ik heb op het 2e gestemd. Opzich zou ik graag willen dat mijn pony papieren had, maar het is niet zo dat ik daar echt rekening mee heb gehouden met de koop van haar. Als ik een andere pony zou kopen zou ik wel erop letten dat zij/hij papieren heeft omdat ze dan meer waard worden en ook vind ik het heel leuk om fotos en info van de ouders te bekijken. Maar die van mij heeft dus geen papieren, das erg jammer maar daarom stemde ik dus op het 2e antw.
Cowgirl
Geplaatst: 21-12-01 18:05
Ik heb ook op niks gestemt omdat mijn antwoordt er ook niet tussen zat. Ik vind het heel belangrijk dat ik een gezond paard paard heb. Papier is bij het zoeken van een paard(voor mij dan)niet echt belangrijk. Mijn fjord heeft pap. Leuk als ik straks naar de keuring ga. Ik weet hoe oud hij is, waar hij vandaan komt en wie zijn ouders zijn. Ik vind het ook leuk om hem te vergelijken met andere broers en zussen. Het is een ruin dus fokken kan al niet. Felix heeft geen pap, maar daarom is hij niets minder waard hoor. Ik vind het alleen jammer dat ik nu zijn eerste naam niet weet, hoe oud hij is , wie zijn ouders zijn en waar hij vandaan komt. Vorige week was hij kreupel en nu is hij weer goed en dat is toch veel belangrijker dan een papier.
Anoniem
Geplaatst: 22-12-01 01:40
Het papier zegt een beetje iets over het paard. Als ik het papier van mijn paard bekijk, dan kom ik het ene na het andere kopstuk tegen uit met name Duitsland, Hannover en Holstein om precies te zijn. Dat is echt hartstikke leuk om allemaal na te lezen.
Sommige kenmerken zie ik ook terug in neefjes en nichtjes van mijn paard, zijn broers en zus ben ik uit het oog verloren helaas.
Daarnaast wist ik van het karakter omdat ik zijn moeder heel erg goed kende, daardoor kan ik er goed mee overweg. Hij heeft nl. het meest het karakter van zijn moeder, meer nog dan de andere veulens uit die merrie.
Zonder papier had ik m ook leuk gevonden hoor. En wat Steef zegt is waar, je komt soms de gekste dingen tegen.
jantina
Geplaatst: 22-12-01 13:10
Ik heb nooit enige waarde gehecht aan papieren. Ik had immers een merrie van twee "onbekende" ouders. Berber heeft geen papier, Edgar, de vader van Isolda is niet goedgekeurd. Ik heb een ontzettend lief en fijn paard, en naar mijn mening, de allermooiste merrie van heel de wereld. Maar ach, ik ben bevooroordeeld
Maar toen ik een veulentje van haar wilde fokken, vond ikhet toch jammer dat er geen papier bij Isolda zat. Ik wist 0,0 van haar voorvaderen. Ik heb nu Udinde, Udinde heeft voor de helft papieren zeg maar. Alleen die van haar vader zijn echt bekend. Nu hecht ik wel waarde aan papier, want ik ben van plan om toch weer een veulen te gaan fokken.
Beetje vaag verhaal, het komt erop neer dat ikhet helemaal eens ben met Steef. Maar als je wilt fokken, dan heb je papieren nodig, daar kan je geld uit halen. Paarden zonder papier, hoe goed dan ook, brengen minder op, zo is het gewoon.
Het 2de het is leuk om te weten waar je paard vandaan komt maar het geeft de schoonheid van het dier niet weer
DubbelFun
Geplaatst: 22-12-01 21:08
Het is niet zozeer belangrijk dat er een goede afstamming op het papier voorkomt, maar een quarter (die ik heb) is zonder papier gewoon minstens de helft minder waard..
lageveld
Geplaatst: 23-12-01 02:07
Bij aankoop gaat het er natuurlijk vooral om wat je verwacht van het aan te schaffen dier en wat je er mee wilt gaan doen. Een "papier" is hierbij natuurlijk bij uitstek EEN van de belangrijke hulpmiddelen. Meer niet. Maar afhankelijk van het doel dat je hebt kan het zijn dat je absoluut geen dier wilt zonder papier. (Fokkerij met name)
Anderszijds kan b.v. een welshpony met het hoofd van een "belg" of een ouderwetse tuiger (ik noem maar een extreem voorbeeld), een prima kinderpony zijn. Papier of geen papier, dat heeft dan b.v. geen enkele waarde meer.
Papieren zijn ervoor om het doel te dienen waar ze voor bedoeld zijn. Niet meer, maar ook niet minder.
Princess
Geplaatst: 23-12-01 22:32
ik vind het wel belangrijk dat 'mijn paard' papieren heeft, voor als ik wedstrijden wil gaan rijden enzo, maar verder maakt me de afstammeling mij niet zo veel uit, okej zou natuurlijk heel leuk zijn als ie van een goede hengst is, maar als het niet zo is en het paard is leuk dan boeit het me niet!
Vippie
Geplaatst: 25-12-01 12:46
Ligt eraan. Met papieren kun je leuk meedoen met keuringen enzo (mits je paardje daarin leuk mee kan komen). Ik zie vaak zat mooie fjorden die dan geen papier blijken te hebben. Meestal ruinen. Dat vindt ik zo jammer. Ik heb zelf gekozen voor een merrie met papieren ivm fokkerijplannen, moet je toch weten welk bloed erin zit. En ik vind het leuk om dr stamboom na te pluizen op karaktertrekjes, exterieurgebrekjes enz enz. Toch leuk om te weten wat erachter zit. Zo ken ik dr vader, moeder en oma (en tantes en neefjes), erg leuk om overeenkomsten te zien. Sommige dingen vererven erg sterk door, handig om rekening mee te houden met fokken. Viv
Painted Black
Geplaatst: 26-12-01 00:27
In de uitslag zie je dat ongeveer 30 % interesse heeft in de fokkerij van pony's en paarden of doen als of. En de rest ( 70%) maar mee kletsen. Dat is ook te merken regelmatig in de vraagstelling.
robbie
Geplaatst: 26-12-01 10:22
Het licht er totaal aan waar ik een paard voor koop. Koop ik m voor de sport maak het mij niet uit of ie goede / slechte of geen papieren heeft als ie maar de oefeningen kan doen die hij moet doen1 Maar als ik een fok merrien koop moet ie papieren hebben en dan ook goede ook!
zita
Geplaatst: 26-12-01 11:23
het zou leuk zijn, maar het hoeft niet perse. je koopt toch meestal een paard om er lekker mee te rijden en stel je vind er een zonder papieren maar die geweldig rijdt, na ja, dan maar geen papieren.
Sunnylover
Geplaatst: 27-12-01 14:38
Ik vind papieren wel belangrijk,(ben ik de enige?) omdat er precies op staat hoe oud het dier is enzovoorts enzovoorts.Om de afstamming gaat het me niet zo zeer.Maar door de papieren kan je zien of het klopt.
Mytens_oud
Geplaatst: 27-12-01 14:57
heel belangrijk, zonder goede afstamming ga ik er geeneens naar kijken 28% [ 30 ]