johno schreef:de merrie is het evenbeeld van pirouette,uit welke tak heb jij iets vind ik wel leuk om te weten.
o,ja je hebt het over fokfamilie 44 ik heb wel eens geprobeerd om daar iets over op te zoeken in de leading mares maar kon er niet echt uit wijs worden,weet jij toevallig hoe dat zit ben ik eigenlijk heel benieuwd naar
Ja hoor. Ik heb al heel veel informatie over de hele stam. Fokfamilie 44 heeft Worona I als stammoeder. De behandeling van de stammoeders gaat op alfabetische volgorde... dus.. de 'W'zit achteraan
. Dat wordt nog even wachten. Geldt ook voor de delen van de prestatiefamilies. Fokfamilie 44 komt in deel 5 aan de orde en er is al
1 deel...
.
Jouw tak gaat nogal wat generaties terug op Nubarona die weer uit Farona komt. Mijn merrie komt via de tak van Erona ook uit Farona.
Het mooie is, dat het een hele sterke stam is. Er zitten erg veel vosmerries is en die lijken onderling allemaal heel sterk op elkaar. Heb je al overwogen om terug te kruisen op de moederlijn, om zo het genetisch materiaal te versterken?