Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
thiry schreef:Die van mij kunnen voetjes geven,vast staan,poetsen,meelopen.
Ons lily doet ook al een kopstuk aan,singeltje met staartriem aan en lopen met bandages.Ze buigt ook voor een koekje(geleerd zonder dwang,gewoon door koekje tussen haar voorbenen te houden).Ze loopt ook gewoon de trailer op en af.Ik moet zeggen dat ze wel heel slim is.Ze buigt zoals ik onder de draad door om te volgen.
Onze daimond staat nog niet zo ver(heb haar nog maar 3 dagen).Ik ben er niet lang mee bezig(elke dag 15 min)
Jitskedeboer schreef:Lisjuh en alle anderen die vinden dat je voor 3 jaar niet te veel moet doen.Een tip: Lees het boek eens: Van veulen tot rijpaard. Daar staat alles in over hoe je een veulen het beste kunt opvoeden.
)
Suzan1 schreef:mijn veulen blijft mooi staan als ik zijn halster om doe. Hoeven uitkrabben gaat prima, kan vaststaan en loopt mee aan het touw en loopt hierbij achter mij. Hij loopt niet voor mij uit en dat accepteer ik ook niet.
Hij loopt halve dagen buiten en staat gedeeltelijk in de blub. Elke dag dus benen afspuiten.
Geregeld wordt hij gepoetst en meer hoeft hij ook niet te kunnen. Mag lekker veulen zijn, een beetje werken komt pas op 3 jarige leeftijd.
Ik zie het maar zo, wij hebben toch ook baby, peuter en kleuter kunnen zijn of moesten we ook al gelijk achter het bureau typen?
thiry schreef:Mijn nieuw veulen sinds 3 dagen is deze morgen over de staldeur gesprongen.Gelukkig had ze niets!Heb jij dit ook al eens voorgehad en hoe dit voorkomen?
. 
thiry schreef:Nee.
En respect verdienen ben ik mee akkoord maar we hebben het wel over een paard van pakweg 500kg(volwassen).Maar als ze niets kennen en geen respect hebben,wat doe je dan?Ik hoor het graag zeggen respect hebben,maar sommige paarde hebben geen respect en wat gebeurd daarmee.Ik wil mijn veulens daarvoor behoeden.Ze krijgen alles wat ze nodig hebben en ik gebruik geen geweld!!!Ik heb respect voor hen als zij dat voor mij hebben.En bij ons wordt over het paardelijf wel eens andere woorden gebruikt dan jullie misschien gewoon zijn.Als dat het is daarvoor sorry.Maar ik vindt wel dat je de realitijd niet uit het oog mag verliezen.Ze leert nu eenmaal makkelijk en graag,moet ik ze iets anders laten zoeken zoals ondeugden die je niet meer kan afleren.Ik zie mijn paarden heel graag en heb ze altijd tot op hoge leeftijd dus zullen ze er wel niets aan overhouden.Ik respecteer iedereen zijn mening en gedachten,maar was alleen nieuwsgierig wat iemand anders met zijn veulen deed.
Groetjes
Anoukie schreef:Ja dat heb ik ook meegemaakt. Of de deur verhogen, of een luik ervoor. Bij mijn veulen hebben ze die open ruimte dichtgemaakt, ze stond er alleen 's nachts in en overdag in de wei.
Ik zou alleen dat kopstuk, de singel, de staartriem en de bandages nog een jaar of 2 laten liggen. Als ze 3 zijn, hoeven ze echt niet altijd gebroken te worden.
Laat hem nu maar gewoon lekker veulen zijn en spelen met leeftijdsgenootjes! Stel je voor dat jij met je 4 jaar al kruiwagens zou moeten tillen, of naar de middelbare school zou moeten.
thiry schreef:Die van mij kunnen voetjes geven,vast staan,poetsen,meelopen.
Ons lily doet ook al een kopstuk aan,singeltje met staartriem aan en lopen met bandages.Ze buigt ook voor een koekje(geleerd zonder dwang,gewoon door koekje tussen haar voorbenen te houden).Ze loopt ook gewoon de trailer op en af.Ik moet zeggen dat ze wel heel slim is.Ze buigt zoals ik onder de draad door om te volgen.
Onze daimond staat nog niet zo ver(heb haar nog maar 3 dagen).Ik ben er niet lang mee bezig(elke dag 15 min)

thiry schreef:Ik heb aan mijn dierenarts gevraagd wat wel en niet kan en hij vind dat ze alles wat ze later omkrijgt of tegenkomt het beste nu al kan leren.En wat het buigen betreft,ze zakt niet door haar poten,maar buigt haar hoofd en doet 1 poot daarbij naar voren(dus zoals ze gras eet).
thiry schreef:Dan zou ik als ik jou was eens gaan kijken bij sommige bedrijven die paarden zadelmak maken of opleren.Zeg NIET dat ze allemaal zo zijn,maar er zijn er.Denk je echt dat die zo zachtzinnig zijn met een dwars paard.Heb wel wat anders gezien!