weet iemand een bonte N.R.P.S hengst??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:48

gabrycha schreef:
die indian boogie woogie is van cristine jamar geweest een heel poos terug en als ik me niet vergis is hij in amerika gefokt en draagt aan moederskant aladinn en bask bloed. Lachen

De huidige eigenaar heeft ooit bij Christine Jamar gewerkt,
Zijn moeder is een American Saddlebred, vos-bonte, ze staat in Oostenrijk, en is van de allom bekende ASH 'The Omen' (een kampioen in eigen recht),
Langs vaders kant draagt hij inderdaad Aladdinn US bloed (veel gevraagt in de USA).

Bon_Jovi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:11

Neron is een hele leuke/goeie.
mijn pony is daar ook van....
hij is fel, maar één met een gouden karakter....echt waar.
Super karkakter!!!!

Afbeelding

als de foto het niet doet, moet je maar ff op
http://groups.msn.com/bon-jovi
ik heb foto's van hem gekregen van de stal waar hij staat.

Ardalambion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 23:17

Peterina schreef:
Ik weet een bonte hengst, mn 'Indian Bogie Wogie', met halfbloed arabier papieren van wie de veulens gerechtigt zijn voor inschrijving in de NRPS.
Zeer mooie hengst met een goede karakter.
[image]

Wauw! Kwijl

Deze vind ik echt de mooiste van alle uit het topic genoemde hengsten!

Zelf was ik alleen op de hoogte van Nero.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:54

Peterina schreef:
Zoals bij elke goedkeuring ... dat de hengst voldoet aan de ras eigenschap en goed gevonden is voor dekking.
Zijn nakomelingen doen het altijd goed op de keuringen en eindigen meestal in de top 3.
In Balen, show 2004, is een veulen van hem dag kampioen geworden bij de halfbloeden.

Ggk bij het BAPS betekend toch niet dat een veulen van hem een BAPS papier krijgt toch?
Dus ik snap het niet zo goed dat hij is ggk bij het BAPS, wat houdt dat nou precies in?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:39

Hij is geregistreerd als Halfbloed Arabier bij de BAPS (Belgische Arab Paarden Stamboek) en dusdanig daar ook na keuring, goedgekeurd voor dekdienst. Zijn veulens zijn dus gerechtigt voor registratie bij de BAPS als halfbloed arabier, en krijgen van hun dus ook papieren daarvan.
Trouwens, aangezien hij 50% arabier is, zijn zijn veulens ook gerechtigt voor registratie bij de NRPS (volgens hun eisen wat betreft bloedvoering).