Harige benen en beschermers/bandages

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:41

irish_lady schreef:
Wel een bandages omgedaan bij je tink? Wat is het eerste dat ze gaan doen als je ze af haalt: de sokken kriebelen. Vooral bij zwaarbehaarde cobs is het geen succes.

Nooit last van gehad hoor, ligt er denk ik ook aan HOE je ze omdoet Lachen (Ok, scheelt ook dat Kado weer niet ZO veel behang heeft Knipoog)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:44

Zoals je weet heb ik geen problemen met afzakkende bandages bij Nuala.
Ook ik kan geen passende peesbeschermers vinden...

Ik wil best een keertje de proef op de som nemen en komen bandageren bij je. Iig niks naar binnen slaan wat betreft sokken.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 14:48

Afzakkende bandages hoeven echt niet nodig te zijn nee, ook niet bij paarden met veel sok. Dan ligt het toch wel aan de manier waarop je bandageerd. Pas op dat het niet TE strak zit. Doe er dan liever lappen onder, dat verdeeld de druk beter. Paarden krijgen snel wondjes op de plekken waar de huid dicht op het bot zit, en dan ben je nog veel verder van huis. Ook als je ooit een verband moet aanleggen; altijd watten eronder!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 17:35

Jordy gaat niet in zijn sokken krabben als ik de bandages eraf haal. Peesbeschermers gaat hij wel aan bijten/krabben als hij ze omheeft, bandages doet hij dat niet bij. Dus ik neem aan dat hij die prettiger vindt.
Jordy heeft idd niet bizar veel sok, maar toch zeker wel aanwezig.