Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Alane schreef:KWPN daar heb ik het over Sarabande. Als de vader goed is op de foto en de moeder ook.
Alane schreef:vwb het gestel is dat hetzelfde met wilde paarden... de sterksten overleven. Als een wilde merrie van 2 hengstig wordt zal ze gedekt worden, is haar gestel er niet op berekend zal ze sterven... en dat is met "tamme" paarden net zo, alleen moeten wij mensen ons er weer mee bemoeien... Is het gestel van het wilde paard er echter nog niet klaar wvoor zal ze ook niet hengstig worden en dus niet drachtig.
Alane schreef:Ik heb niet gezegd dat ik het niet wil weten... ik heb gezegd/geschreven dat ik niet met paarden wil fokken als ik geen garantie heb dat het veulen gezond is.
vwb het gestel is dat hetzelfde met wilde paarden... de sterksten overleven. Als een wilde merrie van 2 hengstig wordt zal ze gedekt worden, is haar gestel er niet op berekend zal ze sterven... en dat is met "tamme" paarden net zo, alleen moeten wij mensen ons er weer mee bemoeien... Is het gestel van het wilde paard er echter nog niet klaar wvoor zal ze ook niet hengstig worden en dus niet drachtig.
[***] schreef:Persoonlijk vind ik alles wat je schrijft tot nu toe onzin.
Je hebt nooit garantie dat je een gezond veulen krijgt. Ook niet met pony's. Als jij niet met KWPN ers wil fokken is dat prima maar dan moet je niet met een verhaal komen over foto's waar je de achtergrond schijnbaar niet van weet. Dat wilde paardenverhaal vind ik ook een pennyredenering.
Heeft allebei ook nog eens weinig te maken met 'waarom dekken op 2 jarige leeftijd'.
[***] schreef:Libke: ik heb een jaarlingmerrie nu die al goed ontwikkeld is en in april geboren. Haar moeder had ook al als 3 jarige een veulen dus ik zou het volgend jaar kunnen overwegen. Persoonlijk zou ik niet zo vroeg dekken omdat je het jaar erop met de keuring zit. Hoe doe jij dat dan? Breng je ze voor met veulen of ga je een jaar later?
,dan gaat de hengst toch voor ;Ik begin toch zowieso niet voor mei te dekken ,want ik wil voor april zeker geen veulen germie schreef:Wat vind jij een late merrie? Mijn merrie is van mei, dit vind ik niet laat.
Maar ze is nog erg smal momenteel, in mijn ogen nog niet rijp genoeg. En ik weet nog niet precies wat haar verbeterpunten zijn. Het is op zich een heel leuk paard, voor is ze iets frans, maar dat is dan ook het enige. Ze is nu nog geen 2, dus ze kan nog wel heel anders uitgroeien dan wat je verwacht. Ik wil haar gezond houden en dan evt. later een leuk veulentje fokken.
[***] schreef:Persoonlijk vind ik alles wat je schrijft tot nu toe onzin.
Je hebt nooit garantie dat je een gezond veulen krijgt. Ook niet met pony's. Als jij niet met KWPN ers wil fokken is dat prima maar dan moet je niet met een verhaal komen over foto's waar je de achtergrond schijnbaar niet van weet. Dat wilde paardenverhaal vind ik ook een pennyredenering.
Heeft allebei ook nog eens weinig te maken met 'waarom dekken op 2 jarige leeftijd'.
)