iemand ervaring met uniform, nakomelingen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 17:18

hebbus let niet op mijn houding, ik vloog er ahcter aan door die sprong weet niet of dit de eerste sprong of een erna, maar dit was een van die ""hoge sprongen""Afbeelding

uniform kunnen wel dergelijk springen. OK dan!

Afbeeldingbeter houding van mij...

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:12

Een nakomeling van onze merrie staat in Amerika en springt daar ook. Soort van stijlwedstrijden, blijkbaar een ontzettend populaire tak in Amerika. Hier zie je hem in Old Salem met Dana Polomski. Volgens zijn amazone kan ie er goed mee overweg.

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0gQDvAjMn5gGYpBBO2yTpJnNtja3eQoA5mNZQkxwW08YIpMuw9G70LGtLMRwCu*UZuWZJt4o1H6dg1Ge4T5xOPDKppJP!DtfRfVYybMyzW5pUIJYBzpHAWgZDK1d4wgqatYrQcj!EoMJYHNjMQJp5OwCfCr!OrZ7m9MGBgkFKlLNWW7ybtzqAq5YlkzNomqfO/Menuet%20(Armani)%20met%20Dana%20Polomski%20in%20Old%20Salem%20Amerika.jpg?dc=4675475640705825838[/img]

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:22

oew die tenen Tong uitsteken haha
(van de tweede foto)

ik denk idd dat de meeste mensen "vergeten" dat Uniform ook nog goed kan springen, en dat hij aleeen maar kan dressuuren

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 22:58

hij kan ds wel sringen en zijn nakomelingen ook, nu is die hoge sprongfoto weg, hoe dat kan:S

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:44

Uniform zelf was ook een lastpak qua karakter, en bijna al zijn nakomelingen idem dito. Slimme paarden die heel kwaad kunnen worden. De enige Uniform nakomeling die ik echt goed ken is nu 10, liep Z1, qua exterieur niet opvallend- groot langgelijnd paard met een vrij simpele hals en normaal hoofd. Kan wel erg goed lopen, en is onder het zadel een heel ander paard. In het werk is het een draak van een beest, hij heeft zelfs ooit eens iemand aangevallen die hem wilde longeren (brutaal joch dat van tevoren gewaarschuwd was rustig aan te doen met dit paard, maar hem met de zweep probeerde te overtuigen, paard kwam toen op hem af en probeerde hem de grond in te stampen, joch kon nog net wegkomen)
Dat paard had wel een beroerd verleden, arm dier.
In de omgang was ie superbraaf, maar wel eenkennig. Als je m mee had op concours kon je m bij wijze van spreken gewoon ergens parkeren en een half uur later terugkomen, dan stond ie er nog.

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:39

Concorde schreef:
Uniform zelf was ook een lastpak qua karakter, en bijna al zijn nakomelingen idem dito.

Uniform zelf had een 10 voor karakter op het verrichtingsonderzoek, dus waar je nu vandaan haalt dat hij zelf ook een lastpak is???? Ik weet dat de Uniform nakomelingen niet altijd voor iedereen geschikt zijn, maar ik ken Uniform zelf heel goed en hij heeft echt een fijn karakter!

Overigens doe je de uitspraak dat bijna al zijn nakomelingen lastpakken zijn en vervolgens zeg je dat je er 1 echt goed kent (die dan ook nog eens een beroerd verleden heeft gehad). Dat lijkt me niet fair.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:44

Van één van zijn ruiters misschien?????

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:45

(die daarnaast ook nog eens enorm veel Uniforms o/h zadel heeft gehad!)

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:00

Ja, die verhalen van horen zeggen die kennen we allemaal wel. Ik ken Uniform erg goed, dus ik weet hoe hij is. Een welles, nietes spelletje heeft niet zoveel zin.

NTuinenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:09

Ik weet alleen dat uniform wel ergens in de familie van mijn paard voorkomt... maar tis geen afstammeling van hem.. vind het best een mooi beesie =D

xxx naomi

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:54

Emem, ik ken hem zelf niet, maar ik ken iemand heel goed die jarenlang met hem heeft gewerkt op Het Vierspan!!! Kun je nou niet gewoon even aannemen dat ik niet zomaar interessant loop te doen om een hengst zwart te maken ofzo?

