Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

?? Lijkt me zenuwslopend, zoiets. Maar voor het veulen natuurlijk wel fijn dat we nu toch weer wat dichter bij de lente komen ... ik ben benieuwd!!Kitten schreef:Wanneer ze draagt van een hengstveulen, is de merrie meestal veel vriendelijker, dan wanneer ze draagt van een merrieveulen. Dit heeft alles te maken met haar hormoonhuishouding op dat moment.![]()
of begrijp ik het niet goed? Ik hoop trouwens dat je gelijk hebt, want mijn merrie was tijdens haar vorige dracht superlief en aanhankelijk en toen was het een hengst. Ze is nu veel zuurder en zeurderiger, dus ik hooooop .... Mac schreef:Is de hormoonhuishouding met een merrietje dan anders dan met een hengstjeof begrijp ik het niet goed? Ik hoop trouwens dat je gelijk hebt, want mijn merrie was tijdens haar vorige dracht superlief en aanhankelijk en toen was het een hengst. Ze is nu veel zuurder en zeurderiger, dus ik hooooop ....
Kitten schreef:Idd, hoe het precies in elkaar steekt, ben ik inmiddels al weer lang vergeten.
Maar als je ieder jaar een behoorlijk aantal drachtige merrie's hebt, heb je leuk vergelijkings materiaal.
Sommige merrie's waren echt voorspelbaar, bij andere kon je er echter geen touw aan vast knopen.
![]()
Hij heeft de hele zomer nog met een kudde merries gelopen die hij ook allemaal gedekt heeft (kwamen alleen geen veulentjes meer van) Hij kijkt hier zo om zich heen omdat hij hier net een paar dagen op een nieuwe stal stond en in de verte staan een aantal merries