Waar blijft het veulen van Din?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:53

Kan je niet weer foto's plaatsen van Myrddin, of gebeurt er nog niets!? Ben nieuwschierig!! Haha!

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:17

Hahhaha die Magic geef hem groot gelijk hoor Brenda. Zal wel een foto sturen als de kleine er is dan stop hij wel met eten. Heb je trouwens nog een recente foto van pappie? Is wel leuk in voor dit topic.

Ja voor de anderen, flinke buik he. Er is laatst nog iemand bij geweest en die had het over 2 weken dus je zit er dicht bij Kitten.
Diegene zei zelfs dat het een merrie buik is. Maar dat is al bewezen dat die vlieger niet altijd op gaat Knipoog

Hier een fotootje van vanmiddag. Beetje ver weg. Bloos
Afbeelding

En haar uier
Afbeelding

Nou dan maar duimen dat het over 2 weken zo ver is.

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 05:04

Ik heb nooit het verschil kunnen vernemen tussen een hengst en een merrie buik, dus dat weet ik niet. Verward

Een betere voorspelling, kun je vaak trekken uit het gedrag van je merrie, maar daarvoor moet je de merrie goed kennen en minimaal al 1 hengst en 1 merrieveulentje uit haar gehad hebben.

Wanneer ze draagt van een hengstveulen, is de merrie meestal veel vriendelijker, dan wanneer ze draagt van een merrieveulen. Dit heeft alles te maken met haar hormoonhuishouding op dat moment.
Niet alle merrie's laten dit even goed zien (aan sommige verneem je niets) maar ik heb idd wel een paar extremen gekend.

Voor de rest? Jouw merrie is een "breed" drager, wat inhoudt dat het veulen op dit moment nog graag overdwars in de merrie ligt. Als je goed oplet kun je af en toe het kopje of een paar voetjes "uit zien steken".

Maar....... het buikje zit er nu nog hoog in en dit veranderd dadelijk. Ik vermoed dat het buikje zo rond het weekend zal gaan zakken, wat meteen ook inhoudt, dat het veulen een slag zal draaien en in een normale postie komt te liggen.

De merrie zal hier echt wel eventjes kramperig op worden en dat is hetgeen wat wij door de rit het "proefdraaien" noemen en het uier, trouwens kan zelfs 1 of 2 dagen wax druppels laten zien...... Ziek

Daarna duurt het meestal nog 7 a 10 dagen tot de geboorte.

Het proefdraaien, verneem je trouwens meestal alleen, op "breed dragers"
en maiden merrie's (= 1ste veulentje).

Het uier ligt aardig op schema nu.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:08

Struikel je onderhand nog niet over je wallen Knipoog ?? Lijkt me zenuwslopend, zoiets. Maar voor het veulen natuurlijk wel fijn dat we nu toch weer wat dichter bij de lente komen ... ik ben benieuwd!!

Kitten schreef:
Wanneer ze draagt van een hengstveulen, is de merrie meestal veel vriendelijker, dan wanneer ze draagt van een merrieveulen. Dit heeft alles te maken met haar hormoonhuishouding op dat moment.

Is de hormoonhuishouding met een merrietje dan anders dan met een hengstje Verward of begrijp ik het niet goed? Ik hoop trouwens dat je gelijk hebt, want mijn merrie was tijdens haar vorige dracht superlief en aanhankelijk en toen was het een hengst. Ze is nu veel zuurder en zeurderiger, dus ik hooooop ....

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:37

Wie weet Mac, de tijd zal het uitwijzen Knipoog!

Myrrdin houdt heel bokt wel in spanning zeg, ben benieuwd wanneer ze dat veulen nou eens uitpoept! Ik wil weer een veulie!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:56

vreya is ook aardig sjaggo soms
dus ik hoop ook dat het uitkomt! Tong uitsteken

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:56

ik ben ook super benieuwd naar myrdinn! wat een buik zeg!! Wow!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 10:59

Mac schreef:
Is de hormoonhuishouding met een merrietje dan anders dan met een hengstje Verward of begrijp ik het niet goed? Ik hoop trouwens dat je gelijk hebt, want mijn merrie was tijdens haar vorige dracht superlief en aanhankelijk en toen was het een hengst. Ze is nu veel zuurder en zeurderiger, dus ik hooooop ....

Idd, hoe het precies in elkaar steekt, ben ik inmiddels al weer lang vergeten.

Maar als je ieder jaar een behoorlijk aantal drachtige merrie's hebt, heb je leuk vergelijkings materiaal.

Sommige merrie's waren echt voorspelbaar, bij andere kon je er echter geen touw aan vast knopen.
Ziek Ziek

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:37

Kitten schreef:
Idd, hoe het precies in elkaar steekt, ben ik inmiddels al weer lang vergeten.

Maar als je ieder jaar een behoorlijk aantal drachtige merrie's hebt, heb je leuk vergelijkings materiaal.