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:44

Concorde schreef:
Emem, ik ken hem zelf niet, maar ik ken iemand heel goed die jarenlang met hem heeft gewerkt op Het Vierspan!!! Kun je nou niet gewoon even aannemen dat ik niet zomaar interessant loop te doen om een hengst zwart te maken ofzo?

Dat was misschien EmEm, die komt er al van kinds af geloof ik; en geloof mij, ze kent de hengsten door en door. Niet alleen kwa omgang, maar ook kwa bloedlijnen. Wat wil je als je jaar in jaar uit, dag in dag uit de hengsten tegen komt. Lachen

Wie is je bron dan?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:55

Jan_VT schreef:
Wie is je bron dan?

Jááá, en diegene het zeker op haar brood krijgen. Dacht het niet.

Anyway, hier werden ervaringen/meningen gevraagd, die heb ik gegeven, eerlijk en naar 'goed geweten', en ik heb verdomd weinig zin om me nou uitgebreid te gaan zitten verantwoorden of te gaan welles-niettes'en. Scheve mond
Dus wat mij betreft is hiermee de kous af.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:58

Concorde schreef:
Jááá, en diegene het zeker op haar brood krijgen. Dacht het niet.

Anyway, hier werden ervaringen/meningen gevraagd, die heb ik gegeven, eerlijk en naar 'goed geweten', en ik heb verdomd weinig zin om me nou uitgebreid te gaan zitten verantwoorden of te gaan welles-niettes'en. Scheve mond
Dus wat mij betreft is hiermee de kous af.

OK dan! OK dan!

Dat is nou net wat EmEm wou zeggen:

Citaat:
Een welles, nietes spelletje heeft niet zoveel zin

Iemand op zijn brood geven??? Ik denk niet dat iemand dat hier van plan is Verward

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:02

Concorde schreef:

Het gaat er niet om dat ik denk dat je hengst wilt zwartmaken. Het gaat erom dat ik me erover verbaas dat mensen hun mening over een hengst baseren op 1 nakomelingen. En na allerlei verhalen van horen zeggen denken ze dat ze alles van de hengst weten. Jouw eerste verhaal was namelijk nogal stellig: Quote: "Uniform zelf is een lastpak en bijna al zijn nakomelingen idem dito". Dat is nogal een uitspraak! Heb je de hengst zelf wel eens ooit in levende lijve gezien?

Overigens weet ik denk ik wel wie je bedoeld (de ruiter). En ik weet dat ze recht van spreken heeft. Maar ik denk dat ze heel wat milder is over Uniform zelf dan over zijn nakomelingen. Zo niet, dan verschil ik met haar van mening. En ik heb zelf ook wel enig recht van spreken.......

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:07

Jan_VT schreef:
Iemand op zijn brood geven??? Ik denk niet dat iemand dat hier van plan is Verward

Nee, dat was zeker niet de bedoeling.
Dank Jan!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:44

de merrie v uniform die ik rij is echt een schatje! in de stal, buiten, met rijden wat minder, ze wil graag dr eigen gang gaan, maar een lastpak..nee zeker niet!

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:46

Verrichtingsonderzoek:
Rijproef: 8.5
Springen onder de man: 9.5
Vrij springen: 9
Terreinproef: 8
Karakter: 10

ik denk niet dat hij voor karakter een 10 zou krijgen als het een lastpak was..

bron: www.dutchhorsesunlimited.com

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:11

ik heb nu mijn 2e uniform,de eerste heb ik 14 jaar gehad,ze was niet mooi om te zien...maar een gangwerk,echt super,
Ze was heel lief ,deed alles voor je,kon wel eens wat ''heet'' worden,maar 100% betrouwbaar.(is helaas 1jaar geleden overleden,koliek.)
Mijn nieuwe uniform,is wel wat anders....mooi gebouwd,goed gangwerk,dominant,veel karakter,is erg duidelijk met wat ze wel en niet leuk vind,is soms oppassen hoor!!
Maar dit vind ik eigenlijk wel leuk.... Haha!

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:14

dank jullie voor julie reactie;s

leukd at er zoveel zijn met uniform:

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 14:19

Ik heb 2 uniform merries gekend, hadden allebei geen makkelijk karakter met rijden. Als ze eenmaal door de ruiter gewonnen waren liepen ze wel de sterren van de hemel!
Paarden met een uitgesproken mening....(voor zover ze die kunnen hebben) maar niet levensgevaarlijk of iets dergelijks.