Welsh-pony info gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 11:50

wondertje schreef:
Maar je moet ze niet beledigen.

Haha! je kan gerust consequent zijn en ze op hun donder geven als ze iets fout doen, maar laat ze aub wel in hun waarde...
Net als wondertje als zei, ze kunnen best snel beledigd zijn Haha!

Even een voorbeeld van mijn welshje:
Voor het rijden poets ik haar altijd even op m'n gemak, staan we ff te troetelen en te knuffelen.
Vorige week had ik les en stond ik vast in de file, waardoor ik dus ontzettend haast had.
Ik spullen gepakt, doe haar deken af en begin meteen te zadelen.
Daar was mevrouw dus echt niet van gediend Verward oren naar de zijkant, hoofd omlaag terwijl ze normaal lekker naar buiten kijkt met haar oren naar voren.
Mij omver duwen met haar neus als ik m'n sporen aan trek etc etc (wat dat betreft hebben ze nog wel gevoel voor humor ook Haha! )

Met rijden liet ze toch ook wel merken dat ze helemaal uit haar apropo was, daar heb ik haar ook helemaal niet voor gestraft op dat moment laat ik haar in haar waarde en verwacht ik gewoon niet te veel.
Want als ik op de normale manier zadel doet ze absoluut haar best

Er zit een gebruiks aanwijzing bij, maar als je hun vertrouwen heb gewonnen zijn ze je wel je beste maatje Lovers

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-05 12:43

Hahaha, Bram is ook zo'n donder! Van de week zat ik op het voerrek in de stal met mijn moeder te bellen. Bram stond in de stal bij mij en wilde duidelijk aandacht. Zolang ik hem aaide was het goed, maar zodra ik ermee stopte begon aan mijn gezicht te sneffelen en toen ik hem weg duwde hapte hij zachtjes in mijn billen. En dan zo'n ondeugend hoofdje erbij!!!

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:55

Als ik met iemand sta te praten en het duurt hem te lang dan gaat hij eerst duwen en daarna pakt hij het velletje van me been. Auw haha. Maar echt trappen of bijten heeft hij in de 2.5 jaar dat ik hem heb nog nooit gedaan. Eigenwijs en pittig is hij wel en ook best kijkerig. Als er een ander op rijd doet hij niet zoals hij bij mij doet maar of dat nog te veranderen valt?:S haaha

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:59

Afbeelding

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:59

dit is hem dan me welshje ook een beetje kijkerig

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 21:51

Ziet er leuk uit. Sinds gister ben ik met Bram aan het oefenen om het halster om en af te doen. Eerder had hij hem dag en nacht om, maardan went ie er nooit aan. Nu heeft ie hem altijd af. Als ik dan kom moet ie eerst bij me komen en het halster aanraken (dat was al een probleem) en dan krijgt ie 1 snoepje. Vervolgens hang ik een tijdje om zijn hals en zie de hele stal vorbij vliegen (gister was het 10 minuten en vandaag nog geen 5 minuten!). Zodra hij het halster om heeft en de keelriem vast zit krijgt ie een 2e snoepje en is ie weer klaar. Ik denk dat het zo wel gaat lukken met hem. Vandaag hing ik alleen samen met mijn moeder aan zijn hals, want meneer wilde geen wormkuur. Ws. dat ie om die reden ook nooit otwormd is geweest bij de vorige eigenaar.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:02

Ik heb 5 Welsh Mountain pony's. En alle 5 zijn ze verselijk verschillend van karakter. De ene is super-super slim, en kan geweldig goed springen, en bij de andere kost het uren voordat hij iets snapt en struikelt over iedere hindernis (is daarintegen wel weer een prachtige dressuurpony).
Allemaal zijn ze goud eerlijk, en erg opvallend; eenkennig.
Of dit door mijn opvoeding komt of door het ras kan ik niet zeggen, maar het valt me gewoon heel erg op dat ze stuk voor stuk duidelijk een eigen baas hebben en de rest ook zeker uit testen. Maar zolang ik die baas ben vind ik het prima *LOL*

edit: Voor foto's zie profiel Ze zijn de moeite waard! *LOL*

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:53

Ik verzorg op een Welsh NWR fokstal...
Waar de welbekende Heidehof's pony's staan!
Voor wat meer info over de stal, of foto's ofzo kan je me wel pb-en