Sommige merrie's waren echt voorspelbaar, bij andere kon je er echter geen touw aan vast knopen.
Ziek Ziek

Ik heb dit voorgelegd aan Dr. Stolk (van de buitenkliniek van de Uithof) toen ie kwam enten en die heeft me de rest van de middag in de zeik lopen nemen. Zag ie Prides buik; "ooooooooooooooooh jaaaa, ik zie het al, een merrie". Met een soort David Copperfield-gebaren erbij.
Volgens hem is het klinklare onzin dat je kan zien wat het wordt. Behalve op een op tijd gemaakte echo.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:45

Afbeelding

Beetje vage foto, maar dit is papa begin december. Ik moet echt weer foto's gaan maken, want heb een maandje geen foto's gemaakt en hij is volgens mij weer gegroeid Cool

Oh ja het is die grote bruine he Tong uitsteken

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 11:49

Ik heb ook niet gezegd dat het "zichtbaar" is, alleen dat, doordat de hormoontjes opspelen, er bij sommige merrie's gedrags verandering optreedt. Haha! Haha! Haha!
Juist door die gedrags verandering, werden sommige merrie's voorspelbaar.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:01

Heb ik het ook over gehad hoor. Heb gewoon alle mythes even aangehaald.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:09

Brendageene schreef:
Oh ja het is die grote bruine he Tong uitsteken

Haha, ja dat dacht ik al. Hoewel je die kleine opdondertjes ook niet moet onderschatten Cool Haha! !

Is die grote bruine nu nog steeds hengst, of is hij inmiddels geruind? Hij kijkt wel heel trots om zich heen Knipoog !

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 12:20

bubbels schreef:
Heb ik het ook over gehad hoor. Heb gewoon alle mythes even aangehaald.

Tja, en toch klopte het bij een paar merrie's altijd, dus helemaal als fantasy wil ik het toch niet afdoen.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:02

papa is inmiddels ruin hoor, alleen tussen zn oren nog af en toe wel hengst Tong uitsteken Hij heeft de hele zomer nog met een kudde merries gelopen die hij ook allemaal gedekt heeft (kwamen alleen geen veulentjes meer van) Hij kijkt hier zo om zich heen omdat hij hier net een paar dagen op een nieuwe stal stond en in de verte staan een aantal merries Knipoog

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 13:36

Mooie foto van Magic flinke kerel al... en steeds knapper.
Hier nog een plaatje uit de periode dat ze "het" gedaan hebben Haha!
Afbeelding

Mis alleen nog de sigaretten Tong uitsteken

Wat betreft haar stemmingen. Het is haar eerste, dus ze is een maiden merrie, en heb niks te vergelijken. Van zichzelf is het al een stoere dame heb alleen op 4 maanden dracht gemerkt dat ik niet aan haar buik mocht komen maar dit is nu helemaal weg. Ze is nog net zo koel als anders.

Heb trouwens ook gehoord dat bij sommige zwangere vrouwen men ook verschil ziet tussen jongen of meisje. Zowel aan de buik als aan de stemmingen. Geldt natuurlijk niet voor iedereen maar lijkt me toch wel een beetje logisch.Krijgt men namelijk een jongetje dan heeft men meer mannen hormonen zo ook bij de meiden meer vrouwen hormoon.. Aangezien meiden wat bitcheriger zijn kan dat het gedrag verklaren voor zowel mens als dier Bloos! Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 16:40

Myrddin schreef:
Mis alleen nog de sigaretten Tong uitsteken

Haha, ja, en hoe ze erbij staat op die foto met die nonchalant openhangende lippen, zou zo'n lange dunne lihctelijk sletterige vrouwencigaar ook niet misstaan!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-05 17:08

Je krijgt wel wat hormonen van de buikbewoner mee ja, kan merken dat jullie ook nog "maiden merrie" zijn *LOL* Met jongetjes voel je je anders en heb je een mooiere huid dan bij meisjes, schijnt.

Maar lieve help wat een buik zeg!

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:10

We hebben waspropjes!!!!!

Afbeelding

lallalallalallalallalallaa.. ben vandaag zo vrolijk... Haha!

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:21

Niet zo vroeg juigen, de rimpels moeten nog uit het uier en de speentjes staan nog niet vooruit Haha! Haha! .

En eerst moet dat buikje nog zakken, want zoals het gisteren? nog in zat, kan het er echt niet uit............ Ziek Ziek

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:25

hahahhahah weet ik ook wel maar juich al sinds ik wist dat ze drachtig was. Knipoog La mij nou een penny zijn..
Maar begin is gemaakt...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:32

Yes yes yes!!! Nou begint het toch wel serieus te worden. Ooeeehhh spannend!! Sorry, ben een beetje veulenfreak en leef altijd helemaal op bij dit soort dingen Bloos .

Kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 12:34

Oke Penny, maar als je vast een beetje vooruit wilt genieten moet je even meekijken op (Barncam)Mare stare 2005. (kraamkamer).

Bij Starlight Range hebben we vanmorgen mogen meegenieten van de geboorte van een beeldschoon platenbont merrie veulentje. Bloos!

(Kijk op de links bij pag.1)

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:08

N u beginnen de slapeloze nachtjes pas, gelukkig heb ik daar nog geen last van, de uiers van Riggy zijn pas halverwege.
Sterkte!!!!!!!!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 13:11

nou ik zie je topic dus nu pas
dat veulie moet idd ff lekker eruit gaan komen, haha
mooie foto van magic, vind hem echt prachtig, meer foto's!!!

en ook leuke foto's van myr ertussen hoor
en idd, waar zijn die sigaretten Tong uitsteken