Blijven Flemmingh nakomelingen in Nederland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 11:40

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 11:42

sigrid1182 schreef:
en dat van de meer dan 2300 nakomelingen.....

Ik zei dat dit dit de enigste twee succesvolle Flemmingh nakomelingen die het ook in de sport goed doen. Zo uit het hoofd genomen dan. Misschien zijn er ook nog andere succesvolle nakomelingen die in de sport goed presteren?

Maar de grootste vraag was eigenlijk waarom je zo weinig goede Flemmingh nakomelingen in Nederland ziet, relatief gezien.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:47

Lielle schreef:
Mooiman is volgens mij naar de VS verkocht.

Engeland Knipoog

En over Flemmingh.. 5 ggk zonen (Krack C, Mooiman, Kelvin, Ferrari, Mount Everest)

UTV res.kampioene Likina-Field
Europees Kamipoene rijpaarden Rilena

Hij is niet voor niets preferent natuurlijk Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 11:48

toch hoor je van behalve Krack C en Lingh niet zoveel meer

Janka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 12:01

Even uit eigen ervaring, de fokker waar ik rijdt heeft 2x een Flemmingh gefokt, 1 ervan (een Flemmingh x Wellington) is vorig jaar afgekeurd vanwege hoefbevangheid, erg lief paard en giga hoog, helaas veel te jong gestorven degene die haar reed had haar alleen nog maar B gestart, ze kwam wel erg goed door de jonge merrietest.
Dan nog een Flemmingh x Ahorn. Deze was een stuk kleiner dan die andere Flemmingh (bleef steken bij 1.65 m op 4-jarige leeftijd) Paard was in de omgang hardstikke lief maar onder het zadel een draak, uiteindelijk is het paard geheel gekeurd, mankeerde lichamelijk niks (volgens de experts) en er moest dus wel een kronkel in de kop zitten en daarom is dit paard vervolgens ook naar de slacht vertrokken.
Dus in dit geval zijn ze er beide niet meer met 2 zeer verschillende redenen.
Gelukkig zijn er nog wel 2 nakomelingen van de Flemmingh x Wellington, een hengst van 1 jaar (Hold Up) en een merrie van 2 jaar(Pacific), ook erg lief en qua uiterlijk ontzettend veel meegekregen van de moeder! Het zal me benieuwen hoe ze het later onder het zadel doen.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:44

youngster schreef:
Flemmingh is oorspronkelijk ook een springhengst Knipoog

Ja weet ik, maar ik vind ze over het algemeen toch niet zo best springen..

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 18:09

misschien bestaat heel nederland niet uit alleen maar Anky's en edwards??

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-04 18:51

youngster schreef:
misschien bestaat heel nederland niet uit alleen maar Anky's en edwards??

Ik bedoel echt niet alleen maar Flemmingh's die in de Grand Prix lopen. Ik zie ze sowieso niet veel in de sport rond huppelen. Al kijk je alleen maar naar de M of de Z. Zie jij daar veel Flemmingh's in lopen?

PJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 19:10

Wat zijn er op deze forum site een boel mensen die niet gehinderd door enige kennis of gefundeerde onderbouwing een mening verkondigen.

Bezint eer gij (onzin) roept!!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:29

PJ schreef:
Wat zijn er op deze forum site een boel mensen die niet gehinderd door enige kennis of gefundeerde onderbouwing een mening verkondigen.

OK dan!
Allemaal topfokkers en GP-ruiters.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:29

Ik heb ook een Flemmingh, ruim 1.80, donkerbruin, en begin van dit jaar geopereerd aan OCD. Hij loopt M2... laatst in een M2 rubriek 3 vd 12 met Flemmingh als vader Haha!.

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 20:36

VValar schreef:
Ah genoeg Flemmingh's hier op Bokt iig Lachen

Ik loop niet zó ver achter. Dat zijn de enigste twee succesvolle Flemmingh nakomelingen die het ook in de sport goed doen. Alhoewel er natuurlijk nog zat andere tussen zitten. Alleen kan ik ze niet vinden. Niet bij ons op de wedstrijdterreinen in ieder geval.

