Ik zou persoonlijk niet met haar fokken en ik denk ook dat het heel moeilijk is om een geschikte en veilige partnerkeuze voor de merrie te maken. Je weet tenslotte niets van de moederlijn en de kans dat je dan voor verassingen komt te staan is groot.
Als ik dan kijk (en uit eigen ervaring weet

) hoeveel het kost om een veulen te fokken en op te fokken en wat voor risico's er bij komen kijken, dan doe je er verstandiger aan om een fijne 3 jarige te kopen.
Dan weet je wat je hebt, of het je qua uiterlijk, karakter en rijden past en of het gezond is. Waarschijnlijk ben je dan nog goedkoper uit dan wanneer je zelf gaat fokken en ik denk dat de kans groot is dat je uiteindelijk wel een beter paard hebt.
Succes ermee iig, welke keus je ook maakt.
(overigens kan ik mij totaal niet vinden in de adviezen die tot nog toe gegeven zijn, ik zou weg blijven bij dieren die bekend staan nogal klassiek door te fokken zoals Negro of Rubiquil (sjiek

), jouw merrie heeft imo al niet het mooiste kruis en het langste voorbeen en dat ga je met deze hengsten zeker niet verbeteren. Jazz lijkt mij ook niets, die geeft niet de mooiste en meest functionele halsen en dat is ook iets wat je met deze merrie in de gaten moet houden.)