ceasario schreef:Het doet het er niet meer toe welke "Bobo" er gas staat te geven.
Je pikt op wat je kan gebruiken en ga gewoon verder met je eigen plezier : "Je Hobby".
Ik kan mijn ogen niet geloven, ga je het nu echt begrijpen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ceasario schreef:Het doet het er niet meer toe welke "Bobo" er gas staat te geven.
Je pikt op wat je kan gebruiken en ga gewoon verder met je eigen plezier : "Je Hobby".
Wat natuurlijk ook niet correct is, maar je begrijpt wel wat ik wil duidelijk maken.
sarabande schreef:Zolang daadwerkelijke fokkers zich niet met dit soort peanuts bezig houden zal het KWPN zich niet storen aan allemaal geprietpraat van mensen die helemaal geen kwpn paard fokken.
Excuseme schreef:Ik denk dat je de kern van zijn column mist, Pukpaleis. Hij zegt dat de verantwoordelijken binnen het KWPN in een ivoren toren zitten en het contact met de leden uit de weg gaan. Dat koppelt hij aan een povere kwaliteit van de gepresenteerde hengsten. Met andere woorden, dat contact blijkt erg nodig.
Zannekin schreef:En gewoon rechtsreeks de mening overbrengen naar de personen in kwestie kan niet meer tegenwoordig, daar faalt de communicatie.
) tot mensen die al jaren met min of meer succes fokken en alle gradaties en leeftijden daartussen.

joostvangestel schreef:Arie, valt me wat tegen. Volgens mij kunnen de leden de bobo's op een andere manier en plaats tot verantwoording roepen. Op die dag zelf valt er namelijk helemaal niks meer te veranderen aan het aanbod. Zelfs de meest welwillende bobo kan niets tevoorschijn toveren op zo'n dag. Er zal dus na zo'n dag een duidelijke informatiewisseling plaats moeten vinden. Eentje waarbij de bobo's wel (kunnen) communiceren met het publiek.
Het helpt alleen niet wanneer geen van die leden zin heeft om met de bobo's in discussie te gaan op een discussieavond ter bespreking van het gedane "kwaad".
Ik ben best wel te porren voor een bestuursfunktie in een of ander stamboek, als iemand maar de reiskosten vergoedt![]()
PS: het aanbod wordt door een aantal zaken bepaald:
1) Het dekbeleid van de fokkers
2) het selektiebeleid van de opfokkers
De uiteindelijke goedkeuring gebeurt dan door;
3) Het keuringsbeleid van het jurycorps
Als 1) en 2) de mist ingaan, dan kan 3) het niet meer goedmaken. Daarmee wel zeggende dat stap 3) wel gevolgen heeft voor de toekomst als ze er echt geen kaas van gegeten hebben.
arie53 schreef:Joost ....strengen)
Jan_VT schreef:
Net als iedereen vind ik dat het KWPN moet proberen met de basis contact te houden. Maar die mogelijkheden zijn er toch (verschillende activiteiten per regio, jongkwpn,...) Je moet er ook aan willen deelnemen als fokker. Op dat soort fora kan je je mening gerust uiten denk ik.
Gail schreef:Maar waarom gaat niemand in van de argumenten van Sarabande dat Jacob uberhaupt al iets tegen het KWPN heeft en dat in Weert (en Hengelo trouwens ook) de bobo's wel bereikbaar waren?