hengst orame

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:29

op mijn ouwe stage hadden we een orame. geweldige hengst. heel braaf in de omgang en heeft het tot aan de 70 dagen proef in ermelo gehaald
helaas is hij toen afgevallen vanwege gezondheidsproblemen.
dus er zitten wel goeie tussen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:50

Een traag dier, omdat ik de Orames al niet bijzonder vlug vind en met Burggraaf heb ik ongeveer dezelfde ervaring Knipoog
Maar het kan natuurlijk best zijn dat er achter die burggraaf-merrie verder nog een hoop volbloed zit, dat kan ik zo niet zien

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:08

Klopt idd dat Jur misschien beter niet in de GP in Limburg had moeten starten maar aangezien Orame super sprong in de dagen ervoor en hij zich kwalificeerde voor de GP hebben ze besloten om het te doen. Achteraf misschien niet slim. Vind het toch super dat hij op deze leeftijd al op dat niveau springt. Jan Vrieling (vader v. Jur) zei in Zuidbroek dat de hengst de laatste tijd ongelofelijk verbeterd is. Ze verwachtten in Zuidlaren dat Orame pas volgend jaar een GP kon starten.

Over de hengsten die in Ermelo zijn aangeboden kan ik weinig zeggen want ik heb ze zelf niet gezien. Wel hebben we van de zomer ongeveer vijf merries voor de merriekeuring gehad die allemaal ster zijn geworden en alle vijf fijne merries waren die goed sprongen.

Ik zal wel weer commentaar krijgen van bepaalde mensen omdat dit in de ogen van sommige mensen als 'commercieel' wordt beschouwd maar ik ben gewoon niet voor niks ongelofelijk gek van Orame, en niet alleen door zijn geweldige karakter.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:32

Kan het niet laten. Nog wat info over Orame:

Eerste hengst die zowel winnaar van de hengstenkeuring als van het verrichtingsonderzoek werd.

Als 4 jarige : 2e in de hengstencompetitie
Als 5 jarige : Winnaar van de hengstencompetitie
Als 6 jarige : Finalist van de hengstencompetitie
Als 7 jarige : hooggeplaatst in Zwolle, Wierden, Hengelo (1e) Weert en Goes.
1e tijdens Holte International Horse Show in Denemarken
Won onlangs 1.50 in Maasstricht.
In Italie waren tijdens het Italiaans Kampioenschap vrijspringen twee nakomelingen van Orame tweede en vierde. Verder is er van de zomer een Orame veulen kampioen geworden in de VS.

Lida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:40

Had claudie al geadv. jou te pben voor advies waarom commentaar als je een aantal orame's kent uit verschillende merries dan mag je toch vertellen wat je terug ziet van een hengst dan ben je niet commerciel dan ben je ervarings deskundige wij doen niet anders om te kijken wat een hengst vererf, dat is toch leuk OK dan!

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 18:31

Bij zo'n jonge hengst zie ik het probleem niet als ie toevallig ook nog bij 1 van zijn eerste 1.50 parcoursen 20 strafpunten krijgt, hij is nog maar acht, Kijk is naar de sjiem wat daar na de olympische van terrecht is gekomen, die heeft daarna meerdere malen meer als 20 strafpunten gesprongen. Verder is orame zelf een mooie hengst met uitstraling en vermogen, we hebben er zelf een 2.5 jarige van en dat is een paard, met een mooie bovenlijn, en super springmanieren, voor zover je dat met vrijspringen kunt zeggen.

Anja85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 19:08

Ik vind Orame ook geen slechte hengst!! Ik vind het een mooi beestje, met vermogen. Ik heb hem verschillende keren gezien, en hij viel helemaal miet tegen!! Dat hij weleens met 20 strafpunten de ring uit komt is niet vreemd, want dat kan de beste overkomen! En wat er meer zeggen; hij is pas 8 jaar!!

Ik zou ook niet durven zeggen dat Burggraaf nakomelingen traag zijn, want ik ken toevallig een Burggraaf die bijzonder heet is, en die thuis bijna niet te rijden is, omdat hij zo fel is, dus een traag dier van Burggraaf zou ik niet durven zeggen, maar dat is mijn ervaring, waarschijnlijk hebben anderen andere ervaringen hiermee

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 10:08

tja, ik ken niet erg veel nakomelingen van burggraaf..

ik heb bij [HAW] een topic over een paard dat wij misschien gaan kopen..
die is dus van orame..

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 22:03

oke..
iemand heeft even voor me uitgezocht hoe de moeder-lijn in elkaar zit:

ORAME X BURGGRAAF X LE MEXICO X GADNES

de vaderlijn is dus van orame (v. indoctro)

hoe zou deze combi zijn? kent iemand de paarden uit de moederlijn? (behalve burggraaf.. Knipoog)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:05

Ik heb zelf een jaarling van Orame, dus echt veel kan ik er nog niet over zeggen.

Wel dat hij een super karakter heeft OK dan!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-05 22:19

Haha!

Renatuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:23

Wij hebben ook een veulen gehad van Orame, deze was niet helemaal correct maar doet het toch goed. Is Ster geworden in Brabant. Van elke hengst komt een goede maar van een hengst komt ook een keer een slechte.
Wij hebben ook een 10 jarige pony hengst die nu 3 jaar onder het zadel is. Hij is wel 10 maar heeft nog maar weining ervaring. Hij loopt vaak super zijn rondjes maar kan ook een keer een misser hebben en dat hij dan een keer uitgbeld word. En hij heeft ook als hij internationaal start dat hij de 1e dagen goed loopt en de laatste dag zo moe is dat hij het niet goed doet.
En wat kun je van een 8jarige zeggen. De meeste internationale paarden lopen zo rond 12 jarige leeftijd boven aan mee aan de top en hebben in hun jonge jaren ook wel een keer een misser gehad en daar zal het alleen maar van leren.