goede merriestammen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:03

Lavanta stam Schijnheilig Tong uitsteken
Bekend van o.a Renville en Adios.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:06

Lavanta schreef:
Lavanta stam Schijnheilig Tong uitsteken
Bekend van o.a Renville en Adios.

Heb je daar toevallig een merrie uit?
Een kennis van me namelijk ook en die wil haar laten dekken dit jaar, maar welke hengst weet ze nog niet.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 13:30

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:01

Een andere bekende stam is de -rijke. Van madorijke van Madeleine vrees.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 14:27

Een merriestam heeft zijn bekendheid vaak te danken aan het gelijke achtervoegsel. Er zijn ook behoorlijk wat merriestammen die verschillende achtervoegsels hebben, maar die heel wat goede paarden hebben opgeleverd. Deze zijn veel minder herkenbaar. Daarom ben ik ook zo blij met het boek prestatiefamilies. Daar kun je heel veel in terugvinden. Alleen jammer dat het zo lang duurt voordat er een volgend deel op de markt is.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 15:14

Freiminka stam natuurlijk! Goede springers die ook vaak nog leuk kunnen bewegen.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 17:36

Pffff nu begint het me te duizelen, al die namen Ziek . Ik ga me maar eens inlezen. Heb er nog drie jaar de tijd voor Haha! , maar toch het is niet verkeerd om je goed te laten voorlichten, niet dan?

staljaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:23

WAt dacht je van de VOTTIE stam, daar heb ik een merrie van en 2 nakomelingen... daar komt CAbochon en vanitas pretendent enz uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 09:33

staljaim, in mijn profiel staan mijn paarden, ik heb 2 votties, op paardenfokken.nl staat de hele lijn, kunnen we kijken of ze familie zijn!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:07

Even een vraagje Verward

Wanneer spreek je nu van een bepaalde stam?
Als een bepaalde merrie ergens in de stamlijnen van je paard voorkomt of zitten daar andere criteria aan verbonden??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:51

Stam bedoelen ze de moederlijn mee. Het is een uitdrukking. Sommige mensen geven alle merries die bij hun geboren worden een bepaalde naam of achtervoegsel, zoals wat hierboven allemaal staat.

myracara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:02

Ik heb een paar hele leuke merries van de cara stam gezien. Ik heb dr zelf ok een en t zijn volgens mij koelbloedige paarden met een pony achtig uiterlijk

Roosje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:30

Even off-topic:

Hoi Marquez1, ik probeer je constant te PBen, maar mijn berichten blijven in mijn outbox staan en gaan niet naar de sentbox. Ik heb dus het idee dat je mijn PB's (na aanleiding van dit topic) niet ontvangt.

Dus Loes, als je dit leest, stuur dan even een email naar mij:
rosalieboone@zeelandnet.nl

Voor diegene die dit lezen:
Zou iemand marquez1 een pb willen sturen met daarin mijn emailadres en dat ze daar naar toe moet mailen.
Alvast bedankt!
groetjes,

Roos

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 20:46

Roosje17 schreef:
Even off-topic:

Hoi Marquez1, ik probeer je constant te PBen, maar mijn berichten blijven in mijn outbox staan en gaan niet naar de sentbox. Ik heb dus het idee dat je mijn PB's (na aanleiding van dit topic) niet ontvangt.

Dus Loes, als je dit leest, stuur dan even een email naar mij:
rosalieboone@zeelandnet.nl

Voor diegene die dit lezen:
Zou iemand marquez1 een pb willen sturen met daarin mijn emailadres en dat ze daar naar toe moet mailen.
Alvast bedankt!
groetjes,

Roos

Is inmiddels allemaal geregeld Berichtjes kwamen wel over alleen loes was een paar dagen niet op bokt (kreeg afkickverschijnselen dus hier ben ik weer Haha! )

Candidat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:38

De Rite stam (Elrite, Zelrite, Orite, Belrite, Celrite enz.). Stam van o.a. de springpaarden Orestus en Maseratie.