draver x springpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 09:28

En vergeet ook zijn nakomelingen niet Excuseme Knipoog

Mijn instructeur vond mijn kruising trouwens heel apart en was niet zo weg van draversbloed in een springpaard. Een van zijn fijnste paarden was een Galoubet Schijnheilig

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:33

gomir schreef:
En vergeet ook zijn nakomelingen niet Excuseme Knipoog

Mijn instructeur vond mijn kruising trouwens heel apart en was niet zo weg van draversbloed in een springpaard. Een van zijn fijnste paarden was een Galoubet Schijnheilig

Ja, want zijn mensen dan toch makkelijk met oordelen.( Ik als draver-eigenaar weet alles van vooroordelen) Niet erg slim van die instructeur. Ik was al op zoek naar de naam Galoubet in dit topic.
Net of iedere kruising springpaard* springpaard een topper wordt. Kruisingen tussen rassen leveren volgens mij juist sterkere dieren op. De zwakke punten van beiden rassen hebben zo minder kans om tot uiting te komen. Kies wel een hengst die over een goede galop beschikt en ook de andere zwakkere kanten van jouw merrie kan corrigeren. Kijk niet alleen naar een bekende naam (van de hengst) want dat kan wel een foute combi zijn.
Uit kosten overwegingen zou ik je echter aanraden om een iets ouder paardje te kopen ( 2 jaar ofzo).
Maar als je echt zelf wil fokken succes OK dan!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 12:44

beautylover schreef:
volgens mij had ik dat al gezegd; was een wonderpaard Tong uitsteken

Of een wonder ruiter erop Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:44

Ik denk dat je eerder uit een springpaard x springpaard een topper fokt als uit een draver x springpaard. Maar inderdaad ben geen FA-expert.
Maar volgens mij (correct me if i'm wrong) de TS ook niet zo, en dan is het moelijk om precies te weten welke hengst je dan het beste kunt gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Marliesje op 26-12-04 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:55

MissSisa schreef:
Of een wonder ruiter erop Haha!

ja dat kan ook Haha! Knipoog

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:55

Marliesje schreef:
Ik denk dat je eerder uit een springpaard x springpaard een topper fokt as uit een draver x springpaard. Maar inderdaad ben geen FA-expert.
Maar volgens mij (correct me if i'm wrong) de TS ook niet zo, en dan is het moelijk om precies te weten welke hengst je dan het beste kunt gebruiken.

dat denk ik ook

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:18

Voor een echte topper is veel meer nodig dan een springpaard x springpaard anders zouden er heel veel toppers zijn. Dan krijg je daarna de vraag wie is de echte topper.
Ik vraag me ook af of de TS wel een topper wil fokken. Een leuk (spring)paard is toch ook goed? Want zeg nou eerlijk hoeveel van alle gefokte springveulens komen nou aan de top? Over de ruiters die het in zich hebben om aan de top te komen spreek ik dan nog niet eens. Enne lijkt het zo of worden de opmerkingen minder kritisch.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:15

beautylover schreef:
volgens mij had ik dat al gezegd; was een wonderpaard Tong uitsteken

Waarom moet het de galop van een zz-dressuurpaard worden? Hoeveel paarden die B L of M lopen hebben de galop van een zz dressuurpaard? Dat mag je mij dan wel eens uitleggen Scheve mond

En ja, dat valt best aan te leren, maar je moet er wel aan werken. Die van mij kan prima galopperen, maar gaat nogal hard, maar ik laat hem ook nooit galopperen. Onze andere draver die onder het zadel is kan juist hartstikke goed galopperen, die heeft ook nooit gekoerst. Ik vind het nogal onbeschoft van jullie dat je haar paard afkraakt als slecht materiaal. Het gaat niet iedereen om hoe geweldig de afstamming van je paard wel niet is, sommige mensen houden van hun paard om het paard zelf, en niet om het papiertje wat er aan zit of de prestaties die het levert. MissSisa, ik dnek dat jij nodig wat aan je attitude moet doen, niet iedereen is het met je eens, en dat kan mensen nogal eens kwetsen. Mij maakt het vooral ontzettend pissig Boos!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:22

Duidelijk dat je je moet laten adviseren door meisjes van 15 die van hun mammie een Z paard kado krijgen,dat naar opvoedkamp sturen,spotten met de kwaliteiten van paarden/dravers en met de kwaliteiten van ruiters.Maar ach,over je eigen kwaliteiten hoef je het niet te hebben,want je paard naar opvoedkamp sturen en boos worden als de jury je 150 punten geeft als je je paard in de mond rukt.

>;) ...mijn mening lijkt me dat meisjes van 15 mogen adviseren,maar dat ik die adviezen in een vrij donker plekje stop

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:27

Excuseme schreef:
Hallo Fokkerij-experts

Vermeld er dan ook even bij dat er goede uitzonderingen zijn op jullie alomvattende fokkerijkennis, zoals bijvoorbeeld de moeder van Galoubet, die een draver was en de grootmoeder van Qredo de Paulstra, die bijv. vader is van een ggk hengst, die S-dressuur loopt.
En wat Galoubet gepresteerd heeft, hoef ik jullie toch niet uit te leggen.

Ach gut ...pas op hoor,straks dring je nog door dat bord heen Knipoog (ja diegene voor je hoofd ja Schijnheilig )

Dit zijn feiten mensen ...en daar kom je toch moeilijk tegenop?

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:29

MissSisa schreef:
Ja, maar het kan een goed sprinpaard worden. Maar als hij net zo galopeert als een draver dan kun je er misschien beter niet mee gaan springen.

