Wie heeft er een Welsh Cob??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:16

ok zal even een kijkje gaan nemen Haha!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 15:57

Welsh Mountain kun je beetje vergelijken met de Sectie A pony van de Welsh. Welsh pony, tja dat is het in het algemeen.. en Welsh Cob is ook een sectie, voornamelijk sectie D maar ook nog wle eens C.. (zoals amanda )...

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:20

Er staat er wel eentje bij ons in de buurt: Morwen Roswita

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:13

Welsh Mountain is de Welsh A, maar hier in Nederland word de naam sektie A meer gebruikt... Welsh Cob is ook een sektie, ook wel Welsh D genaamd, Dan heb je nog Welsh Pony van het Cob type, dat zijn de C's, zijn een stukje kleiner maar hebben meer het model van de Cob's...
Dan heb je nog sekties B, NWR's (voormalige K's) en Part-Bred's (WPBR)
B's zijn ongeveer zelfde maat als C's (rond 1.30m) maar dan een stuk ranker en sjieker... De NWR's zijn Welsh Pony's die gekruisd met Arabisch, Engels en/of Anglo-Arabisch Volbloed. Als laatste is Part-Bred gekruist met een ander ras Schijnheilig Dat is het grofweg Knipoog Haha!
Welsh Pony is gewoon verzamel naam voor alles sekties Knipoog Haha!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:51

ik verzorg vier jaar een welsh cob, genaamt rambo!!!!
hij is 28, maar nog heel jong in zijn koppie Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ziet ie er niet nog jong uit? Lachen

michelle007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:03

Ik heb een Welsh Cob van 23 en hij heet waarschijnlijk Hendrewen Prince, hij is tot voor kort dekhengst geweest. Zijn vader is Derwen Rosita's Last en zijn moeder is Hendrewen Queen. Er lopen ook heel wat nakomelingen van Prince in de rondte. Ik ben nog steeds aan het wachten op de dna uitslag om zeker te zijn dat het hem is. Er gaan ook veel verhalen momenteel de ronde over Prince. Ik wacht nu al 7 weken op de uitslag en ik hoop snel bericht te krijgen. Op zich maakt het ons niet zoveel uit want mijn dochter van 7 is hardstikke gek op hem en hij is super lief en braaf en zal geen stap verkeerd zetten. Dit karakter heeft hij ook aan veel nakomelingen doorgegeven.

wechelshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:58

@michelle007 : zijn er dan geen papieren bij????

hoi,

wij hebben er ook 2 - kijk voor foto's en afstamming maar op mijn site :

www.wechelshof.be

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:57

Hee
Ik heb geen Welsch COB maar wel een Welsh K!
Afbeelding

Myn Sgatje Damani!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 21:00

Mijn [paard] is ook een welsh cob! Haar vader is Fronarth Telynor en haar moeder Sparkling Debutante.

Dit was mijn kleine Snolly toen ik ze net had Haha!

Afbeelding

en dit is r wat recenter:
Afbeelding

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 22:03

Wauw, die Rambo zou ik echt geen 28 geven! Ziet er goed uit zeg *LOL*

Dat verhaal van Hendrewen Prince volg ik ook Knipoog ben benieuwd hoor.

michelle007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 08:44

Hallo wechelshof,

Papieren moeten er wel zijn alleen ik weet niet waar. Ik heb de eerste en tweede eigenaar gesproken en de tweede eigenaar heeft hem verkocht met zijn papieren, maar ik heb hem van een handelaar(waarschijnlijk de derde eigenaar) en die heeft hem ook waarschijnlijk geruind een paar maanden terug, hem van een chip en paspoort voorzien en hem als 14 jarige laten doorgaan. Zij papieren heeft hij achtergehouden. maar vooralsnog weet ik dat niet helemaal zeker. Ik ben nog steeds met dna bezig en als ik er niet uitkom vraag ik de eerste eigenaar die hem 22 jaar heeft gehad naar hem te komen kijken. Hij zal hem zeer zeker moeten herkennen.

Groetjes

wechelshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 09:10

hoi,

zo zie je maar dat chippen ook niet 100% waterdicht is : je hebt een paard/pony (met papieren) - je laat de papieren verdwijnen - je belt de DA en laat een chip inplanten en zegt dat je paard/pony zusenzo heet...
Resultaat: een paard/pony met paspoort en chip dat langs geen kanten klopt !!!!!!
ik denk dat er nog heel wat misbruik van gemaakt gaat worden.... Boos!

sukses in ieder geval.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 17:48

michelle007 schreef:
Hallo wechelshof,

Papieren moeten er wel zijn alleen ik weet niet waar. Ik heb de eerste en tweede eigenaar gesproken en de tweede eigenaar heeft hem verkocht met zijn papieren, maar ik heb hem van een handelaar(waarschijnlijk de derde eigenaar) en die heeft hem ook waarschijnlijk geruind een paar maanden terug, hem van een chip en paspoort voorzien en hem als 14 jarige laten doorgaan. Zij papieren heeft hij achtergehouden. maar vooralsnog weet ik dat niet helemaal zeker. Ik ben nog steeds met dna bezig en als ik er niet uitkom vraag ik de eerste eigenaar die hem 22 jaar heeft gehad naar hem te komen kijken. Hij zal hem zeer zeker moeten herkennen.

Groetjes

Hmm als het dé Hendrewen Prince is, zal het niet van DNA afwijken, dus als hij het is zullen ze dat wel zien aan zn DNA.. Als goed is staat hij tog geregistreerd bij Nwpcs? Als dat zo is, hebben ze daar ook zijn DNA, omdat hij goedgekeurd is als dekhengst en hebben ze dat dus daarvoor nodig enz.enz. Knipoog Suc6 er mee, en laat wat weten als je het zeker weet

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 18:12

Nog een gelukkige welsh cob eigenaar. Ik heb een 16 jarige welsh cob merrie van 1.43 hoog. Zij is gefokt in Engeland en in 99 naar nederland gekomen. Ik heb haar sindsdien.
Dit jaar krijgen we er een veulen bij. ik heb haar laten dekken door sparkling boy.

Haar moeder is babylon bess en vader is trevallion galaxy.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:44

Gaaf! Ben benieuwd naar wat voorn veulen eruit komt Haha!