verklaard worden dat is toch netjes en het is ook nog eens leuk voor de pedigree van mijn Grib.-je Vingers aflikken

pukpaleis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:31

Waarom Krack C niet keur dan, zelf nog steeds meer gepresteerd als Gribaldi, toppers in Pavo cup met voor en achterbeen gezwaai, divers toppers op de NMK en enkele goede, goedgekeurde zonen: Redford, Tuschinski,Trento,United,Tolando...een gemiste kans!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:35

Sinds FALDO keur werd verklaard, kon het certificaat in de prullenbak..........

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:36

CGJ12 schreef:
Sinds FALDO keur werd verklaard, kon het certificaat in de prullenbak..........

Geeft dit je mening weer over Faldo of ook over Gribaldi?

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:38

@Pukpaleis: Vraag het aan het KWPN... waarschijnlijk mist hij nog wat hier en daar om erkenning te krijgen. Hij zal ook t.z.t. wel aan de beurt komen daarvoor hoef je niet te doen alsof Gribaldi het niet verdient. Gribje heeft er ook op moeten wachten...

Edit: O, zijn intussen berichten tussen gekomen... was bericht voor Pukpaleis.

Noble-Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:44

Ik vermoed dat Krack vanzelf een keer keur wordt verklaard
kan eigenlijk al niet meer missen....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:51

KarinvdM schreef:
Geeft dit je mening weer over Faldo of ook over Gribaldi?

Dat Gribaldi KEUR zou worden was allang geen vraag meer.......Hij moest alleen nog de leeftijd krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:52

GribaldiFAN schreef:

Hoeveel lopen er op lichte tour nivo dan? En op GP? Nationaal? Internationaal?

Ik weet het niet hoor, ik heb er op de keuring een heel stel fijne paarden van gezien. Maar in de hogere sport zie ik ze nog niet echt veel terug, en hij heeft er zat gedekt.

Tuurlijk ben ik wel blij dat mijn merrie inmiddels een vader heeft met het keurpredikaat en een moeder met keurpredikaat Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:04

Pipo schreef:
Hoeveel lopen er op lichte tour nivo dan? En op GP? Nationaal? Internationaal?

Ik weet het niet hoor, ik heb er op de keuring een heel stel fijne paarden van gezien. Maar in de hogere sport zie ik ze nog niet echt veel terug, en hij heeft er zat gedekt.

Dit is precies waar ik naartoe wilde. Eerlijk gezegd kan ik er maar één opnoemen en die is wel twee of drie keer LT gestart; Pasternak.