wat is jullie fokdoel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:42

Ik probeer paarden te fokken die het goed doen in de sport maar waarmee een gewone recreatieruiter ook uit de voeten kan(die willen een paard wat het in de landelijke sport leuk doet maar waar je ook het bos mee in kan). Het karakter zo koel dat je ze eventueel in kan spannen maar wel werkwillig. Mijn doel is eigenlijk een paard wat ik graag zelf zou willen hebben.... Heb een gelderse merrie en een ouderwetse KWPN-er gedekt door een gelderse hengst. En nog een jonge springgefokte KWPNer. Ik vind dat het KWPN te weinig aandacht aan het karakter besteed terwijl dit heel belangrijk is, voor zowel een dressuur-, spring- als recreatiepaard.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:15

Als ik zou gaan fokken met mijn merrie dan wacht ik eerst uiteraard wat ze op de keuring doet. Wordt ze ster dan is het interessant om mee te gaan fokken. Ik heb volgens mij niet echt een fokdoel... ik zou alleen de minpunten van mijn merrie willen veranderen in pluspunten. Maar ja, ik ben dan ook geen fokker die z'n eigen stam wil opzetten.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 08:49

wat ik wil fokken zijn leuke gebruikspony's, met een mooi exterieur en een goed en braaf karakter, een kind moet er mee weg kunnen lopen. Ik zag op de afgelopen hengstenkeuring heel wat hengsten van die mijn lijstje afvielen door alleen al gericht te trappen naar hun begeleiders , dus die hengsten zal ik nooit gebruiken!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 09:22

Van onze website:

Citaat:
Op Sumrin streven we na om ponies te fokken die de rasbeschrijving van de Welsh Sektie A het beste benaderen. De rasbeschrijving kunt u vinden onder de knop "Welsh" boven en dan de knop "Sektie A" links.

De hoofdpunten waar wij naar fokken zijn met name massa, type, anatomische korrektheid, en veel rasuitstraling. De maatstaf ligt hoog en we proberen deze continu te verhogen.

Regelmatig testen wij onze fokresultaten op keuringen, om te kunnen vergelijken, maar ook omdat het een plezierige belevenis kan zijn. Op Sumrin worden jaarlijk twee tot drie veulens geboren..

Moet ik nog eens wat bijstellen, aangezien we feitelijk ook beweging heel erg hoog stellen. Ponies moeten evengoed geschikt zijn voor gebruik en een goed karakter hebben, waarschijnlijk nog belanmgrijker dan die grote paarden, want op de ponies zullen de topruiters van de toekomst het toch moeten leren Knipoog

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:06

Eerlijk is eerlijk, tuurlijk probeer ik een correct, gezond, toppertje te fokken. Maar ja,dream on, dream on, maar ik probeer het wel!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:59

hahaha..dat probeert iedereen stiekem natuurlijk..

shan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 10:36

mijn fokdoel is een niet te bloederig, grootrahmig paard dat correct gebouwd is en goed beweegd en vooral cool in het hoofd is.