Fokken met mijn merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 15:12

Kaya schreef:
Klinkt akelig. Wat mankeert ze nu?

Ze heeft hierdoor wat kalk (nog minder dan 1cm²), maar dit zit bij haar draagpees linksachter. Dit schuurt samen en daardoor loopt ze wat kort. Ze staat nu al 4 maanden op rust en we proberen het in eind jan. begin feb. weer op te pakken. Ligt eraan hoe rustig we haar kunnen houden.

Bij de buigproef loopt ze de eerste 2-3 passen kreupel.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:27

Citaat:
In beweging onder het zadel beweegt je merrie over het voorbeen heen, ik zie ze graag meer 'erbij' van achteren. Als de merrie dat in vrije beweging ook doet, vind ik dat niet zo geweldig...

Ik vind dat het paard er voor een vierjarige keurig bijloopt, persoonlijk vind ik het helemaal geen onaardig paard, ze heeft idd een onderhals maar heeft daar bij het rijden geen last van, ook vind ik de hals niet horizontaal aangezet, het achterbeen is er voor een vierjarige best goed bij.
Paard staat idd meer in het vierkant dan rechthoeksmodel, maar alles heeft zijn voordelen en nadelen, geen paard is perfekt, en als hij dat wel is dan is hij voor ons niet te betalen.
Het enige waar je wel op moet letten is dat de achterbenen wat week gekoot zijn, dit geeft een behoorlijke belasting op pezen.
Als je dus wilt verbeteren, begin dan hiermee als je een hengst uitzoekt.

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:34

'Wat kalk' - wat bedoel je daarmee?
Wb die rust: misschien kun je haar voldoende uurtjes weidegang geven tot die tijd en veel hooi/weinig krachtvoer, dan is rustig beginnen meestal gemakkelijker. Succes met je leuke paardje, hopelijk voor jou en je merrie komt alles weer goed en kunnen jullie samen weer leuke dingen gaan doen.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 15:40

Kaya schreef:
'Wat kalk' - wat bedoel je daarmee?
Wb die rust: misschien kun je haar voldoende uurtjes weidegang geven tot die tijd en veel hooi/weinig krachtvoer, dan is rustig beginnen meestal gemakkelijker. Succes met je leuke paardje, hopelijk voor jou en je merrie komt alles weer goed en kunnen jullie samen weer leuke dingen gaan doen.

Ja, ze noemden het kalk. Het bot is echt miniscul beschadigd ofzo en daarop komt wat kalk om het te herstellen. Weet niet precies hoe het zat. Als alles dan hersteld is verdwijnt het gewoon.
Ze is al wel verbeterd en we kunnen eigenlijk al iets beginnen met opbouw, maar we nemen zekeren voor onzekeren.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 15:42

Op de eerste 2 foto's is ze 4
Op de laatste foto is ze 5.