Wat is dat nou weer voor een achterlijke opmerking? Sorry hoor!
Wij hebben ook een draver op de manege (ask Ruitje) en dat beest galoppeert best fatsoenlijk hoor, misschien niet super goed maar wel enigszins normaal!

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:34

MissSisa schreef:
Hoe wil jij een galop van een draver veranderen in een galop, zoals die van een ZZ springpaard??? Wil je me dat uitleggen aub???

Ooit van oefenen gehoord?

Vast niet, wat ik voor een reacties van jou heb gelezen ken jij alleen hulpteugels Scheve mond

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:53

Een draver die niet zou kunnen galoperen?
Ja hoi! Ik heb een tijdje op een dravertje gereden dat zalig galopeerde, en dan niet vlak maar met echt sprong erin.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:01

EvaloveSandy schreef:
Ja hoi! Ik heb een tijdje op een dravertje gereden dat zalig galopeerde, en dan niet vlak maar met echt sprong erin.

ja zit ook lekker.....maar ziet er niet uit....als je galopisselt(als ze dat al kunnen) moet je uitkijken dan ze niet op hun eigen poten gaan staan
Nagelbijten / Gniffelen
ze hebben een beetje een lompe galop....je bent bang als ze van de hindernis komen dat ze een been breken,al is dit overdreven gezegd

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:10

Hm, die galopwissel.
Ze zijn eigenlijk ook niet gefokt voor de dressuur.
Nooit echt gezien hoe hij galopeerde, in de spiegel zag het er niet vreemd uit ofzo.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:51

Wanneer dravers de oplossing zouden zijn tot het verkrijgen van springtoppers zou op de paar uitzonderingen na, veel vaker binnen de internationale springpaardenfokkerijen dravers ingezet zijn, zeker gezien hun vechtlust.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:24

EvaloveSandy schreef:

Moet je maar eens in de franse warmbloedfokkerij duiken de basis ligt veelal bij de dravers.

In Nederland hadden ze vroeger de dravershengst Peter Spencer.
Heeft van Dam in Lienden zijn stal in het begin aan te danken.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:27

Weet ik geef alleen mijn mening met wat ik gezien heb!!! Ik heb best wat dravers in een parcour gezien. Nou, normaal wat het iig niet. Ik heb het gezien. Dus dat is mijn mening. Mss is deze mening hard en vinden jullie dat ik op dezelfde manier blijf doorgaan. Nou, ja als jullie dat denken, geen probleem.

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:47

MissSisa schreef:
Weet ik geef alleen mijn mening met wat ik gezien heb!!! Ik heb best wat dravers in een parcour gezien. Nou, normaal wat het iig niet. Ik heb het gezien. Dus dat is mijn mening. Mss is deze mening hard en vinden jullie dat ik op dezelfde manier blijf doorgaan. Nou, ja als jullie dat denken, geen probleem.

Voor een Penny meisje trek je hier een behoorlijk grote broek aan Sisa, iets bescheidener zou niet misstaan.

Uit het Z-magazine van een paar jaar geleden, interview met Alwin Schockemohle:

" Als ik fokker zou zijn, dan zou ik het wel weten. Ik ging naar Frankrijk en kocht me daar een aantal dravermerries om die hier te laten dekken door goede springhengsten"

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:48

Excuseme schreef:
" Als ik fokker zou zijn, dan zou ik het wel weten. Ik ging naar Frankrijk en kocht me daar een aantal dravermerries om die hier te laten dekken door goede springhengsten"

Als hij had gedacht daar aan te kunnen verdienen had hij dat allang gedaan.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:48

MissSisa schreef:

Is het dat als een paard verrot gallopeerd dat het een draver is of zei er ook nog iemand dat het een draver was? Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:50

Ik heb al gezegt dat dat mijn ervaringen zijn. Het kan natuurlijk ook anders zijn. Dat heb ik ook uit jullie reactie gezien. Ik geloof het ook best, waarom niet??? Tuurlijk kan het. Maar ik heb ze nog niet gezien. En jullie wel, ik geef mijn mening op wat ik gezien heb.

@ruitje: Idd, die dravers durfen niet eens bij me in de buurt te komen, ze zien de bui al hangen.... Ik heb donderdag wedstrijd, zal ik effe laten weten hoe slechht het dan gegaan is???

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:36

Zou nou niet direct mijn keuze zijn een draver X springer... maar ja een ideale combinatie is sowieso al moeilijk te vinden en wat er uit komt kun je toch nooit precies voorspellen. Met zo'n keuze maak je het niet makkelijker maar ik zal niet zeggen dat als je 100 dravermerrie's met 100 springhengsten dekt er niet een keer een heel aardig veulen uitkomt... ik verwacht het niet direct but you never know....

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 08:35

Ik heb de verschrikkelijk arrogante berichtjes verwijderd, samen met de neerbuigende reacties daar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 08:46

MissSisa"]
Weet ik geef alleen mijn mening met wat ik gezien heb!!!
[/quote]

En dat is blijkbaar nog niet zo heel erg veel.
Het valt me op je steeds op FA reageerd maar totaal geen benul van geschiedenis hebt of weet hoe bloedlijnen in elkaar zitten.
Zelfs het verschil tussen een ras en een type is je onbekend.
Ga eerst je eerst eens verdiepen in de fokkerij en kom dan maar weer eens terug.

Op dit soort loze en domme berichten zit ik iig niet te wachten.

[quote="MissSisa schreef:
Ja, ja, ik ben er achter dat ik het fout had.........

Ben benieuwd wanneer we dit weer van je kunnen lezen Schijnheilig