wie heeft er hier ook een eigenwijze tinker!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:02

Novia is ook heel eigenwijs (en heel sterk).
Tot gevaarlijke situaties heeft dat tot nu toe niet geleid.
Wel uit ze haar eigenwijsheid tijdens het rijden door stil te gaan staan of het bit vast te pakken.
Niet om er vandoor te gaan, daar zou ze wel eens moe van kunnen worden. Knipoog
Ik hoor vaak dat Novia een paard is met het karakter van een (shetland)pony.

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:08

Wij hebben 5 tinkers op stal staan en allemaal hebben ze op den duur net na het een inrijden een periode gehad dat ineens het kwartje op was en dat er geen beweging meer in te krijgen was... volhouden, uitvoerig belonen en dan komt alles goed...

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:11

Mijn Tinker is eigenlijk lief, maar ja hij hoef nog niks te doen,het is wel een clown Clown weet heel goed hoe hij iemand voor z'n karretje kan spannen, als er iemand voorbij z'n stal komt, geeft ie kusjes en douwt zijn lickit in je gezicht zodat je hem vastpak en hij er beter bij kan.
dat eigenwijse vind ik wel leuk, al kan ik me voorstellen dat het soms niet leuk kan zijn
groetjes
Annick

harlekijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 17:16

leintje24 schreef:
Help ik heb een eigenwijze tinker. Ze blijft soms stilstaan en dan is er geen beweging meer in te krijgen. Pas na een paar tikken reageerd ze, maar dan zo dat ik er bijna aflig. Maar vooruit te krijgen is ze dan niet meer! Ook is ze behoorlijk sterk!! met buitenrijden gaat het nog redelijk, maar ook daar wil ze behoorlijk sterk zijn.

zijn er nog meer tinkers die zo eigenwijs zijn, en hoe lossen jullie dat op??

Groetjes lein

hoi leintje,ik denk dat alle paarde in de winter een beetje anders zijn hoor,
en om haar daar nu voor te verkopen,al heb je het grootste of kleinste sullepaard die er bestaat die doen in de winter altijd dingen die ze met het mooie weer nooit zouden doen.

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-04 13:15

Collin is in de bak heel erg lief en zacht in zn mond...
Maar als ik naar buiten ga...issie zoooooooooo sterk!

Delinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-04 17:41

Chubby schreef:
Tinkers zijn eigenwijs en soms nét iets te slim voor hun 600 kg. Als je als baas hier goed mee om kan gaan, is er eigenlijk geen probleem.!

Hier een baas die er helaas niet goed mee om kan gaan, en dus volop problemen heeft Verdrietig
Rijden b.v. is echt een drama, sinds ik haar heb (ruim een jaar) heb ik nog geen fatsoenlijk rondje door de bak kunnen rijden, ze is dominant, maakt zich ontzettend sterk en probeert elke keer haar eigen zin door te drammen, en het ergste is dat het haar vaak nog gewoon lukt ook (ik baal op zulke momenten zo van mezelf Boos! )
Met behulp van les leek het een tijdje even wat beter te gaan, maar op dit moment zit ik weer in een behoorlijke dip, zucht...
Misschien ben ik gewoon wel niet geschikt als Tinker-eigenaar, hoe leuk ik ze ook vind Scheve mond

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 11:24

Door al die aan de kletter verhalen klinkt het net of tinkers alleen maar super eigenwijs zijn en onhandelbaar en altijd alleen maar aan de kletter gaan...
Tinkers zijn ook gewoon paarden net als ieder ander paard en kunnen idd een tikie eigenwijzer zijn dan andere rassen misschien. Plus dat het ook nog per tinker verschilt
Consequentie is heel erg belangrijk en het feit dat jij de baas bent en niet je tinker. Als die verstandhouding goed is heb je een superpaard. Lukt dat je niet, moet je hulp inroepen en het samen proberen op te lossen.. Mocht dat onverhoopt niet lukken moet je misschien gaan uitkijken naar een tinker die wel bij je past en die je aankunt, anders raak je het plezier van het rijden enz. kwijt en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk.

twist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-04 23:46

het gaat erom dat heel veel mensen denken dat als ze een tinker
kopen dat ze een super mak paard hebben gekocht
maar goed een tinker is een paard
en elk paard heeft zijn manieren toch ?
dus ja mensen zijn vaak teluurgesteld
als ze een tinker kopen en hij/zij luisterd niet
dat de tinker dan iets mankeerd
of dat het geen echte tinker is
maar in weze is het gewoon een paard
die je manieren moet leren
en ja daar gaat energie en tijd in zitten
heeeeeeel veeeeeeel zelfs

maar zo krijg je je tinker mak en alles
een tinker is niet geboren met het idee
van hey laat ik eens alles goed doet en rustig doen want
dat verwachten ze van een tinker (wazig hoor )
want als ik dingen hoor van mensen is hun eerste idee echt zo

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-04 13:07

Ik heb geen problemen met mijn tinker. Ik misschien ook wel erg streng soms Bloos Ze moet luisteren en krijgt van mij best wel eens een tik maar alleen als ze fout zit en dat weet ze donders goed Haha!
Met rijden heb ik geen problemen, zowel in de bak als buiten niet. Ik rijd haal zonder zweep en sporen en kan de teugels er soms ook wel afhalen want die hangen er maar bij Bloos!