Ken een kleine 50 paarden van Flemming die Z2 of hoger lopen. En daarnaast nog een handje vol die ZZ of hoger springen. Red Skin van Kevin Olsmeijer springt zels Internationaal.

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:33

ik ken iemand die heeft een flemmingh merrie van 4 jaar , een best goed paard en loopt L2 + winst.
ze is lief en heeft drie goede gangen.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 21:55

Vreemd dat hier wordt geroepen dat Flemmingh verkleinend zou fokken.
Tuurlijk zullen er E ponies van rond lopen, ze hebben ook nog moeders.
Ik ken zelf geen Flemmingh's die te klein zijn gebleven en sla de index er maar op na, Flemmigh fokt juist vergotend.
Ik heb zelf ook een Flemmingh merrie, een eigen fokproduct. Ik liet destijds mijn kleine D-Day merrie van krap 1,62 door Flemmingh dekken en die heeft netjes wat maat toegevoegd. Ze was als 3 jarige 1,65 maar groeit nog steeds (ze is nu 4).
Ze heeft het PROK certificaat, dus prima op de foto's.

Maar het valt mij inderdaad ook op dat je op wedstrijden niet zo heel veel Flemmingh's ziet, heb er eerlijk gezegd geen verklaring voor. Slecht doen de nakomelingen het zeker niet, de predikaten keur en preferent krijgt zo'n hengst niet kado.

Over alle hengsten (zeker over de populaire) gaan negatieve verhalen de ronde, tja hoge bomen vangen veel wind he.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 22:38

Is Red Skin niet de wedstrijdnaam van Flemmingh zelf?

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 23:21

MiEpPrInZ schreef:
Is Red Skin niet de wedstrijdnaam van Flemmingh zelf?

Neen, komt uit dezelfde fokfamilie als Silvano en JetSet, fokfamilie 340.

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 08:27

PJ schreef:

OK dan! Zo daar zat ik al maanden op te wachten, eindelijk iemand die er ook zo over denkt!!! OK dan!

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:57

Volgens mij heeft roxy hier op bokt ook een grote flemmingh die het erg goed doet on de sport.
Vind het een beetje irritant dat mensen hier zomaar alles kunnen roepen, zonder dat ze er ook maar enige verstand van hebben.
FLEMMING IS NIET VOOR JAN banketstaaf PREFERENT GEWORDEN, DAT WORD EEN HENGST ECHT NIET ZOMAAR!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:13

Voor een ieder die roept dat preferent tegenwoordig ergens voor staat.... er gebeurd meer achter de schermen dan je wellicht vermoedt, ook buiten het gezichtsveld van de oranje predikatencommissie Knipoog

Het zou erg interessant zijn als veeartsen statistieken gaan bijhouden van de afstammingen van paarden die zij afkeuren. En als slagers dat nou ook doen... dat lijkt me veeeel interessanter dan dat ocd onderzoek dat het kwpn nu wil gaan doen op immature jaarlingen.

Flemmingh is best leuk, ik zou er alleen zel niet mee dekken en zeker niet ongekeurd eentje van willen hebben.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 10:45

Ik vind dat er veel te weinig over na word gedacht over het feit dat elk paard ook nog een moeder heeft

kijk eens hier:
http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=1461

Hier staan een aantal nakomelingen van Flemmingh, wat mij opvalt is dat als er een redelijke moeder achter zit, het een redelijk paard is (gezien predikaten)
Maar bij sommigen heeft de moederlijn geen enkel predikaat, hoe kan je dan in godsnaam oordelen over het paard zelf?

@dees: er zijn zat paarden waar ik ook niet mee zou willen dekken en ik zou sowieso geen enkel paard ongekeurd willen hebben Knipoog
Maar ik vind het altijd zo makkelijk om te zeggen: met dat paard zou ik niet willen dekken omdat hij 'maar' twee toppaarden heeft gefokt. En 'maar' 5 goedgekeurde hengsten. Maar als je kijkt bij die hengsten...die hebben allemaal een moederlijn waar je 'u' tegen zegt (vooral krack Vingers aflikken )

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 12:07

jarrah schreef:
Volgens mij heeft roxy hier op bokt ook een grote flemmingh die het erg goed doet on de sport.
Vind het een beetje irritant dat mensen hier zomaar alles kunnen roepen, zonder dat ze er ook maar enige verstand van hebben.
FLEMMING IS NIET VOOR JAN banketstaaf PREFERENT GEWORDEN, DAT WORD EEN HENGST ECHT NIET ZOMAAR!!!

