Florencio en Lingh naar de nakeuring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:45

Oh, Lingh naar de nakeuring, dat is zeker wel interessant! Ik ga het goed in de gaten houden

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 19:56

pukpaleis schreef:
Moet nog zien een "Flemmingh" zonder haken en ogen.......

Ach Pukpaleis zegt ook weer eens wat Gaaaap

Ik zou het super vinden als Lingh goed gekeurd zou worden en heb er eigenlijk ook wel vertrouwen in dat dat gaat gebeuren.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:05

Aimee schreef:
Ogen heeft ie sowieso en haken... tja, dan zou de tandarts gewoon even een bezoekje moeten plegen.... Knipoog

Heeeel scherp opgemerkt Aimee, heel scherp Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:13

Cute schreef:
Ach Pukpaleis zegt ook weer eens wat Gaaaap

Hee geen kwaad woord over mijn Pukkie he?? Boos! Ach gut Knipoog

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:15

Lingh vind ik een betere hengst van Flemmingh dan Krack C, ik begrijp het kwpn echt niet meer als ze Lingh afwijzen.

Om Florencio kan men echt niet meer heen; die nafok is zo prachtig, menig kwpn-fokdag mag hopen dat er zulke mooie veulens worden getoond. Hengst zelf vind ik top, en als vader geeft hij ook goed. Aanwinst voor het NRPS, straks ook aanwinst voor het KWPN. Al wind ik me bij voorbaat al op als men volgend jaar spreekt over "kwpnhengst Florencio".. *gag*

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:24

Mag ik me mee opwinden Dees samen met jou? Ik maak me ook al bij voorbaat kwaad dat ze dan gaan zeggen de KWPN hengst Florencio.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 20:34

petraaken schreef:
Mag ik me mee opwinden Dees samen met jou? Ik maak me ook al bij voorbaat kwaad dat ze dan gaan zeggen de KWPN hengst Florencio.

ik ook. net als bij Painted Black blehhhhhh.....

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 21:42

petraaken schreef:

Mag ik vragen waarom iedereen daar iets op tegen zou hebben? Ben niet zo thuis in het KWPN Bloos

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:14

Quirinake schreef:
Mag ik vragen waarom iedereen daar iets op tegen zou hebben? Ben niet zo thuis in het KWPN Bloos

Ik heb er weinig op tegen hoor.
Zo gauw een stamboek een hengst erkend mogen ze die voor mijn part het eigen stamboek voorvoegsel meegeven. Al is het eigenlijk een allochtoon.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:31

KPWN is het type thuisland dat alleen succesvolle allochtonen als 'eigen inwoner' erkend.

En dat is een schande. Of allen, of geen een.
Maar beter nog: ere wie ere toekomt.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:41

Dees schreef:
KPWN is het type thuisland dat alleen succesvolle allochtonen als 'eigen inwoner' erkend.

En dat is een schande. Of allen, of geen een.
Maar beter nog: ere wie ere toekomt.

Dus je wil zeggen dat Florencio de naam KWPN nog niet waard is ofzo? Hij moet eerst succes maken op termijn, en dan zou hij de naam KWPN waard zijn?

Heb ik het juist Bloos Haha! ?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:45

Quirinake schreef:
Dus je wil zeggen dat Florencio de naam KWPN nog niet waard is ofzo? Hij moet eerst succes maken op termijn, en dan zou hij de naam KWPN waard zijn?

Heb ik het juist Bloos Haha! ?

Nee, ze bedoelen dat het KWPN bepaalde hengsten eerst niet goed genoeg vindt, dan uit oa prestaties ziet dat het tophengsten zijn, ze dan gaat keuren voor het KWPN en ze dan KWPN-hengst gaat noemen. Beetje prijken met andermans veren is wat men in voorgaande postings bedoelt.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:52

Het gaat eigenlijk nog verder.
Een hengst die als veulen zelf niet als KWPNer is geboren blijft een allochtoon.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 22:55

Teigetje schreef:
Nee, ze bedoelen dat het KWPN bepaalde hengsten eerst niet goed genoeg vindt, dan uit oa prestaties ziet dat het tophengsten zijn, ze dan gaat keuren voor het KWPN en ze dan KWPN-hengst gaat noemen. Beetje prijken met andermans veren is wat men in voorgaande postings bedoelt.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah nu begrijp ik het Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:00

CGJ12 schreef:
Het gaat eigenlijk nog verder.
Een hengst die als veulen zelf niet als KWPNer is geboren blijft een allochtoon.

