minipaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:37

Of zijn vader een goedgekeurde falabella hengst is weet ik niet. Ik heb zijn vader en moeder wel gezien bij de koop.
Die mensen kennen we al heel lang, ze hebben ons echt niet zomaar iets wijsgemaakt.

Mocht je mij niet op mijn woord geloven en een bekende bokker wel, stuur Sjuimpje eens een pb. Die kent ze ook. Lachen

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 19:50

Volgend jaar krijgen we een aantal falabella x minishetlanders Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-04 20:56

loesjuhh schreef:
De oom tante van mijn nichtjes hebben een fokkerij en halen veel prijzen! Ze hebben de goedgekeurde hengsten Brevet van de Spruitjesdom en Oki Doki van ?? (weet ik niet meer Verward)
mijn moeder wilde er eerst ook 2, maar ik heb haar voorgelicht dat ze dan ook een heleboel moet doen (stal uitmesten enz.) maar dat wilde ze niet en dat had ik al verwacht Tong uitsteken het leek me op het begin ook leuk, maar er zit veel tijd in enzo en ook wel ruimte, dus geef mij maar een grote pony! Tong uitsteken

idd dan kan je net zo goed een grote pony nemen. maar om er nog bij te rijden heb ik echt geen tijd. ik rijd af en toe paarden van eigenaars, maar het valt praktisch niet te combineren (vooral nu met examens) met mn studies. als ze thuis staan heb ik wel tijd om te verzorgen en zo, maar thuis hebben we geen plaats voor grote pony of paard en die moet dus op een pensionstal komen, daar heb ik dus net de tijd niet voor. daarom dat een pony me ideaal lijkt. en ik vind mooie paardjes gewoon leuk. het gaat em niet zo zeer om het rijden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-04 22:12

brevet van de SPUITjesdom (zonder R) is een shet, en geen minipaard

Chocola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 09:35

Ik vind dat Zitzake helamaal gelijk heeft! Soms is het verzorgen 100x leuker dan het rijden!

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:28

stef schreef:
brevet van de SPUITjesdom (zonder R) is een shet, en geen minipaard

sorry.. maar hun fokken wel minipaardjes en shetlanders maar dan in brevet dus een shetlander Bloos

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 10:30

zitake schreef:
idd dan kan je net zo goed een grote pony nemen. maar om er nog bij te rijden heb ik echt geen tijd. ik rijd af en toe paarden van eigenaars, maar het valt praktisch niet te combineren (vooral nu met examens) met mn studies. als ze thuis staan heb ik wel tijd om te verzorgen en zo, maar thuis hebben we geen plaats voor grote pony of paard en die moet dus op een pensionstal komen, daar heb ik dus net de tijd niet voor. daarom dat een pony me ideaal lijkt. en ik vind mooie paardjes gewoon leuk. het gaat em niet zo zeer om het rijden.

oke dan snap ik het.. maar sommige mensen vergeten dat er in minipony's ook veel tijd zit en dat is jammer als dat zo gebeurt.

Chocola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 11:40

Sommige shets zijn toch ook minipaardjes??

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:06

Chocola schreef:
Sommige shets zijn toch ook minipaardjes??

Nee een shetlander is geen minipaard.
Een minipaard heeft minimaal een bepaald aantal procent vreemd bloed nodig om een minipaard genoemd te mogen worden.
Een shetlander ingschreven bij het NMPRS (minipaardenstamboek) is dus ook nog geen minipaard, maar een shet ingeschreven in een ander stamboek.
Bij het NMPRS is het zo dat een luxe type zich minipaard mag noemen, basis-type = dus shetland gefokt niet.
En idd Brevet is een shet en dus geen minipaard.

Nu moet ik wel zeggen dat sommige shetlands erg luxe zijn en dan er ook minipaardjes zijn die ik persoonlijk net shets vind, ook al hebben ze dus geen shet-bloed.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-04 16:10

zitake schreef:

Als je met een minipaardje keuringen en shows gaat lopen, gaat daar ook een heleboel tijd in zitten.
Als je serieus bezig wilt zijn zal je ook met zo´n paardje moeten trainen, oefenen, en heel veel tijd insteken.
En niet alleen het trainen kost tijd en oefening, ook het toilleteren, scheren en opmaken.
Want tegenwoordig red je het echt niet meer om een paardje uit het land te trekken, en zo voor de jury te verschijnen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-04 20:15

hebben jullie helemaal gelijk in, maar ik zie het eerder gewoon als hobby en voor die dingen heb ik in de vakanties wel tijd (scheren en toiletteren doe je nu niet elke dag)
loesjuhh: Ik weet dat er ook tijd in gaat, maar ik bedoel met een rijpaard of pony heb je de tijd om te verzorgen die er in gaat + het rijden en eventueel verplaatsing naar de les of manege, als ie daar niet staat). de tijd om te verzorgen heb ik wel. Het is ook niet onmiddelijk de bedoeling om keuringen enzo te lopen.

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 21:27

shetties hebbuh een onderhoud nodig zoals een groot paard

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 22:23

Hoi Zitake

Ik heb ook een minipaardje een wildkleur merrie ze is drachtig van de goedgekeurde hengst jos 1e premie nmprs luxe type.
Als je interesse in het veuelen hebt kan dit ze is rond mei uitgeteld

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 23:08

ok ik zal er aan denken. er is totaal geen haast bij eigelijk. laat anders iets weten als het zover is

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 09:23

Ik had een vospanterbonte minihengst. Luxe type nmprs. Die heb ik helaas weg moeten doen omdat ik hem niet meer kwijt kon kwa stalling. Hij sloopte namelijk de draad enzo. Deze staat nu bij marschal minipaarden en komt volgend jaar op de hengstenkeuring

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:19

oke zitake
Als er iets geboren is laat ik het je wel weten.

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 22:26

Een tijdje (enkele jaren terug) hebben amerikaanse miniatuurpaarden mij erg geinteresseerd. Ik vond vooral die zwart bonte prachtig met zo'n prachtig arabisch hoofdje.

Ik was ook altijd gecharmeerd door de Palomino hengst (Omega of iets in die aard) en Boones Little Buckeroo (buckskin).

Ik herinner me wel dat sommige stukken van mensen kosten, maar als je erdoor geraakt ben, dan spaar je wel en kom je er wel.