Je hoort mij niet zeggen dat hij 'zomaar' preferent is geworden. Ik vind het een super hengst, maar dat komt mede door het feit dat ik hier twee super nakomelingen van hem heb lopen. Je zult er altijd mindere exemplaren bij hebben zitten, maar dat heb je bij elke dekhengst. Zoals al wordt gezegd, de moederlijn is natuurlijk ook verschrikkelijk belangrijk. Het moet bij elkaar passen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-04 12:07

Gurk schreef:
Ken een kleine 50 paarden van Flemming die Z2 of hoger lopen. En daarnaast nog een handje vol die ZZ of hoger springen. Red Skin van Kevin Olsmeijer springt zels Internationaal.

Lopen die in Nederland? Lachen

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 12:44

Flemmingh
Commentaar bij keurverklaring 2002 (januari)
De Holsteins gefokte Flemmingh was al tijdens het verrichtingsonderzoek een opvallend presterende hengst. Nadien heeft hij volop kansen gekregen in de fokkerij. Kansen die Flemmingh wist te verzilveren met de destijds opvallende UTV-merries of, zoals het afgelopen jaar, met een tweetal extra NMK-merries in de top-tien. Flemmingh weet maat, front, uitstraling en expressie in de beweging te brengen. Dit zien we terug bij zijn goedgekeurde zonen Mooiman, Kelvin en meer in het bijzonder bij Krack-C. Krack-C is inmiddels tot op Grand Prix-niveau gevorderd en heet een van de jonge dressuurbeloftes van Nederland te zijn. Een andere opvallende nakomeling van Flemmingh is Lingh, die onder Edward Gal furore maakt. Op ZZ licht/zwaar-niveau zijn ondermeer de volgende nakomelingen actief: Jutric, Jinglebell, Joanna, Lemmet, Kelvin en Klik-Klak. Daarnaast presteren tientallen nakomelingen op Z-niveau. Een positieve bijkomstigheid is dat Flemmingh, waarvan verwacht werd dat hij expliciet in de springrichting zou vererven, zich als zodanig ook heeft bewezen getuige een respectabel aantal M- en Z-springpaarden. Onder de naam Redskin sprong Flemmingh zelf op het hoogste niveau. Van Flemmingh zijn inmiddels 304 merries ingeschreven in het stamboek, naast 154 stermerries en 32 keurmerries.

Dit is dus info van 2002, jammergenoeg is de kwpnstallion site nog niet geupdate na de preferent-verklaring van Flemmingh

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:07

ik zou ook niet gauw met flemmingh dekken,en niet omdat hij niet mooi is ,of weet ik voor bla bla reden,nee heel simpel omdat ik iets teveel flemminghs ken met losse knieen.ik weet dat er hier op bokt ook nog 1 iemand is die het zelfde probleem heeft,maar zijn er soms nog meer met een flemmingh met losse knieen,hier bij ons hoor en zie ik er steeds meer met dit probleem..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:15

Ik ken ondertussen verschillende flemmingh's
1 had er OCD, niet verwonderlijk, als hij als jaarling op 3 benen heeft gelopen door een klap in de groep.
De rest allemaal perfecte foto's
Dus word het ocd gedoe niet overdreven?
En de kleinste was 1.65/66

Maar de meeste daarvan zijn nog niet in de sport uitgebracht, door tijd gebrek, geen interesse ruiter, of nog jong.
Toch zijn het allemaal leuke paarden. voor basis nivo goed te doorlopen.
Geen cracks imo, dat niet.

Ken er idd wel 1 met losse knie
Heeft dit eerst noot gehad, kwam ineens?
Was dat bij die andere ook?
Da dacht aan iets heel raars gebeurd in de wei