Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tenfold schreef:Kortom ik vind 'beste stamboek' een onzinnige titel.
Zannekin schreef:Je zegt van een turner toch ook niet dat hij beste is allround als hij dat maar op 2 toestellen is. Daar kan je dan terecht trots op zijn maar ik vind het zielig overkomen als je niet het hele verhaal vertelt.
Gail schreef:Er is maar 1 Trofee dus er staat er geen in HtH lijkt me.
arie53 schreef:Mijn mening is en blijft het kwpn is geen stamboek,
maar een administratieKantoor, Want stamboeken hebben een duidelijk omschreven fokdoel ,en dat heeft het kwpn niet .(een olympisch paard fokken ) kan je alle kanten mee op.
Sjuimpje schreef:Laat mensen maar denken dat het KWPN hoogdravend is, het gros van paardenminnend NL weet wel beter en maakt dankbaar gebruik van het feit dat het KWPN niet vies is van het goedkeuren van 'stamboek vreemde hengsten'.
Het is heel nobel dat er stamboeken zijn die dit afkeuren, die komen zichzelf over 30 jaar wel tegen.
greetjebee schreef:Naar mijn mening keurt het KWPN nog steeds te weinig buitenlandse hengsten goed... Met name wat de dressuur betreft. Het merendeel van de huidige dressuurhengsten komt uit de lijnen van Ferro, Flemmingh of Jazz tegenwoordig. Lijkt me zinvol om eens vers bloed toe te laten. Met name 'tussen de oren' schort het er nog wel eens aan. Dat krijg je met zoveel bloed. Denk dat veel Duitse hengsten qua type, beweging én karakter nog wel wat kunnen toevoegen aan de kwaliteit van de Nederlandse paarden. Jammer dat dat zo tegengehouden wordt.
greetjebee schreef:Denk dat veel Duitse hengsten qua type, beweging én karakter nog wel wat kunnen toevoegen aan de kwaliteit van de Nederlandse paarden. Jammer dat dat zo tegengehouden wordt.
Ilindra schreef:Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik denk dat vooral in onze eigen fokrichting (Gelders) behoefte is aan Duits bloed omdat de bloedopbouw erg smal is geworden en het Gelders paard zowiezo uit Duits bloed is ontstaan.