Inschrijven bij een stamboek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:17

Solide schreef:
Wat zouden jullie doen? Haar overplaatsen naar een ander stamboek of gewoon zo laten? Zoals ik al eerder zei heb ik er totaal GEEN verstand van. Ik wil mezelf erin verdiepen omdat een buurtbewoner erover begon. Hij zei dat het altijd beter is om papieren bij een veulen te hebben als je er uiteindelijk mee wil gaan fokken.

Zoals Ceasrio zegt het stamboek is hier niet zo belangrijk omdat je weet hoe de merrie gefokt is. Veel belangrijker is of ze geschikt is als fokmerrie en dan komt gezondheid op de eerste plaats.
Mits die buurman je een volle pot geld geeft voor het veulen voordat het er is.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:18

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 13:19

ceasario schreef:
Ligt er aan of je denkt ergens bij te moeten horen.
Anders dan bij je sportvereninging.

In principe niet, ik zou alleen graag kijken of zij misschien STER zou kunnen halen of wat dan ook. Heb nu de site van AES gevonden en ga daar even verder kijken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:21

Solide schreef:
In principe niet, ik zou alleen graag kijken of zij misschien STER zou kunnen halen of wat dan ook. Heb nu de site van AES gevonden en ga daar even verder kijken.

Moet je wel de Engelse pakken.
Daar de Ned. niet meer "bestaat".(ook geen kantoorhouder)
Alles wordt behandeld vanuit het Moederland ,UK.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 13:24

Ja daar was ik ook al achter. Bedankt. Nou als er mensen zijn die meer over het AES weten, please laat het dan maar weten. Ik begin er nu echt interresse in te krijgen.

Voordat je je paard laat dekken is het dus het beste om je merrie eerst goed te laten keuren door een dierenarts.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:29

Solide schreef:
Ja daar was ik ook al achter. Bedankt. Nou als er mensen zijn die meer over het AES weten, please laat het dan maar weten. Ik begin er nu echt interresse in te krijgen.

Voordat je je paard laat dekken is het dus het beste om je merrie eerst goed te laten keuren door een dierenarts.

Ja de hele mikmak foto's etc. zodat je zeker weet dat je een merrie hebt die gezond is en je dus ook de kans hebt gezonde veulens te fokken.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 17:20

Omdat ik nu dus wat meer weet en deze titel niet meer over hetgeen gaat waar ik nu ben heb ik een nieuw topic geopend. Dus voor de mods die dit lezen, jullie mogen een slotje erop gooien. Ik ben verder gegaan in dit topic [FA] Anglo European Studbook

Voor degene die hier gereageerd hebben alvast super bedankt. Als jullie me verder kunnen helpen kan dat natuurlijk in mijn nieuwe topic. Super bedankt voor jullie hulp!!!!