Het zal je toch een rotzorg zijn zolang het maar een goed paard is Knipoog

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:02

annegti schreef:
Het zal je toch een rotzorg zijn zolang het maar een goed paard is Knipoog

en er goede veulens van komen?? Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:24

Teigetje schreef:

In alle stamboeken kan je daar voorbeelden van vinden.
Trouwens het is niet het KWPN dat staat te smeken om die hengsten, maar de eigenaren om goedkeuring bij het KWPN.
Dit omdat atractieve hengsten, zoals Lingh en Florencio dus zijn, nergens meer dekken dan bij het KWPN.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:35

sarabande schreef:
Dit omdat atractieve hengsten, zoals Lingh en Florencio dus zijn, nergens meer dekken dan bij het KWPN.

Dat is de macht van de grote getallen; in Nederland staan gewoon de meeste merries ingeschreven bij het oudste Nederlandse paardenstamboek. Toevallig is dat hier dus het KWPN. Zal nog wel een tijdje zo blijven, verandering komt langzaam op gang, hebben veel mensen kennelijk wat moeite mee.... Knipoog

Neemt niet weg dat de veulens die in 2004 te bezichtigen waren, toch echt buiten het KWPN om zijn gefokt. Of liever; die merriehouders hebben gekozen voor een hengst die indertijd helemaal niet KWPN-goedgekeurd was.

Reken er maar op dat als jij (of iemand anders) volgend jaar wil insemineren met Florencio of Lingh en je hebt een merrie die niet staat ingeschreven bij het KWPN, dat men de rietjes ook heus wel aan jou wil verkopen hoor. Alle hengsten dekken ook buiten het KWPN, zolang er maar vraag is Knipoog

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 23:57

Florencio gaat wel wat dekken in Duitsland, heeft daar ook al merries drachtig, dus mogen ze er gewoon netjes zijn stamboek bijzetten.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 01:34

Dees schreef:
Lingh vind ik een betere hengst van Flemmingh dan Krack C, ik begrijp het kwpn echt niet meer als ze Lingh afwijzen.

Nogal voorbarig. Het blijft nog maar afwachten hoe Lingh het als dekhengst gaat doen. Krack C is zich aardig aan het bewijzen, maar ook bij zijn nafok blijft het afwachten hoe zij het op hoger niveau gaan doen. De tijd zal het ons leren. Zo ook bij Lingh.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 07:34

sarabande schreef:
In alle stamboeken kan je daar voorbeelden van vinden.
Trouwens het is niet het KWPN dat staat te smeken om die hengsten, maar de eigenaren om goedkeuring bij het KWPN.

Dat weet ik ook wel hoor, ik probeerde alleen de contekst in dit topic uit te leggen aan Quirinake, daarbuiten interesseert het mij eigenlijk niet echt voor welk stamboek een hengst dekt en welke vlag "zijn" lading dekt Haha!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 07:43

Maar sommige stamboeken willen het nog geweten hebben dat de hengst bv in Duitsland of België of in een ander stamboek geboren is of eerst ingeschreven als dekhengst. Het KWPN niet of moeten we hier eigenlijk de vinger wijzen richting de journalisten. Als ik sommige artikels lees die in de hoefslag of een ander tijdschrift staat valt mij vaak op dat de journalisten niet altijd onpartijdig zijn.

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:46

Is er iemand geweest vandaag naar de nakeuring,ben benieuwd naar een verslagje

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:53

Is nog bezig geloof ik........

Om 18.50 is de zadelpresentatie.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 18:56

De kwpn site meld helaas nog niks.

Krack en Lingh doen kwa beweging niet super veel voor elkaar onder maar om gelijk te zeggen dat Lingh beter is, is wel erug kort door de bocht.